• Pirr80

Voksi urban

Undrar om någon har en Voksi Urban? Vad tycker ni om den? Fått för mig att den är smidigare än en voksi classic (eller vad de heter). Funderar på att ha en voksi urban i min liggdel....ryms den tro?

• Svar på tråden Voksi urban
  • L o t u s

Jag tycker att Voksi Urban är helt fantastisk, den är helt klart värd pengarna. Är en av de bästa sakerna vi köpte till vår bebis!

Min son är född i januari och vi har använt den ända tills nu, i liggdelen. Vi har en Brio Happy och den har rymts i den. Vårt barn är iof inte så stor. ;)

Det bästa är att det bara är att lägga ner barnet utan ytterkläder, har bara haft mössa, vantar och fossingar. Han har alltid varit varm och go och sovit super i den.

Nu har jag dock fått ta bort den, eftersom den är för varm nu.

Längtar dock till hösten när den kommer till användning igen! :)

• Pirr80

Tack!
    Då borde den rymmas i vår liggdel också, tror de är ungefär lika stora.
    Den är ju inte bara praktisk, den är ju så snygg också!

Varför valde ni/du en voksi urban och inte en voksi classic?

• sok

vad är vokksi URBAN för ngt? skillnad mot vanliga?

• L o t u s

Vi valde den mest för att vi tycker att den är praktisk.

Dessutom bor vi i norrland, med rejäl vinter och kallt ute. Eftersom vårt barn är född i januari blev det ett självklart val. Vi kommer även att använda den flera säsonger.

Det är en fördel att kunna lägga ner barnet utan ytterplagg.

Den kostar en del, men det sparar man lätt in med inte behöva köpa kläder till den lille. (vi köpt vår på nätet, betydligt billigare än i en barnbutik)

Det blir lite trångt i liggdelen, men inga problem, så länge barnet inte är stort. Till senhösten/vintern har vi förmodligen bytt till en sittvagn.

Tänk på hur ni kommer att använda vagnen.

Om du blir osäker, gå in i barnbutik och prova. Lägg ner den i en likadan vagn som du har, då ser på en gång hur det blir.

Lite fakta om URBAN:

Underdelen är i ull som värmer vintertid och svalkar på sommaren. Överdelen består av 90% dun och 10% fjäder. Till Urban medföljer två olika överdelar så man kan byta när barnet växer! Med den största överdelen räcker åkpåsen till upp till 5-års-åldern. Dun värmer mycket effektivt då det får vara luftigt och släpper också ut överskottsvärme så barnet alltid får en behaglig temperatur.

Kolla in deras hemsida: (osäker på om länken kommer att fungera)
    www.voksi.com/view_product.php

Svar på tråden Voksi urban