• Anonym (Trött)

Äter Citalopram, sover dåligt

Jag äter Citalopram sedan 4 månader. Sover dålig. Svårt att somna vaknar tidigt under natten. Är som en zombie på dagarna. Hur gör ni för att kunna sova?. Jag jobbar så jag måste vara någorlunda pigg på morgonen.

• Svar på tråden Äter Citalopram, sover dåligt
  • Anonym

Tar Citalopram 40 mg på morgonen o nu även lagt till en halv tabl Mirtazapin KRKA 7,5 mg på kvällen innan läggdags o nu sover jag i stort sett hela natten vaknar endast en gång. Innan kunde jag vakna flera ggr så det har verkligen hjälpt mig med sömnen. Det vore inte fel att pröva.
    Lycka till! Kram

• Anonym (Trött)
    Anonym skrev 2009-05-18 10:31:38 följande:
    Tar Citalopram 40 mg på morgonen o nu även lagt till en halv tabl Mirtazapin KRKA 7,5 mg på kvällen innan läggdags o nu sover jag i stort sett hela natten vaknar endast en gång. Innan kunde jag vakna flera ggr så det har verkligen hjälpt mig med sömnen. Det vore inte fel att pröva.Lycka till! Kram
    Blir man dåsig dagen efter av Mirtazapin?. Hjälper den även mot depressionen eller hjälper den bara mot sömnproblemet?. Tycker att Citalopramet har dålig verkan mot min deppression. Äter också 40mg.
  • Anonym (Trött)
    Anonym skrev 2009-05-18 10:31:38 följande:
    Tar Citalopram 40 mg på morgonen o nu även lagt till en halv tabl Mirtazapin KRKA 7,5 mg på kvällen innan läggdags o nu sover jag i stort sett hela natten vaknar endast en gång. Innan kunde jag vakna flera ggr så det har verkligen hjälpt mig med sömnen. Det vore inte fel att pröva.Lycka till! Kram
    Blir man dåsig dagen efter av Mirtazapin?. Hjälper den även mot depressionen eller hjälper den bara mot sömnproblemet?. Tycker att Citalopramet har dålig verkan mot min deppression. Äter också 40mg.
  • Anonym

Nej jag blir inte dåsig av dom. Jag är helt sjukskriven. Har fortfarande ångest det går upp o ner hela tiden.

• Anonym (Trött)

Hur länge har du ätit Citalopram och Mirtazapin?. Äter du dessa för ångest eller har du depression också?

• Anonym (mirtazapin)

Har oxå ätit citalopram men äter nu mirtazapin istället. Under tiden med citalopram var jag tvungen att ta insomningstabletter oxå för jag sov jättedåligt då. Med mirtazapinen blir jag trött och somnar skönt. Det är möjligt att jag var trött på dagarna i början men inte nu längre. Sover du väldigt dåligt så tycker jag du ska ta upp det med din läkare och få insomningstabletter du kan äta tillsammans med citalopramen. Det är jättevanligt.

• Anonym

Anonym (Trött) skrev 2009-05-18 11:18:59 följande:

Hur länge har du ätit Citalopram och Mirtazapin?. Äter du dessa för ångest eller har du depression också?
    Äter dessa för ångesten.
  • Anonym (Trött)

Anonym (mirtazapin) skrev 2009-05-18 11:25:57 följande:

Har oxå ätit citalopram men äter nu mirtazapin istället. Under tiden med citalopram var jag tvungen att ta insomningstabletter oxå för jag sov jättedåligt då. Med mirtazapinen blir jag trött och somnar skönt. Det är möjligt att jag var trött på dagarna i början men inte nu längre. Sover du väldigt dåligt så tycker jag du ska ta upp det med din läkare och få insomningstabletter du kan äta tillsammans med citalopramen. Det är jättevanligt.
    Äter du Citalopram och mirtazapin eller enbart mirtazapin?. Fungerar mirtazapin bra för dig?
  • Anonym (mirtazapin)

Anonym (Trött) skrev 2009-05-18 14:17:14 följande:

Anonym (mirtazapin) skrev 2009-05-18 11:25:57 följande:
    Äter du Citalopram och mirtazapin eller enbart mirtazapin?. Fungerar mirtazapin bra för dig?
    Jag äter mirtazapin i kombination med efexor men håller nu på att sätta ut efexorn eftersom jag vill bli medicinfri. Dessa båda har fungerat bra för mig, citalopram gjorde det inte. Citalopramen var dessutom hemsk att börja med plus det att jag inte kunde sova på nätterna. Men jag antar att alla mediciner funkar olika på olika människor. Det är lite jobbigt att hitta den medicin som passar för en själv. Jag har ätit i ett par år mot depression nu så jag vet precis vad du går igenom.
  • Anonym (J)

I början åt jag Mirtazapin och sov 12 timmar/dygn minst. Var trött även på dagarna. Kan ju ha med sjukdomen att göra och att jag var jättedålig men kraftig ångest, självmordstankar och svår depression. Äter nu Cipramil sedan i juli och sover gott. Har Theraöen droppar som jag tar om jag har ångest och inte kan somna. Men dom får man vara lite försiktig med om man jobbar och ta dom ganska tidigt eller bara tre-fyra droppar.

• Anonym (sömnig)

Har tagit Citolapram, 20 mg nu i 3 veckor.
    Jag sover mycket bättre nu än innan jag började med dom.
    De första 2 veckorna var jag jätteseg på dagarna, men det har gått över nu.

• Anonym (sömnig)

Citalopram heter den ju (inte Citolapram)

Svar på tråden Äter Citalopram, sover dåligt