• viktor

tungpiercing på killar?

hejsan!
    jag är en kille som ska ta piercing i tungan.
    ville bara höra vad ni tycker om tungpiercingar på killar?

kan tillägga att jag klär mej i "skate" kläder, keps, blont hår.
    kanske inte säger er så mycket men ändå.

så vad tycker ni?

Mvh

• Svar på tråden tungpiercing på killar?
  • viktor

föresten under hur lång period ska man skölja munnen m.m?
    har hört olika, allt från en vecka till 6 veckor?

• Mamma89

tycker de e snyggt.. på alla..

har sj piercing i tungan.. o tyckte inte att de kändes ett tugg att göra de (ondare i örat) jag följe inga råd så som:
    *ej röka
    *ej äta stark mat
    *ej dricka sprit
    alla ovanstående gjorde jag inom dom första 24 timmarna..har aldrig haft problem med den.. inga infektioner lr svullnader överlag.. allt e super.. o jag älskar den..har räddat många rastlösa stunder:)

lycka till me den:)

• viktor

okej, låter bra :)
    syrran gjorde det för ett tag sen, hon sa att det inte kändes, men det är väl från individ till individ antar jag, plus att även om det gör ont, vem klarar inte av dom sekunderna det tar? ingen evighet precis haha

bra att jag inte röker eller dricker då!
    stark mat får man väl hålla sej ifrån då ett tag

• ming

Min sambo har det. Den sitter rätt långt in och är ganska diskret. De flesta blir lite förvånade när de, efter att ha känt honom typ ett år, upptäcker att han har tungpiercing och har haft i tio år.
    Det är fint när det är lite diskret och inte syna hela tiden.

• viktor

precis som jag vill ha det!
    folk ska inte se efter 2 sekunder att man har tungpiercing.
    diskret ska det vara, håller med.

någon som vet hur länge man ska ha i läkarstaven?

mvh

• viktor

ingen som vet hur länge man ska ha i läkarstaven ungefär?

• jeanettte

jag tycker det är snyggare på tjejer än på killar faktiskt men jag gillar tung piercingar. jag hade inte gjort någon nu (är snart 23) för jag tyckte väl det var lite "tuffare" när jag var yngre, men jag tänker inte plocka ut min i tungan, den är den ända jag har kvar (har haft i ögonbryn, naveln, öron, näsa)

jag gjorde min för hmm ca 8 år sen och tänker inte ta ut den, ja älskar den även om nästan ingen vet om att ja har den så gillar jag den skit mycket. svårt att prata utan hehe...

ont tycker jag inte att det gjorde, inte alls. det var dock värre efteråt när tungan började svullna och man pratade som ett miffo. men själva "nålen genom tungan"kändes inte, det gick jätte fort. men det är väl väldigt individuellt..

• viktor

ja en del anser att det ser gay ut, men men tur att alla har olika smak :)

som sagt, smärtan är jag inte det minsta orolig över, men bra att ni skriver hur ni upplevde det.

men hur lång tid ska läkstaven sitta i ungefär innan man kan byta?

• Hemligalåda

Tungpiercing, skatekläder,keps och blond.

Är du 15 år eller önskar du att du var det?

Svar på tråden tungpiercing på killar?