Efterlyser Efterätt med ananas!!
Vad finns det för efterätt förutom paj att göra med en burk annanas ringar?
Vad finns det för efterätt förutom paj att göra med en burk annanas ringar?
Vaniljglass + ananas i bitar + chokladsås?
ananaspaj! :D
gud så gott! måste göra det ikväll! fanns recept om man googlar, ska se om jag hittar mitt
PAJDEG:
150 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
FYLLNING:
2 dl creme fraiche
1 stor eller 2 små burkar avrunnen krossad ananas
1 ägg
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
GÖR SÅ HÄR:
1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Smält smöret. Blanda med socker, mjöl, bakpulver.
3. Tryck ut degen i en pajform.
4. Blanda ihop ingredienserna till fyllningen. Häll den i formen.
5. Grädda i 20-30 minuter. Låt svalna.
En god och lättlagad paj att servera som efterrätt med vispad grädde. (jag brukar servera med riktigt god vaniljglass)
UpSideDownCake finns det nåt som heter som vi brukar göra.
Dela anansen i halva ringar o stek i smör o krydda men lite kardemumma. Låt svalna o gör en vanlig sockerkakssmet. Lägg ananasen i botten av en form lite fint o häll över smeten o grädda i 175 i ca 30-45min. När den e färdig vänder du på den helt enkelt så ananasen e högst upp när den serveras. Brukar ha glass´eller grädde till eller både och
ananaspaj är supergott!
ingen fara.. dela gärna med mig av alla sortes ananas efterätter..inget att bråka om alls..bara det att jag sökte just nåt som inte var paj gör väl inget om ni skriver ananaspaj i tråden ändå...finns fler som är sugna på ananas bak idag..
Ingredienser 4 port 1/2 färsk ananas eller 4 ringar konserverad Ngt som är väldigt gott att göra med just annanas är att fritera den, koka ihop en sirap på 1 dl socker, 1 dl vatten och 1/2 tsk kanel. Servera den friterade anannasen med kanelsirapen och ngn god vaniljglass. SUPERGOTT!
Annars är "Upesidedown- kakan som ngn föreslog tidigare också supergod.
Lycka till ts!
Här kommer recept på en jättegod efterrätt!!!
Ananas med kokostäcke, 6 portioner (kan delas förstås)
1 burk ananas (skivor 820 g)
75 g smör eller margarin
1,5 dl socker
2,5 dl kokos
2 msk mjölk
2 msk maizena
Låt ananasskivorna rinna av, lägg dem på ugnssäkert fat.
Smält smöret i kastrull. Tillsätt övriga ingredienser och sjud på svag värme under omrörning tills smeten tjocknar.
Häll kokossmet över ananasskivorna och grädda i ugn 250 gr i ca 5 minuter tills täcket fått fin färg.
Servera skivorna varma med vaniljglass (en skiva per person).
Mumsgott! Varm ananas med knäckigt täcke med kall glass...
såg nått på jamie oliver...skär upp ananasen och stöt färsk mynta och socker i en mortel sen trö över ska tydligen vara väldigt gott