Du måste logga in för att svara i en tråd.

• ladymadonna

Miniderm i ansiktet?

Är det någon som vet om det är okej att använda Miniderm i ansiktet? Jag använder den till sonens kropp eftersom han är väldigt torr. Han är även torr och irriterad på kinderna och hakan och jag funderar på om jag kan använda Miniderm även där. Jag har inte kvar bipacksedeln och jag kommer inte ihåg om det stod nåt där om att man inte skulle ha den i ansiktet. Jag kan tänka mig att man ska vara försiktig kring ögonen, men kinder och haka borde väl inte vara nån fara, eller?

• Svar på tråden Miniderm i ansiktet?
  • miababia

till mig sa de på apoteket att det var ok att använda även runt ögonen så hakan och kinderna ska ju inte vara några problem.

• lia76

Klart du kan ha det i ansiktet

Sen kan jag ge dej ett tips.
    Om du tappar bort bipacksedeln så är fass eller apotekets hemsida jätte bra
    Bara att söka på produktnamnet

Grå grár grey szary gris cinzento
  • Lantani

Japp det funkar jättebra, smörjer sonen 2-3 gånger om dagen med den på hela kroppen och i ansiktet.

• Flickan och kråkan

Inga problem att använda miniderm i ansiktet. Däremot kan man tänka på att minidermen kan svida om det är torrt och irriterat. Vi blev därför rekommenderade att använda locabase repair i just ansiktet. Fetare salva som inte svider. Super på torra kinder.

• JackAnneli

inga problem jag hade den i ansiktet på min son, aven på ögonlocken för han vlagnade så hemskt där oxå...

• Trulis78

Inga problem men jag rekommenderar hellre locobase som någon annan skrev, både på kinder och på kropp för jag tycker den ger mycket bättre effekt! Vi använder den gula, vet inte om det är repair men den funkar för oss.

• phridan

Hm, ni som verkar kunna det här med torra barn

Min son har jättetorra kinder som ofta blir röda !
    Jag smörger idag med barnängens hudsalva för bebisar.
    Tycker inte att den hjälper.. :(

Den här miniderm som ni skriver om, kan det vara något för honom ? :)

• MaddeMamman

jag använder inte miniderm i ansiktet på mina barn (den svider om man är torr), tycker repair är MYCKET bättre

• Ghettomamma

Miniderm funkar visst i ansiktet,både på mamma och bebis:)Den bästa kräm jag testat-alla kategorier!

• astalacasta

Locobase repair är ju lite fetare, så om det är väldigt torrt tycker jag att det är det bästa. Miniderm är också bra. Om det redan är så torrt att det har blivit riktigt narigt så tycker jag ibland att det enda som hjälper är Mildison (cortisonsalva).

• Trulis78

phridan: Min dotter var en riktig torris som liten, men i perioder var hon också sådär megaröd om kinderna och vi smorde och smorde utan att det hjälpte. Sen sa min mans syster att man kunde reagera så om man var överkänslig mot röda frukter och grönsaker så vi skippade sånt och vips var det röda borta. Det kommer tillbaka när hon äter tomat, jordgubbar och liknande men aldrig annars även om hon fortfarande är torr fast mer "normalt" torr om du förstår vad jag menar. Kanske värt att testa att utesluta rött ett tag...

• phridan
    Trulis78 skrev 2009-05-16 21:41:56 följande:
    phridan: Min dotter var en riktig torris som liten, men i perioder var hon också sådär megaröd om kinderna och vi smorde och smorde utan att det hjälpte. Sen sa min mans syster att man kunde reagera så om man var överkänslig mot röda frukter och grönsaker så vi skippade sånt och vips var det röda borta. Det kommer tillbaka när hon äter tomat, jordgubbar och liknande men aldrig annars även om hon fortfarande är torr fast mer "normalt" torr om du förstår vad jag menar. Kanske värt att testa att utesluta rött ett tag...
    Ahh !
    Tack för tipset...
    Arvid är megakinkig på mat..
    Äter endast gröt, päronyoghurt och en fruktpuré med röda frukter.. haha.
    Men men, får prova att utesluta den då :)
  • Trulis78

Phridan: Aj då, ja min dotter är också en kinkig sak så jag vet hur du menar. Men kanske värt det ändå i ett par veckor bara för att se. Jag kan tänka nu i efterhand att "hm, gud varför såg jag inte att det inte var riktigt normalt att vara sådär röd om kinderna" när jag kollar på bilderna av lillstumpan. Men vad fasen, bvc sa bara smörj, smörj och smörj igen så det gjorde jag. Lycka till!

• Flickan och kråkan

phridan:
    Om inte Trulis78:s råd hjälper,å låter det som atopiskt eksem. Vår kille har det och det dyker oftast upp först eller enbart på kinderna på små barn. För oss räcker det för det mesta att smörja kinderna mycket och ofta. Miniderm räcker inte alls utan det är fet salva som gäller - locabase repair. Några gånger har vi fått använda mild receptfri kortisonsalva - mildison - för att komma till rätta med det. men som sagt riktigt fet salva, ofta. Lycka till

Svar på tråden Miniderm i ansiktet?