Inlägg från: katmandu |Visa alla inlägg
  • katmandu

    IVF på Huddinge sjukhus (tråd 9)

    GRATTIS syssling :) Äntligen ett plus i tråden..

    Avalie - Gud så förbannad Jag blivit. Vi har tre försök o så ska dem slarva bort ett av dina försök. Morr.

  • katmandu

    Hello mina söta tjejer!

    Nanashi - Kramar gumman, så ledsen för din skull. Jävla mens o alltid dyka upp

    syssling - Hur mår du?

    7879 - Hur går det för dej då gumman?

    Hoppas ni mår bra i solen och värmen.

    Jag har i alla fall varit till oxbackskliniken idag, de gick bra. Prata lite om att Jag tycker det känns hopplöst, han log o sa är det verkligen så illa. Jaa svara Jag, men nånstans där inne har man väl lite hopp ändå, för annars skulle man ju aldrig orka fortsätta försöka. Han sa jo du är nog kanske som alla andra, försöker intala dej själv att det är hopplöst osv, för att slippa bli så ledsen. Jo det är nog så svara Jag. Men Jag ger inte upp.
    Han sa att alla försök med pergotime Jag gjort, att det har ingen betydelse om Jag kommer lyckas via ivf eller inte. O hade han trott att det va kört så hade han sagt det till mej. O han tror iaf. O den dagen han sluta tro på att Jag kommer bli gravid så skulle han säga det till mej, för han va ärlig. Hehe.
    Sedan fråga JAg om embyrona som tappa celler, han trodde d nog va bevis på att dem kanske inte va så bra som man trodde först. Så ja lite gladare känner JAg mej ändå.

    Ska även lämna nytt blodprov för att kolla sköldkötteln, dem hade tydligen blivit mer noga med att hålla koll på den nu. Sist va 05 dem kolla.
    Han gjorde vul o kunde se nåt stort som bara låg där minns inte riktigt vad han sa nån hinna eller nåt kanske, som vägra släppa därför får Jag ingen mens. Så nu ska Jag äta medicin för att framkalla mens ända fram till nästa IVF!!
    Den 18/8 är 3e kuren med provera och på den mensen så börja vi med IVF, det va fullt ända till den veckan i sep då IVF kommer ske.

    LÄNGTAR till nästa försök, får då vet man iaf att det finns en chans trots allt.

    Kram på er! Kämpa på, ge inte upp mina vänner! Håller tummarna för er ruvare att ni plussar.

  • katmandu

    syssling - Jo precis. Han är helt underbar alltid så himla glad.
    På nåt vis så känner Jag mej mer hoppfull nu, när han och Jag prata om allt.

    sarahkka - Ja men det säger bara pang så är det augusti. Men Jag ska inte tänka på det, utan njuta av sommaren som vi har framför oss nu i helgen åker vi till sambons föräldrar. Då ska vi ta oss vårat första dopp och sola om det är fint väder, på deras privata brygga så himla skönt att få vara ifred.
    Lycka till, hoppas mensen håller sig borta

    tinani - Vad tråkigt. Hoppas det tagit sig iaf.

    En fråga till er alla som vet :P vilken dag har ni börjat med proggisar vid ET? Jag börja på samma dag som insättning! är d lika för alla?

    Grodan mitt hjärta, var är du? Jobbet antar Jag o sliter hehe.. kramis

  • katmandu

    syssling - Ok för Jag började samma dag som Jag gjorde ET! Tycker det borde va bättre o förbereda kroppen innan.
    Min dr berätta dock aldrig någonting om proggisarna, det gjorde ingen. Jag får ta upp det med han vid nästa ivf. Han glömde antagligen bort det.

    7879 - Ja han hade nog det, för han sa idag att han hade massor att göra, men det va ju hans eget fel *fniss* eftersom han aldrig säger nej. Nä fler av såna som han behövs.
    Hoppas han ringer imorgon iaf, man går ju o väntar o väntar annars :P
    Jag mötte en väldigt otrevlig gynekolog när Jag va in på akuten sist, Jag berätta det för honom, han vart nog lite irriterad, undra vad han hette, men d minns Jag inte tyvärr. Han sa att det sista man ska göra är att säga åt en passient att slappna av. Dumt att misslyckas. Sen va det mer men d vill Jag inte gå in på.
    Finns en George på ox, han gillar Jag inte, otrevlig människa. Han verka behandla dem han gillar bra medans dem han tydligen har nåt imot som skit. Gick hos honom LÄNGE innan Jag bytte, och då börja det hända saker äntligen.
    Känner ett par stycken som gått hos han oxå, som oxå blivit dåligt bemött.

    Nu ska Jag knocka kudden, hoppas gubben är vaken än och vill kramas lite

    Kraaam på er!!

  • katmandu

    7879 - Ja varför inte bara vara trevlig mot alla? För han kan ju tydligen om han vill. Till mej sa han alltid "det ska gå" men det gick ju inte, och han vägra sätta mej i kö för ivf. Så Jag bytte läkare till Anders, och han satte mej i ivf kö direkt, och fick testa insemination. O sedan orkade Jag inge mer så Jag la allt på hyllan i ca ett år och väntade på ivf.
    Hoppas du haft en bra natt på jobbet iaf. Själv sov Jag gott, sambon hade somnat som vanligt :P så jag o titta lite på tv nån djurkanal, senil :P

    Proppen - Oh tack, då kanske det finns hopp ändå för mej. Hehe. Vilket ivf försök blev du gravid på? ET/FET?
    Jo GM är BÄST :) Så himla trevlig o glad. Det är ju så man blir rörd, när han tar på sig så mkt jobb för o minskna köerna och för alla oss ivf.ares skull.
    Lycka till när du ska till GM och hoppas det inte krockar med en helg.

    Kram på er tjejer

  • katmandu

    proppens - Ok. Lycka till. Varför hade Jag inte den turen för :( usch nu känns d deppigt.

    7879 - Det va nog vecka 38 han sa till mej oxå. Då är Jag inplanerad. Men kan han inte försöka styra mensen på nåt vis? :P HOPPAS HOPPAS din mens blir sen en vecka eller nåt. Du får gå o tänka inbilla dej att du är gravid haha. Så kanske den håller sig borta. :P
    Det är jobbigt det här med så mkt stängt. :(
    KRAAMAR

  • katmandu

    7879 - Ja inte nog med att man misslyckas, det ska ta flera månader innan vi får försöka igen. Behövs mer folk inom vården. Men såklart, dem ska ju ha lön oxå. :P

    Proppen - Klart det är jobbigt, och det är bara trevligt när du skriver, och skänker oss lite hopp Och trots att du har en tjej så förstår Jag din längtan efter en till. :)

    Jag känner en som har hmm 13  barn hade hon sist och det va ju dock några år sen, hon har säkert fler nu. Jag gick i skolan med två av hennes barn. Dem älsta av dem.

    Så ne peppa oss så mycket du bara kan hihi och  vi kommer stötta dej och finnas här för dej i ditt syskon försök, önskar dej och din pojkvän/man? lycka till.

    Kramar

  • katmandu

    Titut
    Hur går det för er? Är det någon mer som ska börja spruta slutet på aug/början på sep? Snart är det juli, och sen äntligen augusti Jag börjar med provera den 18e aug så när mens kommer där börjar Jag med sprutorna. Hoppas på bättre lycka denna gång.

    sessan - vad skönt. Det går nog jätte bra.

    Grodan - Nu är det inte många dagar/timmar kvar spännande.

    fatoooosh - Din lyckans ost Hoppas ni får en underbar tid i London.

    Kram på er, önskar er en fortsatt härlig sommar. *fint väder nu, och varmt* {#lang_emotions_cool}

  • katmandu

    7879 - Ja nån får väl allt hänga på mej så Jag slipper ligga där ensam {#lang_emotions_laughing}

    Grodis - Jag vet, du har ju redan väntat sååå länge, så nu får Jag känna på hur det är oxå. :( tråkigt men sant. Sommar lov kan dem ta när vi blivit gravida här i tråden haha.

    Nu ska Jag krypa i säng o se nån film, imorgon blir det shoping och bio. :)

    Kram kram!!

Svar på tråden IVF på Huddinge sjukhus (tråd 9)