Inlägg från: HjärterEss |Visa alla inlägg
  • HjärterEss

Bröllopsklädsel?

Gillade egentligen bara klänningen i mitten. Inte dom andra.

Men abslut INTE leggings till ett bröllop. Var på ett bröllop 9 maj, och gud vad fult det var på tjejer som kom med leggings liksom på ett bröllop, hallåååååå.

• HjärterEss

Du har rätt, dina svarta skor som du har till alla klänningarna passar inte alls till varken klänningarna eller bröllop. De är så udda.

• HjärterEss
    Hemulia skrev 2009-05-20 19:59:42 följande:
    Ingen problem längre, men leggings är superpraktiskt, dock inte så passande på bröllop kanske. Nu har jag en klänning, sååå underbart!
    Jaha vilken klänning blev det tillslut då?
  • HjärterEss
    Bellbox skrev 2009-05-20 18:18:32 följande:
    Snälla ts, är det ok om jag hoppar in & frågar om NÅGON kan tipsa mig om en klänning till ett stundande bröllop jag ska på, där man INTE ser så mycket av rygg & bröst (jag har lite acneärr som jag är mindre nöjd med ) -alltså en klänning som inte är urringad fram eller bak (visst; den behöver inte gå upp till halsen fram, men "mindre urringning än att man ser brösten" då -bara armar får det dock gärna vara... *hoppas på svar*
    Jag hade bara köpt en fin bolero att ha över klänningen. Hade själv en bolero (lite kortare kofta) med tre kvarts ärm över min fina klänning. Sedan så hade även andra tjejer det så på bröllopet vi var på!
  • HjärterEss
    Bellbox skrev 2009-05-20 20:06:53 följande:
    Åh tack för tipset Vart tror du man lättast hittar en sån? Man kan ju sätta en tuff brosch eller nåt på så blir den lite festligare... Kan man ha på den både i kyrkan & på festen tycker du?
    Ja absolut! Alla tjejerna hade någon form av bolero eller kofta över sina klänningar. Jag behöll min på även under middagen då min var lite för naken där uppe.

Jag köpte en jättefin röd på MQ för 399 kr!
  • HjärterEss
    Bellbox skrev 2009-05-20 20:28:40 följande:
    RIKTIGT snyggt Åhhhh så skönt att jag träffade dig här Nu kan jag strunta i att fokusera på klänningens skärning upptill & istället fokusera på att hitta just en klänning jag gillar, sen kombinera den med en bolero/kofta... Men visst kan man väl ha en tunn sådan på ett juli-bröllop??! (Ooooops det tänkte jag ju inte på att nämna, men en tunn som sagt borde väl funka!) Man blir ju ändå lite frusen sena sommarkvällar...
    Ja klart du kan, det finns ju koftor/boleros av fint, tunnt tyg så att säga. Jag har en svart på mig just nu (kofta då) som är av väldigt fint och tunnt tråd. Titta även på hm, där borde dom ha dessa tunnare (där kommer min svarta ifrån).

Ja, jag visste heller inte vad jag skulle ha över en klänning jag köpte till min systers bröllop som var för tre år sedan. Den är också skuren som på bilden och jag ville inte gå så där naken till detta bröllopet så då köpte jag helt enkelt en röd bolero, och tänka sig, alla tjejerna hade just sådana boleros/kortare koftor över sina klänningar så jag blev ju glad med andra ord!

LYCKA TILL
Svar på tråden Bröllopsklädsel?