• Anonym (orolig)

svart bajs!

Idag när jag har bajsat 2 ggr så va det svart!
    kan det bero på nån blödning i magen/tarmarna eller är det pga rödvinet jag drack igår?
    Blir bajset svart av rödvin??

• Svar på tråden svart bajs!
  • Anonym

det kan det bli om du dricker rödvin inget du ska vara orolig över

• Anonym (orolig)

nä ingen blodpudding!

• Anonym (trassel)

enda gångerna jag varit med om att det blivit svart är när jag ätit mycket järnrik mat.
    Skulle inte tro att det är nåt farligt såvida du inte har andra symptom som yrsel, illamående, magkramper osv. men är du riktigt orolig kan du juh ringa sjukvårdsrådgivningen.

• Anonym

men håll uppsikt över de!!!! svart avföring kan vara koagulerat blod, avföringen blir då svart... kan då bero på blödning högre upp i tarmarna...

men kan också vara om du äter järntabletter.... då blir avföringen ofta svart...

men om diu inte äter järntabletter, håll koll på de, o om du fortsätter ha svart avföring ta kontakt med läkare!!!

• blåbärsblå

Järntabletter blir man svart och lite hård av.

• Anonym (orolig)

men jag käkar inte järntabletter!

• LJ87

nej men håll koll på de ifall de fortsätter, som jag skrev innan så kan de ju va en blödning från tarmarna, men inte från ändtarmen utan kanske från tjocktarmen eller tunntarmen.. blodet hinner då koagulera o avföringen färgas svart... gå in på 1177.se o sök så kan du ju läsa om vad de kan va...

• Anonym (rödtjut)

Rödvin färgar mitt bajs svart ialla fall

Svar på tråden svart bajs!