• Anonym

Hur personliga är ni på era jobb?

Jag är så less på mina arbetskamrater!!
    Det känns som om de är en klick som är finare än mig och att de ser ner på mig.
    Allt de gör är så märkvärdigt. När jag frågar dem om något för att vara intresserad så får jag bara svar som att det kanske de svarar på någon annan gång.
    Kan vara att jag hört att de ska göra en resa eller flytta och så vill jag visa intresse.
    Är ledsen för hur de säger till mig
    Jag är alltid öppen med mig själv men tänker nu att jag ska vara tyst om mitt privatliv.

• Svar på tråden Hur personliga är ni på era jobb?
  • Anonym

Jag är personlig men aldrig privat...
    ...Nu vickar jag iofs i skolan.
    Det funkar bra hitills.

• Anonym (hmm)

Taskigt att de bara ger ett sånt svar, vad spelar det för roll om de berättar lite om en resa de ska på? Det kan ju vara trevligt o ha ett samtalsämne. Om de svarar så varenda gång du frågar nåt så får ni ju kanske aldrig nånting att prata om. Jag skulle fråga dem varför de svarar så jämt.

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2009-05-15 23:44:57 följande:
    Jag är personlig men aldrig privat......Nu vickar jag iofs i skolan. Det funkar bra hitills.
    Hur är man egentligen när man är personlig men inte privat??
    Det har jag alltid undrat!
  • Willhellmina

Jag berättar det mesta om mig själv, kan aldrig hålla truten Är lärare och berättar en del om mig själv i undervisningen. Superenkelt sätt att få elever att vakna, lyssna och lära.

Tror att man får vad man ger (ja, inte på ditt jobb men de verkar ju lite koko) så om jag ger en hel massa av mig själv så får jag tillbaka det.

• snapdragon

jag pratar knappt om mig själv överhuvudtaget på jobbet, mina kollegor vet väldigt lite om mig.

• Anonym (lite lagom)

Jag har kanske två eller tre stycken som jag pratar om privata grejer med jobbet, det är personer som jag har kommit att betrakta som vänner snarare än arbetskamrater. Vi umgås även utanför jobbet.
    De andra behandlar jag mest som ytliga bekanta, är inte speciellt personlig med dem och de är inte heller personliga med mig.

På en arbetsplats tycker jag att man bör vara lite försiktig med att vara för privat eftersom det handlar om påtvingade relationer och jag brukar iaf inte vilja veta alltför privata grejer om folk jag inte känner så väl.

Däremot tycker jag att reaktionen du får från dina kollegor verkar vara rätt igenom taskig. Om någon som jag betraktar som bekant skulle fråga mig om en resa eller flytt skulle jag absolut berätta om det om personen visade intresse.

Även om man inte ser sig själv som en förtrolig vän finns det ju absolut ingen anledning att vara elak.

• Gravid2008

Jag är också personlig men inte privat. Det är dock stor skillnad på mina vänner på jobbet och övriga. Med mina jobbvänner snackar jag om allt, med övriga är jag rätt lite personlig om ingen ställer frågor.

• Anonym

Jag ar personlig med en jobbarkompis, som har blivit en riktig van och vi umgas utanfor jobbet ocksa. Ar privat-personlig med en annan kollega som jag ar valdigt nara (men vi umgas inte utanfor jobbet). Med alla andra sa ar jag oppen och trevlig men inte alltfor personlig men det beror ju pa vem man pratar med. Tycker ocksa att man ska vara forsoktig med var man berattar pa jobbet...

Svar på tråden Hur personliga är ni på era jobb?