Inlägg från: Garderobshylla |Visa alla inlägg
  • Garderobshylla

Bröllopsklädsel?

Jag ksa oxå på bröllop fast först på en månad. Och som jag uppfattat det så är motsvarigheten till kavaj att man får ha kort klänning(coctail), men den ska ändå vara finare än "vardagsfin" så nej jag tror inte att leggins passa, nu är det ju även sommar så ja man får gå barbent.

Den första tror jag inte är tillräckligt fin(men jag är ju ingen expert), men den andra tyckte jag var jättefin och passar nog bra.

• Garderobshylla
    Hemulia skrev 2009-05-15 22:48:10 följande:
    Tack för snabbt svar. Cocktailklänning har jag uppfattat som nästa grad av klädsel inom koderna. Är jätterädd att vara för uppklädd då det får mig att känna mig en aning obekväm. Jag vill kunna matcha den första med accessoarer så att det hela ser lite finare ut. Bröllopet är inte kyrkligt vad jag förstått utan i en hamn vid havet, känns fel att stå där alldeles för finklädd.
    Men bara för att det inte är kyrkligt betyder inte att det inte är lika fint!

Min bror och hans fästmö ska inte heller gifta sig i kyrkan, men i övrigt blir det ett traditionellt gräddbröllop
  • Garderobshylla

Om du inte gillar klänning får ju även du ha kavaj och finbyxor!

• Garderobshylla
    Hemulia skrev 2009-05-15 23:01:03 följande:
    Jag gillar klänning men till en viss grad. Klänning och klackar tillsammans har jag bara haft på studenten och balen, haha!
    Själv är jag ju klänningsfantast så, ja jag vill ju helst klä upp mig så mycket som möjligt

Men ja, annars kan man ju ha en pencilkjol och kavaj till, du måste inte ha klackar om du inte vill. Nu ahr det ju blivit så modernt med dessa ballerinaskor(även om jag hatar dem).
  • Garderobshylla

Ser inte hur den ser ut nertill,men annars ser den fin ut

Svar på tråden Bröllopsklädsel?