• bonfire

Kalas för 9-årig flicka

Hej !

Min dotter vill ha kalas för sina kompisar. Är det någon som kan komma med lite tips o idéer vad man kan hitta på för 9-åriga tjejer? Lite idé torka just nu !
    SKulle vilja ha det hemma i huset/trädgården.

• Svar på tråden Kalas för 9-årig flicka
  • phridan

Klassiskt kalas tror jag att många skulle uppskatta!!

Jordgubbstårta, fiskedamm och en rolig pappa som trollar !

• SweetStarAngel

Min äldsta tjej fyller 9 år i sommar. Jag tänker att man kan ha ett tema som barnet gillar. Sen lekar och sådant måste man inte ha, dom brukar kunna roa sig själva. Våra tjejer fyller på sommaren och då brukar pool och studsmatta vara poppis då får man hoppas få kul väder. Det kan ju vara ide att ha lite lekar inplanerat om man märker att kalaset inte kommer igång iof. Bollekar kan vara något kanske, låt barnen komma med förslag också, dom brukar ha ideer

Hoppas kalaset blir riktig roligt!

Jag behöver inga tatueringar, min mans och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt!
  • familj05

Sist lånade vi en gymnastiksal och hade en hinderbana, stafett och tårtkalas mycket uppskattat.-)
    Vi brukar filma barnen och låta dem göra en hälsning, sen får de titta på filmen som avslutning. Hoppas ni får en trevlig fest!

• Lallamen

Vi hade klassfest för min 9-årings klass förra veckan. Hade bjudit in till årets knäppaste, galnaste, tvärtemot, upp-och-ner, fram- och baklänges party. Ville man så fick man gärna klä ut sig knäppt eller baklänges eller ut-o-in.

När barnen kom fick de varsin namnlapp med sitt namn baklänges och sedan hälsade jag dem hejdå, farväl och adjö och talade om hur tråkigt det var att de hade kommit och hur trist vi skulle ha. Efter det fick de klättra in genom fönstret...

Vi hade dukat långbord med alla stolar på bordet och en julgran med strumpor som dekoration mitt på bordet. Tallrikarna däremot stod under bordet och de fick äta pizzaslicar på djuptallrik med matsked och dricka ur kaffekoppar sittande på golvet. Tårtan serverades givetvis upp-och-ner.

Lite galna lekar och någon lite klurigare tillsammans med godisfrossa på slutet fulländade det hela. Barnen var sjukt nöjda ch fröken sa idag att det är fortfarande det enda de vill prata om

Svar på tråden Kalas för 9-årig flicka