att vara ung förälder
jag tycker att alla får ju självklart ha sin egen åsikt, men åsikt är eftersom jag själv är mamma och blev mamma när jag var 18 så kan jag känna att vi kan bli väldigt orättvist behandlade. Vi blir oftast mer "kollade" på dagis, får inte göra något fel som andra "äldre" föräldrar gör, och många snea blickar på gatan. Men det ironiska är alla tanter som är runt 60 är dom ända som kommer fram och ger beröm vilket räddar hela dagen och gör hela dan super!.Det är oftast dom som är runt 30-40 som ser mer ner på en tycker jag sen ska man inte dra alla över en och samma kant. En dagis lärare frågade mig en gång, eftersom hon är gemngammal med mig så frågade hon justom många såg ner på en och så för man är ung. Hon blev väldigt orättvist behandlad där hon arbetade just för att hon var ung, men hon var bäst med barnen måste jag säga vilket alla insåg sen. Men vilket slog mig oxå när man ser på nyheterna, Det är oftast mammor i 30-40 års åldern man hör om som haft ihjäl eller missahndlat sina barn..... Men som sagt det är bara min åsikt.