Inlägg från: Anonym (mirtazapin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mirtazapin)

Äter Citalopram, sover dåligt

Har oxå ätit citalopram men äter nu mirtazapin istället. Under tiden med citalopram var jag tvungen att ta insomningstabletter oxå för jag sov jättedåligt då. Med mirtazapinen blir jag trött och somnar skönt. Det är möjligt att jag var trött på dagarna i början men inte nu längre. Sover du väldigt dåligt så tycker jag du ska ta upp det med din läkare och få insomningstabletter du kan äta tillsammans med citalopramen. Det är jättevanligt.

• Anonym (mirtazapin)

Anonym (Trött) skrev 2009-05-18 14:17:14 följande:

Anonym (mirtazapin) skrev 2009-05-18 11:25:57 följande:
    Äter du Citalopram och mirtazapin eller enbart mirtazapin?. Fungerar mirtazapin bra för dig?
    Jag äter mirtazapin i kombination med efexor men håller nu på att sätta ut efexorn eftersom jag vill bli medicinfri. Dessa båda har fungerat bra för mig, citalopram gjorde det inte. Citalopramen var dessutom hemsk att börja med plus det att jag inte kunde sova på nätterna. Men jag antar att alla mediciner funkar olika på olika människor. Det är lite jobbigt att hitta den medicin som passar för en själv. Jag har ätit i ett par år mot depression nu så jag vet precis vad du går igenom.
Svar på tråden Äter Citalopram, sover dåligt