• Skrållan med 3

Choklad fri från spår av jordnöt?

Vår son är kraftigt allergisk mot jordnötter och ska undvika allt vad jordnötter heter. Finns det choklad utan spår av jordnötter. Sonen hävdar nämligen att han ska slänga sig utför ett stup om han inte får äta choklad

• Svar på tråden Choklad fri från spår av jordnöt?
  • Blå Flygare

Plamils mjölkfria choklad är tillverkad i en nötfri fabrik, jag utgår från att det även inkluderar jordnöt.

Importör är KungMarkatta. Säljer dem gör t.ex. ICA o coop (välsorterade) och vissa hälskoster. De är inte billiga. Ibland ligger de bland choklad, ibland bland glutenfritt o dyl.

Tidigare tillverkades samma märke choklad med spår av nötter - kolla förpackningen noga så ni får den nya sorten. Plamil tillverkar flera sorters choklad, i olika fabriker vad jag förstår - så kolla innehållet varje gång.

• Ronjas mamma

PB choklad som ligger i malmö har heller inga jordnötter i deras produktion och deras rena choklad är helt nötfri..
    De har en hemsida man kan beställa ifrån om ni bor långt från mamlö..

• Neko

Vet ni om det finns någon ljus choklad/mjölkchoklad som är nötfri? Plamil har ju bara mörk...

• Blå Flygare
    Neko skrev 2009-05-16 13:15:52 följande:
    Vet ni om det finns någon ljus choklad/mjölkchoklad som är nötfri? Plamil har ju bara mörk...
    Plamil har även en ljus choklad, men den är rätt svår att hitta. Ist för mjölk är det ris i.
  • Neko
    Blå Flygare skrev 2009-05-16 13:16:58 följande:
    Plamil har även en ljus choklad, men den är rätt svår att hitta. Ist för mjölk är det ris i.
    Oj det lät ju gott =) Vet du om de har någon hemsida?
  • Neko

Tack =D Soja fungerar bra för mej om jag inte äter så mycket =P Älskar deras äggfria majonäs också så får nog ta och beställa lite =)

• Pilla70

min sambo är nötallergiker men han äter kexchoklad, för den är nötfri

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Neko

Har för mej att det inte står något på After Eight chokladen heller?

Svar på tråden Choklad fri från spår av jordnöt?