• Anonym (blir tokig!)

HJÄLP! Hur f*n lindrar man klåda i underlivet pga svamp?!

Ja, självklart ska jag bota det, men nu är det lördagskväll och jag kommer itne till ett apotek förrän tidigast i morgon förmiddag, och nu håller jag på att bli tokig! Tips, råd och hjälp innan jag kliar sönder mig i underlivet!!!

• Svar på tråden HJÄLP! Hur f*n lindrar man klåda i underlivet pga svamp?!
  • Anonym

Har du fil hemma?Har för mig att det ska lindra klådan,vet inte vars jag hört det.

• Tingen

Ja fil är ett bar medel som huskur. Badda underlivet med detta.
    Tänk på att inte ha trosskydd eller liknande eftersom det gör det bara tätt och varmt.
    Bomullsunderkläder inte för åtsittande.
    Åtsittande strumpbyxor, tajta byxor och liknande ska du undvika för det gör det ocskå varmt och för tätt

«·´¨*·.¸¸.* 我爱你爱人 *.¸¸.·*¨`·»
  • LillaFlamman

Grön skrubbsvamp?
    har som sagt hört fil och liknande men inte provat, gick å kliade mig i nästan 3 veckor innan jag kom på tanken på svamp, Lider med dej och hoppas du hittar nåt
    kolla apoteket.se, kanske står nåt råd där

• Anonym (blir tokig!)

Inga åtsittande kläder, men tyvärr ingen fil heller :(

• Anonym (blir tokig!)
    LillaFlamman skrev 2009-05-16 22:09:35 följande:
    Grön skrubbsvamp? har som sagt hört fil och liknande men inte provat, gick å kliade mig i nästan 3 veckor innan jag kom på tanken på svamp, Lider med dej och hoppas du hittar nåtkolla apoteket.se, kanske står nåt råd där
    Ingen svamp, men flaskborste känns väldigt aktuellt....
  • TheMother

Sökte på google, hittade detta:
    www.janssen-cilag.se/bgdisplay.jhtml&product=none

"Tro inte på det gamla talesättet att filmjölk eller yoghurt kan bota svampinfektion! Visst upplever man en _kortvarig_ lindring_ av klådan genom att badda med kall filmjölk eller yoghurt. Men kallt vatten ger samma effekt. En svampinfektion påverkas inte av högt eller lågt pH-värde i slidan."

"Tips: kylklamp i bomullshandduk lindrar klådan effektivt."

• Tingen

Tvätta dig inte för ofta i underlivet, ingen tvål direkt in i slidan. Tvätta gärna med barnolja och vatten istället för tvål och vatten.

Naturell yoghurt kan också gå.

«·´¨*·.¸¸.* 我爱你爱人 *.¸¸.·*¨`·»
  • Julmust

Testa barnolja. Oljetvätt rekommenderas ju ibland av sjukvården. Mitt bästa tips är annars att köpa en salva som heter intimkräm (?) på apoteket i samband med att du köper medicinen. Har själv haft problem med att det aldrig vill gå bort riktigt, men efter att ha kört med den efter varje dusch under ett år så är det mycket bättre.

• LillaFlamman

Snokade runt lite och så här på kort varsel så får jag fram
    -Äta citron
    -INGET socker
    -Doppa tampong i olivolja, gnussa lite och sen kör upp
    -Bedöva med något kallt
    -Badda med utspädd äppelcidervinäger
    -Badda med Tea tree oil

hoppas nåt funkar

Svar på tråden HJÄLP! Hur f*n lindrar man klåda i underlivet pga svamp?!