• Anonym (orolig)

svart bajs!

Idag när jag har bajsat 2 ggr så va det svart!
    kan det bero på nån blödning i magen/tarmarna eller är det pga rödvinet jag drack igår?
    Blir bajset svart av rödvin??

• Svar på tråden svart bajs!
  • Anonym (orolig)
    Anonym (rödtjut) skrev 2009-05-17 19:23:06 följande:
    Rödvin färgar mitt bajs svart ialla fall
    låter bra! då hoppas jag att det är pga vinet!!
  • Anonym (rödtjut)

Ja och det märker du ju . Blir det normalfärgat igen, är det ju lugnt. Fortgår det får du ju naturligvis söka läkare. Lycka till

• Anonym (orolig)

Idag på morgonen va det "normalfärgat".....

Hoppas det va pga rödvinet då.

• Anonym

Anonym (orolig) skrev 2009-05-18 09:29:17 följande:

Idag på morgonen va det "normalfärgat".....Hoppas det va pga rödvinet då.
    Det var det alldeles säkert då!!
  • Anonym

jag får grön/svart bajs av rödvin.. har alltid undrat varför..

• Anonym (orolig)

ja det va nog vinet iaf, eftersom det även idag är normalfärgat...

• Flygfotogen

Det var säkert vinet. Blåbär har samma effekt. Döm dessutom om min förvåning sist jag var på kryssning och hade druckit Koskens alkoläsk med tranbärssmak. Kissade rött! Eftersom jag druckit direkt ur burken så hade jag inte reflekterat över att drycken var väldigt röd. hehe Det var en stund av häpnad förundran där inne på dass vill jag lova...

• Anonym (orolig)
    Marsch skrev 2009-05-19 11:23:29 följande:
    Det var säkert vinet. Blåbär har samma effekt. Döm dessutom om min förvåning sist jag var på kryssning och hade druckit Koskens alkoläsk med tranbärssmak. Kissade rött! Eftersom jag druckit direkt ur burken så hade jag inte reflekterat över att drycken var väldigt röd. hehe Det var en stund av häpnad förundran där inne på dass vill jag lova...
    Fy vart du inte orolig över det röda kisset!!??
  • Flygfotogen

Anonym (orolig) skrev 2009-05-19 12:19:02 följande:

Fy vart du inte orolig över det röda kisset!!??
    Nä, jag funderade igenom vad jag hade druckit bara och öppnade en till Kosken för att granska färgen. Och dricka den såklart för den var god. Jag förstod ju att det inte var blod. Jag hade inte mens, inte ont, och det varken luktade eller såg ut som att det skulle vara blod. Och Koskendrycken var väldigt röd. Har blivit likadan av för mycket svartvinbärssaft som barn och även rödbetor.
  • Anonym

Jag brukar få så när jag druckit mycket blåbärssoppa! Första gången var det riktigt läskigt men efter att ha frågat runt på forum så insåg jag att blåbär har den effekten på många :)

Skönt att det var vinet!

• Jess87

Du äter inge järn tabletter då? för det kan få bajset att bli svart..

=)

• Anonym (orolig)
    Jess87 skrev 2009-05-22 01:16:25 följande:
    Du äter inge järn tabletter då? för det kan få bajset att bli svart..=)
    Nä, det gör jag inte.

Men det måste varit rödvinet för det va bara den "dagen efter" som det va svart, sen har det vart normal färg hela veckan.
Svar på tråden svart bajs!