• Anonym (jag)

Någon som testat att ta en pause i ett förhållande?

Anonym (Förvirrad!!) skrev 2009-05-16 15:03:28 följande:
    Någon som testat att ta en pause i ett förhållande?

Någon här som testat att ta en pause i ett förhållande?

Jag vet inte vilket ben jag skall stå på just nu.

Är pause=dödsdömt redan från början?

Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Kram

Paus = dödsdömt?

Inte alltid men väldigt väldigt ofta, de brister/problem som orsakat att man vill ta en paus försvinner ju inte bara för att man tar en paus. För att problemen/bristerna ska överkommas krävs det att man jobbar på dem och det gör man ju oftast inte när man tar en paus. När man vilat ut en stund och går ihop igen kommer de givetvis göra sig påminda igen och orsaka samma slitningar tills nästa paus... och så går det runt och runt.

För att lösa problemen krävs det att man under pausen jobbar med sina personliga brister eller när man blir ihop igen gemensamt jobbar med problemen i relationen fast då kanske med förnyad energi efter vilopausen. Så det är mao inte pausen i sig som löser något, det enda den kan bidra med är att möjligen hämta krafter för att göra något åt problemen... men då krävs det ju att man oxå gör det och inte tror att allt löser sig bara för att man tagit en paus. 

Jämför tex med ett fotbollslag. Ett fotbollslag som spelar dåligt pga dålig taktik eller brister hos spelarna kommer ju inte spela bättre efter halvlek bara för att de vilat. De kan däremot spela bättre om de byter taktik. Det är inte pausen som löser problemen det är bytet av taktik.
  • Anonym (jag)
    Anonym (förvirrad) skrev 2022-10-31 21:30:56 följande:

Vi har haft får längsta paus nu och jag har dejtat en annan man under tiden. Jag har dåligt samvete, eftersom jag faktiskt inte vet vad som gäller vid paus. Vi blev ovänner och han sa att han skulle göra som jag gjort tidigare och då tolkade jag det som att han skulle börja träffa andra. Då sa jag att då vet jag var vi står och att vi inte ska höras på ett tag. Efter det har vi inte hörts. Ingen av oss har addat någon ny på sociala medier och vi är fortfarande vänner och har alla bilder kvar. Om det är som det varit tidigare, så tror han att det ska bli vi igen efter att JAG tänkt till och ändrat mig. Medan jag hoppas att han ska ändra sig och tänka till.

Problemet med pauser är nog att man är för feg för att göra slut, eftersom det är så definitivt och då vet man att den andre ska gå vidare. Därför tar man hellre en paus och ser vad som finns därute och ifall något är bättre. Nu har jag träffat en man som har alla de egenskaper som jag söker efter i en man. Jag kan få exakt det liv jag alltid önskat mig och han avgudar mig. Jag gillar hans sällskap men är inte kär. Mitt hjärta är kvar hos mitt ex fortfarande, även om jag vet att det är kört mellan oss.

Borde jag skriva till honom och säga att det är slut och att vi måste gå vidare. Annars vore det inte schysst om han får reda på att jag träffar någon annan. Tror på karma, precis som någon annan skrev här.

Hur ska jag skriva till honom för att inte ångra mig sen?

Men gösses, hur fan orkar folk hålla på sådär.... ehm, ja TS, det är nog dags att göra slut på riktigt.

Och snälla TS, försök undvika dysfunktionella, stormiga dramaqueens relationer i framtiden där man behöver ta pauser med jämna mellanrum för att palla med varandra.  Pauser behöver man när något är så jävla jobbigt och slitsamt att man behöver vila....om man gör någon man gillar så är det lätt och man behöver inga pauser.... det är liksom ganska självförklarande.
Svar på tråden Någon som testat att ta en pause i ett förhållande?