• Anemone

Midsommargänget 17

Ny tråd - igen! {#lang_emotions_sunny}

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter, CM, Flinxan, Rallymoster, Binkan, Flodisen, Coccinelle, MiniTina, Pricken, Elin, TantT, Surfer, Oz, HG, Anemone, Esther, Toca, Bebbe
  • Svar på tråden Midsommargänget 17
  • Anemone

God morgon! Bara att gaffla vidare då...

Flinx - chip? Avancerat! Vad används det till? Hoppas det blir kul och går bra idag trots mindre optimal uppladdning.
    Det kanske är så att bebisarna är stökigare i magen om den redan är uttöjd? Tänk vilket liv det skulle vara på nr 12!
    Munter - att vara utan tvättmaskin låter inte kul. Att köra runt på smutstvätt är kanske inte det man önskar sig men det kanske ger möjlighet att vara lite extra social i stugorna.
    Kul att se Binkan!
  • ElinPeelin

Tack för ny tråd!

Jag har precis stekt pannkakor med vaniljsocker i *mums* och snart ska vi ut och hjälpa till i BRF (städning/rensn. av källare o vind) Står container utanför så det gäller att passa på att slänga saker!

• bebbe2005

Ny trad! Harligt, da maste jag inte lasa ikapp

pannkakor later for gott sa har pa morgonkvisten - avis! Dock for lat for att gora egna...
    Container skulle jag oxa vilja ha pa tomten, finns en massa lador i garaget vi fortfarande inte rort sedan vi flyttade hit for 2 1/2 ar sedan, kanske alltsa innehaller saker vi faktiskt inte behover...???

Stackars Munter utan tvattmaskin - maste vara urjobbigt! Kanske bra ursakt for att kopa nya gulliga babyklader nar de rena kladerna tar slut

Flinxan ute o springer - wow, imponerad!!! Hoppas det gar bra o att vadret e ok for det!

Laste barnvagnstraden du tipsade om, Flinx! Vilken helt onodig topic, men de flesta tradar e val sadana om man tanker efter!

Fast vet inte hur mckt jag vagar uttrycka mig, jag kanske blir utsparrad ur FL igen! Hahaha! Det enda jag gjorde var att skicka meddelanden till skottlandsmammorna om en trad jag skapat... men alla fanns inte i min adressbok, sa da misstanktes det som spam... i alla fall enda forklaringen jag kan finna!

Toca! Kommer "hem" till gamla hemtrakterna i mitten av juli, hoppas fa traffa dig och minitoca da!!!

• esther williams

Hallå! Ja, oj vad trevligt det var i torsdags! Vi får köra en repris snart för sötvinet blev ju kvar . Med Surfer då! Jag började faktiskt spåna med en gång på andra hyfsat oavancerade bjudningar man kan ha. Alltså nu när man inte känner att det funkar att laga middag och greja så mycket i förväg. Balkonghäng med öl var en tanke.

Undrar hur det gick för Flinx idag! Vi gick längs med varvet en halvtimme eller så och jag spanade men såg ingen jag känner, letade efter fem-sex pers jag vet sprang men de försvann bland övriga 50 000.
    HG och jag tog ju i hand på att springa nästa år, jag ska börja kubba så snart som jag slutar amma. Eller ja, det beror på hur länge jag ammar, kanske får jag börja ändå.

Jag stekte nog pannkakor exakt samtidigt som Elin! Fast utan vanilj.

Gokväll!

• Anemone

Bebbe - det verkar som om FL har begränsat det antal meddelanden man kan skicka under en viss tid. Igår när jag hade startat den här tråden tänkte jag skicka meddelanden till er andra om det men jag tror inte ens jag fick skicka fem st innan jag blev spärrad för spam. Bajs! En annan underlig spärr var att jag inte fick skriva i den nystartade tråden förrän efter två timmar. What? Här är man en skötsam FL-medlem vars grövsta brott är att man skriver KLITTA nu och då och så ska man få sin frihet begränsad på detta sätt. Dåligt.

• HååGe

Känns väldigt knepigt. Finns det någon mer hacker-mässig midsommarflicka som kan förklara de hemska riskerna med att inboxa till 15 kompisar?

Undrar ju hur det gick för Flinx igår?

Min make är bortrest med båda mina barn. Hur firar jag? Har städat hela lägenheten och nu är jag på jobbet. Tjoho. Skall ner på stan sedan och byta en födelsedagspresent till A (vita kläder till en ettåring???). Hoppas orka ut på löpartur sedan. Jag njuter faktiskt lite, men jag känner mig redan ensam. Fast jag har vita brallor på mig bara för att inget barn kladdar ner mig idag.

Japp, nästa år kutar Esther och jag runt på personbästa.

De närmsta dagarna har jag en tredagars konferens som jag är organisatör för så jag hänger inte mycket här då.

Vann Norge igår eller?

• flinx

Tjohej! Jo jag kom runt igår men inte på nån tid jag är nöjd med alls. 2.08 är min sämsta tid ever men speglar iofs min träningsinsats. Under Spanienveckorna tränade vi bra men sen har det varit _sporadiskt_. Och det märktes. Men det är bra för jag fick en spark i baken att det är dax att satsa lite seriöst om jag ska springa maraton i augusti. Chipet är för tidtagning och fästs på skon eller runt fotleden. Så springer man över mattor vid 5, 10, 15 och 20 km och får mellantiderna via sms. Teknikens under! Maken var duktig och hade 1.38 eller nåt.
    en jag har bestämt mig för att "cut myself some slack" och inse att det är ett år sen barnafödsel och man sover jävligt knackligt och och (ursäkter ursäkter säger andra röster i huvet!). Bästa svenska födde barni januari iår och "började inte träna förrän i mars". Hon ammade efter målgång! Hohojaja. Jag fick mig iallafall gratis massage efter loppet så jag sprang i arbetsgivarens tröja. Sköööönt för benen. Idag är de lite stumma.

Jag ska heja på HG och Esther nästa år!

Norge vann igår! JAg såg framträdandet och tänkte just att denna söta Zac Ephron liknande killen kommer ta hem många röster. Tom hans fiol-spel var lite sexigt.

Bebbe, jag har ju slutat amma nu - efter två veckor på resa kom dottern hem och hade vant sig vid annat. Du kanske ska testa att bara sluta. Om du vill alltså. Ärligt vet jag inte om jag inte fortfarande hade kört på litegrann. Men nu när hon går och börjar prata känns det sådär. Numera säger Pennan "titta" (har lärt sig av Lilla A) och "där". Tänk om det hade blivit "tutte" och dra upp tröjan?! Gud sånt har jag ju tom skämtat om!

Tittat på två hus idag. Ett var för dyrt och det andra var det horder av barnfamiljer på. ALla med knodd på arm+stor mage eller två barn lekandes i trädgården. Skrattretande mkt barnvagnar.

• HååGe

Hustiderna är hysteriska nu. Alla vill grilla och känna gräs mellan tårna?

Taskigt med taskig tid, men ett Göteborgsvarv i benen är ett Göteborgsvarv i benen. Jag tycker att det är jättebra jobbat hur som helst. Var det knökat längs vägen? Jag tycker att du kan skylla tiden på att du blev TVINGAD att dricka rödvin och RÖKA strax före loppet.

Maken säger att han vill ha hus tills nästa sommar. Vi ses på visningarna Flinx (hu - hoppas ni får köpt ett före oss...)! Vi skall börja titta i höst, alltså tar det tre år innan vi är i mål?

Nu har jag dragit på stan. Jag har köpt lite smått till småttingarna för billig peng (blev ha-galen på POP, men klarade att bara köpa en mössa). Till mig skulle det bli bikini (hatköp) och ett par shorts men det blev en sommarlångklänning för att jag blev kär i den (Billig!!). Shortsen går till arselvecket i år och det klarar jag inte och Twilfit hade redan stängt och jag har fått för mig att det är bra att köpa i en "riktig" underklädesaffär om man som jag har A minus minus minus i kupstorlek. Sedan drog jag till käringgrillen och nu skall jag skrubba min cykel och sedan skrubba balkongens trätrall.

• HååGe

Vi hälsar på folk vi känner i sommarstugor, vi åker till farmor och farfars stuga och i sommar skall vi hyra stuga. Idag frågar sonen "varför har vi ingen egen stuga?": Det rör ett modershjärta. Stackars betongbarn. Bara köra med ärlighet "det kostar jättemycket pengar älskling". Inte första eller sista gången han får höra den roliga förklaringen.

Svar på tråden Midsommargänget 17