• viktor

tungpiercing på killar?

hejsan!
    jag är en kille som ska ta piercing i tungan.
    ville bara höra vad ni tycker om tungpiercingar på killar?

kan tillägga att jag klär mej i "skate" kläder, keps, blont hår.
    kanske inte säger er så mycket men ändå.

så vad tycker ni?

Mvh

• Svar på tråden tungpiercing på killar?
  • Eima

Inget emot "skate-stil", men tycker inte tungpiercing är snyggt på nån faktiskt.

• RiNan

Jag tycker att det är superläckert med piercing i tungan. Fast det mest på killar som inte ser ut som att de skulle ha något sånt.

• AlvaLovisa

Jag tycker tyvärr tungpiercing känns trashigt...

• viktor

jag kan säga att jag är nog ingen som folk tror skulle pierca sej :)
    blir nog en överaskning för många.

men ska bli kul att se hur det blir!

mer svar tack!

• viktor

jag tyckte det med förr, men vill göra något som är hyffsat diskret och annorlunda, så det får bli tungan, blir det inte bra så tar jag ut den halt enkelt

• skorpionen80

Beror också på hur gammal man är. Mer OK på en 18-åring än på en 40-åring, men överlag tycker JAG det är fult. Men det är lugnt, du behöver inte impa på mig heller ;)

• Good Sina

Dösnyggt..
    Men dock skall den inte sitta för långt ut på tungan så att den syns hela tiden.. Jag har haft piercing i tungan två gången men haft farliga infektioner båda gångerna trots att jag skött munhygienen och gurglat munnen med det som man får köpa med sig hos piercaren.. Så tänk igenom ditt val noga innan du bestämmer dig.. Själv sitter jag här med ett 1 cm långt ärr på tungen efter att ha dratt piercingen fram mellan tänderna när jag haft tråkigt..

Snyggt - ja..
    Farligt - En kille i norge dog av att hans tunga svullnade upp under natten efter han piercat sig. Han kvävdes till döds. Kanske inte så roligt..

• viktor

ja jag inser detta, men om man räknar ut det på hur många som har tungpiercing så är det ingen stor risk.
    finns ju folk som dött av myggbett också :)

nej men jag ska sköta hygienen noga, så får vi se om det funkar.
    och jag tänkte ha den lite längre in ja, så man inte lägger märke till den direkt

• Good Sina

glömde nämna en sak.. bered dig på SMÄRTA.. mohahaha..
    Den store nålen e fan inget o leka med.. Men go for it om du vågar och e helt 100..

viktor skrev 2009-05-17 21:59:50 följande:
    ja jag inser detta, men om man räknar ut det på hur många som har tungpiercing så är det ingen stor risk. finns ju folk som dött av myggbett också :)nej men jag ska sköta hygienen noga, så får vi se om det funkar. och jag tänkte ha den lite längre in ja, så man inte lägger märke till den direkt
  • viktor

haha smärta har jag inget emot, har fått känna på smärta förr (kör cross så har brutit ett antal ben, genomgått operationer m.m)
    så smärtan är jag inte alls orolig för, och jag är helt 100 på att jag ska göra det.
    ska in te stan imorrn och se om dom har någon drop-in tid

Svar på tråden tungpiercing på killar?