• Klinggirl

Bacteriell vaginos eller illaluktande flytningar

När jag var och gjorde vul sa läkaren att jag ev hade bakteriell vaginos. Hon gjorde inget labb test, men sa att hon kände en vag doft som kunde tyda på det( blääää vilket jobb!!!). Vilket fall fick jag Flagyl i 7 dagar.

Efter detta har jag läst på en massa och ser att det är höjd missfallsrisk vid bakteriell vaginos....hjälp vad rädd jag blir nu! Dessutom tror jag att det redan har kommit tillbaka...
    Någon annan som haft det, hur gick det, gick graviditeten bra? Är bara i vecka 9, men om det redan kommit tillbaka 2 veckor efter behandlingen kanske det inte går över alls?

• Svar på tråden Bacteriell vaginos eller illaluktande flytningar
  • Bispan

Hör av dig till läkaren igen och berätta att besvären är tillbaka.

BV har tyvärr en tendens att återkomma. Det kan också vara en väldigt bra idé att skydda sig med kondom under sex ett litet tag framöver. Inte för att din partner behöver behandling men har man sex "som inget hänt" under behandlingen och strax efter kan risken vara större att BV återkommer.

• Bispan

Jag fick behandling för BV, dock "lokalt" med Dalacin, en 3 dagars kur när jag var i vecka 24. Jag är nu i vecka 36+2 och inga tecken på en för tidig förlossning.

Lycka till!

Svar på tråden Bacteriell vaginos eller illaluktande flytningar