• Maddex

att vara ung förälder

jag tycker att alla får ju självklart ha sin egen åsikt, men åsikt är eftersom jag själv är mamma och blev mamma när jag var 18 så kan jag känna att vi kan bli väldigt orättvist behandlade. Vi blir oftast mer "kollade" på dagis, får inte göra något fel som andra "äldre" föräldrar gör, och många snea blickar på gatan. Men det ironiska är alla tanter som är runt 60 är dom ända som kommer fram och ger beröm vilket räddar hela dagen och gör hela dan super!.Det är oftast dom som är runt 30-40 som ser mer ner på en tycker jag sen ska man inte dra alla över en och samma kant. En dagis lärare frågade mig en gång, eftersom hon är gemngammal med mig så frågade hon justom många såg ner på en och så för man är ung. Hon blev väldigt orättvist behandlad där hon arbetade just för att hon var ung, men hon var bäst med barnen måste jag säga vilket alla insåg sen. Men vilket slog mig oxå när man ser på nyheterna, Det är oftast mammor i 30-40 års åldern man hör om som haft ihjäl eller missahndlat sina barn..... Men som sagt det är bara min åsikt.

• Svar på tråden att vara ung förälder
  • Proletariatet

och det är såå jäkla tråkigt att det ständigt kommer upp nya trådar i den här delen av forumet där unga mammor klankar ner på äldre. Vad gör dig bättre än de som du upplever kollar snett på dig?

Såna här inlägg får mig att skämmas över att vara ung mamma.

• increa

Om du nu vill ha detta till en diskussion- varför inte lägga tråden i Allmänna- Relationer, eller Känsliga-relationsproblem?

En del som fyllt siffran 30 osv- kanske inte hittar hit?

• Maddex

för att svar dig futurum så klankar inte jag ner på äldre och om du skämms över att vara ung mamma det får stå för dig men vilket är synd för det var inte min avsikt att få varken dig eller nån annan att skämmas, ja undrar mest bara hur det kan ha blivit så skammset att vara ung mamma.....

• Reglementet

Varför behöver du ens skriva ett sådant här inlägg?

Och apropå döda barn, jag har sett mängder med unga som dödat och misshandlat sina barn i tidningarna.

• Maddex

till reglementen. har inte ja rätt som alla andra att skriva min åsikt eller???

• Reglementet

Maddex

Vad är din åsikt?

• increa

Eftersom jag inte får svar på mitt inlägg...tolkar jag det som jag gör. Min åsikt.

• morriis

Att göra dragningen mellan att det oftast är kvinnor i 30-40 årsåldern som dödar sina barn tycker du inte är lite väl? Skulle det påskina att det skulle vara bättre att vara "ung mamma"? Är blickarna du verkligen får nerslående? Det är inte så att du själv känner dig osäker och därför tror en massa?

!!****Helt Fucking Unbelievable Alltså****!!
  • Maddex

Tycker min åsikt kommer fram rätt bra där, men om du inte förstår kan jag försöka vara mer tydlig, det jag undrar är hur har det blivit så "skammset" att vara ung mamma... Så har jag upplevt och många kring min närhet. Och jag är absolut inte osäker som mamma men det är väl en självklarhet att man ifrågersätter sin rol lsom mamma om man ständigt för höra kommentarer som " hur fungerar det att vara ung mamma"?

• Proletariatet
    Maddex skrev 2009-05-20 15:19:45 följande:
    Tycker min åsikt kommer fram rätt bra där, men om du inte förstår kan jag försöka vara mer tydlig, det jag undrar är hur har det blivit så "skammset" att vara ung mamma... Så har jag upplevt och många kring min närhet. Och jag är absolut inte osäker som mamma men det är väl en självklarhet att man ifrågersätter sin rol lsom mamma om man ständigt för höra kommentarer som " hur fungerar det att vara ung mamma"?
    Det är väl långt ifrån en konstig fråga, som ung mamma har man ofta ingen gymnasial utbildning och inte heller något jobb. Klart att folk undrar hur det fungerar?
    Förklara för de som genuint undrar och motbevisa de som har fördomar.
  • Blomkhan

Varför alltid detta tjafs om unga föräldrar, jag är lika bra mamma som vilken 30 åring som helst. Det blir vad man gör det till.
    Tycker att de är synd att man får de blickarna. Jag har inte fått några, inte heller kommentarer eller frågor om mitt föräldraskap. Jag älskar min son och gör allt för honom, det tror jag inte en viss ålder behövs för. Jag vet att det finns fall där faktiskt äldre haft åsikter, det tycker jag bara är onödigt. Många ungre har även åsikter om äldre.
    Jag har precis fyllt 19 har tillsammans med min 20 åringa pojkvän en son på snart fem månader. Vi bor tillsammans i ett hus på landet, har båda jobb och gymnasieutbildning. Går föräldraledig på dagen. Jag jobbar extra två timmar på natten.
    Visst finns de föräldrar som inte har gymnasieutbildning eller jobb, men dessa är inte inom en speciell ålder. Varför kan inte detta ämne kylas ner lite.
    De fösta av oss mammor vet iallafall att de enda som räknas är vår egna syn på vårt föräldraskap inte någon ålder.

Svar på tråden att vara ung förälder