• Lavish

Bröllopsklädsel?

Jag tror alla klänningarna skulle fungera bra. Och jag är av den åsikten att barbent är mer korrekt än leggings. Allra bäst är givetvis hudfärgade strumpbyxor. Den sista klänningen ser dock ut att vara ganska djupt urringad och behöver nog en kofta/kavaj/sjal till.

• Lavish
    Hemulia skrev 2009-05-16 23:52:30 följande:
    Tack för tipset. Vad kan man ha för kofta till, för det är ett måste oavsett då vi förmodligen ska vara ute och någon passande jacka äger jag inte. Har en naturvit kofta med vanlig passform, inte figursydd eller så. Man kanske kan ha en ljusrosa till den första klänningen, en lite kortare sådan. Vad krångligt det ska vara med kläder... måste man verkligen spendera alla sina pengar för att passa in i mallen?
    Haha såklart man inte måste. Jag gillar kläder. Men jag tror nog en naturvit kofta blir bra till alla klänningarna, kan väl knappast bli fel. Om du vill se elegant ut till billig penning kan du köpa en stor sjal från HM kostar 99 kr el så. Finns i vit och massa andra färger. Att hänga över axlarna eller svepa in sig i om det är kallt.
  • Lavish
    Hemulia skrev 2009-05-16 23:55:33 följande:
    Jag har en svart a-linjeformad, knälång kjol som sitter rätt högt i midjan. Börjar fundera på om man inte kan ha den med en fin blus under och sedan en fin kofta över, eller om det blir för stelt... Orkar inte fundera på detta mer snart. Hade varit så mycket lättare om det varit min släkt eller familj där någon gifte sig så man vet vad alla andra har för stilar. Min sambos släkt är lite överklass, utan att mena något elakt, och jag känner mig så osäker.
    Oj om de är överklass skulle jag nog säga att skippa klänning nr 3. Jag tycker det du beskriver låter bra. Är de gammal överklass är det nog bättre att vara diskret än för mycket. Ha på dig ett rejält halsband och något armband till så blir det lite finare. Kan ju vara värt att investera i en snygg blus som ändå går att använda vid andra tillfällen.
  • Lavish
    Hemulia skrev 2009-05-19 23:51:48 följande:
    Jag chansar nu... vet inte om någon är kvar här. Har provat samtliga klänningar nu och inget är riktigt bra. Nu är jag inte så petig, men odd molly-klänningen kändes alldeles för "rysh-pysh" på och Lipsy-klänning ser inte alls kul ut, även om den var sambons favorit. Svägerskans rosa klänning är nog från tidigt 2000-tal, inte alls min stil och alldeles för stor. Jag ger snart upp, eller så tar jag en tunika. Har hittat en fin kjol på Vero moda som jag trivdes superbra i, så jag kommer nog köpa den imorgon och hoppas på att den och någon fin vit topp under duger. Vad säger ni? Ska ha skor med klack till hade jag tänkt. emiliaq.blogg.se/images/2009/dsc00426_3892187...emiliaq.blogg.se/images/2009/dsc00427_3892194...Den är skrynklig på bilden dock, väldigt skrynklig, men annars i ett tunt vitt tyg, lite tyllaktigt nästan. Som sagt, den trivdes jag i, duger den och vågar man ha vitt upptill?
    Jag tror det blir bra. Viktigast är ju att du är bekväm och känner dig fin. En fin kjol men ändå en kjol som går att använda i flera sammanhang! Kör på det!
  • Lavish

Det beror nog på vad du matchar med. Den mönstrade skulle behöva en riktigt snygg kavaj och bling för att inte se för enkel ut. Den rosa tror jag är lite bättre, kanske materialet ser lite konstigt ut. Men jag tror båda behöver matchas med något uppklätt och fina skor för att se fina ut.

• Lavish

Ettan som du inte gillar eller svägerskans som du inte heller gillar är jag rädd :-S Men trivs du inte så är det ju inte bra. Förutom det praktiska vad har du emot svägerskans? Som du säger är den nyinköpta väl enkel men jag tycker inte den är omöjlig, du måste bara blinga upp den med rätt tillbehör.

Tycker du ska undvika det andra du hittat i garderoben, det är nog inte uppklätt nog :-S

• Lavish

Vilken tur att du hittat en fin klänning du är nöjd med! Absolut inga leggings till bröllop! Men de bruna skorna funkar nog.

Svar på tråden Bröllopsklädsel?