• Knixie

Skötväska

Sökt lite på skötväska på internet men tydligen så verkar de kostar 600kr+

NÅgon som vet vart man kan hitta billigare skötväskor?
    Måste verkligen inte vara någon speciel märkes väska

• Svar på tråden Skötväska
  • Mitt hjärta är hemma

Begagnad kan du ju söka efter. Annars tycker jag att skötväska måste vara det mest onödiga man kan skaffa sig. En vanlig väska funkar minst lika bra tycker jag! Vi fick en ärva en Emmaljunga-skötväska men vi har aldrig använt den, helt överflödigt med en specialväska. Verkligen.

Inte det svar du letade efter men jag ville säga det ändå.

• Soon2b4

På babyland finns det en basic i svart från carena som kostar 299kr. Många fickor och ett fack för nappflaska/ petflaska som håller kyla alt värme. Typ termo folie grej. Vet inte hur kvaliten är då jag inte börjat använda den än dock.

• virreh2

Finns även på Jysk med, köpte en där innan dottern föddes kostade 199kr.. va ett tag sen då min dotter är 5snart!

• Tinnys

Med mitt första barn använde jag ingen skötväska utan hade en vanlig, samma med min andra, men sen när tredje kom och det blev tätt och man behövde massor till båda, då tyckte jag det var bra med en skötväska. Men så fort nr är pottränad åker nog skötväskan.

• Knixie
    Mitt hjärta är hemma skrev 2009-05-16 22:26:25 följande:
    Begagnad kan du ju söka efter. Annars tycker jag att skötväska måste vara det mest onödiga man kan skaffa sig. En vanlig väska funkar minst lika bra tycker jag! Vi fick en ärva en Emmaljunga-skötväska men vi har aldrig använt den, helt överflödigt med en specialväska. Verkligen.Inte det svar du letade efter men jag ville säga det ändå.
    Jo då de svaret säkte jag också =) måste inte vara en SKÖTVÖSKA men en väska som funkar bra som skötväska är jag ute efter...
  • Mitt hjärta är hemma

Vi har en stor bag-aktig väska bara. Den är i ljust bävernylonliknande tyg med svart botten. Bra med ljus väska, då ser man lättare vad man har i. Just den vi använder fick min man som premie eller tävlingsvinst.

• MinGu

Vi har aldrig använt vår skötväska. Använder ryggsäckar med många fack om vi ska ha mycket grejer med oss. Går dessutom utmärkt att hänga på vagnen, eller lägga i varukorgen när man går promenad.

♥♥ INGRID 14/4 -07 & LillaLiten med BF 31/7 -09 ♥♥
  • Tvåtusennio

Jag köpte en vanlig lite större väska kan hänga på vagnen när man ska ut .
    Kändes onödigt att köpa något så dyrt när det fanns annat som säkerligen
    funkar lika bra :D Bara det finns många fack så tror jag det är minst lika
    effektivt som en riktig skötväska :)

• Mama Lovely

Hej,

Jag köpte en vanlig väska på Åhlens för ett par veckor sedan. Den är svart i botten och har ett färgglatt mönster på med djurmotiv och typ kvistar... Den är verkligen lika bra som en "riktig" skötväska. Det viktiga är väl att kolla efter så att den går att hänga på vagnen och har tillräckligt med plats. Jag köpte den för 249 kr och såg nu att den var nedsatt till 129 kr, alltså ett riktigt fynd.

• Brevdruvan

fick en väska av min mamma från barnens hus. Lite dyrare iof men skitsnygg, så den tänker jag ha som handväska sedan. Innan hade jag en av reklmväskorna som man får på bb...

• Fjällräven

I en tidigare tråd var det många som rekommenderade en väska från Stadium, fanns för 299:- och en lite mindre för 199:- om jag inte minns helt fel.

Var och kikade på dom och det var inge fel alls på dom Men när vi var och beställde vagnen i går så tänkte jag skitsamma, och beställde en som matchade vagnen..Lite fåfängd är man

• Ezder

Jag har använt antingen en vanlig plastpåse bland övrig packning i ryggsäck, en liten ryggsäck, ryggsäcken som följde med manduca-selen eller, om jag bär på ryggen, en stor midjeväska. Aldrig saknat en skötväska, utom när maken packat upp ryggsäcken så att jag måste packa om och blir sen...

• TinkyWinky

vi har visserligen köpt en helt ny brio skötväska men har sett efter att ja beställt en att de finns billiga begagnade.. o de kostar ej så mkt.. betalade ca 500:- nytt för vårt o de finns för under halva priset på tradera o blocket.

men har oxå kollat på väska som finns på stadium, ej så dyr men riktigt snygg som ja funderade o köpa, kommer ej ihåg namnet eller priset men det va e sk bag väska med många bra fack :)

här är iaf en bild på den brio vi har beställt fast i svart :)

archive.pixbox.se/arkivet/synligt_32/20130000-20139999/640x480/20133076.jpg

☆° ★ Bf 13/7-09★ °☆ v.32 ★ °☆
  • minbabynr1

brio har en "påsmodell" som brukar säljas ganska billigt=) även i barnvagnsbutiker... typ 300kr..
    annars så köpte jag min på gekås, ullared, om du skulle ha vägarna förbi där, eller någon du känner. den kostade 120kr massa bra fack, liggunderlag att byta på å en liten "blöjpåse" ingick!

Svar på tråden Skötväska