Inlägg från: mosterYster |Visa alla inlägg
  • mosterYster

Irriterande, unga föräldrar.

Egentligen så borde ju en 38-åring vara stolt över att ha lyckats bli gravid och klämma fram en liten. Kroppen är ju _oftast_ i sin toppform när man är runt 20-25, man är starkare, läker bättre osv. Nu gäller inte detta alla. Min mamma var 38 när jag föddes, hon hade en kropp som en ung flicka, sade läkarna. Smal och spänstig var hon. Tror i och för sig att det hade mycket att göra med just att hon inte fått barn. Det sliter mycket på kroppen. Dock återhämtade hon sig fort och när jag var några veckor kunde ingen ana att hon fått barn.

Men som sagt, ska man vara stolt över att man klarat att föda barn, då tycker nog jag att en äldre mamma gott kan vara det, hellre än en "ung".

• mosterYster
    Thaleya skrev 2009-05-19 10:02:41 följande:
    Njae jag gick ut gymnasiet som 17 åring och hade fast anställning två dagar efter studenten.
    Ingen provanställning? *förvånad* Trodde att man alltid var provanställd i 6-12 månader?
  • mosterYster
    paloma84 skrev 2009-05-19 10:11:15 följande:
    Nu är ju jag 25 år... och inte 16, Men jag råkar ja vara en "ung mamma" i jämförelse med dagens trend =) Och ja, jag är fan stolt och glad att jag inte är en gammal tant, som har planerat... Hör här "PLANERAT" att göra ett barn mellan två möten, då hon la en handduk under arslet för att inte kladda sina lakan =D Och planerat har de gjort för att, De är över 30 bast, har ett bra jobb, lyckats precis flytta till en 4:a vilket är minimun kravet när man skall ha barn... osv. Men enligt mig. Barn blir till när man knullar o är kär! Man kan alltid tjäna mer pengar, få bättre roll på sitt jobb, större lägenhet, snyggare man, bli smalare själv.. bla bla bla ha ha ha, Mina fördomar =) Precis som vissa har fördomar kring unga mammor!
    När är man gammal tant då? En GAMMAL tant är för mig uppåt 80 år...
  • mosterYster
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 12:18:38 följande:
    Jag har läst TS! Och det var väl det jag menade, varför får man inte vara STOLT och UNG? Måste an vara 30+ för att få vara stolt blivande mamma? Unga mammor är lika mycket mammor som äldre mammor!
    Ts menade inte att man inte får vara ung och stolt. Det hon irriterar sig på (och hon är inte ensam) är det här att många skryter med att de är UNGA mammor. "Jag är 16 år och så stolt över att jag får barn UNG" liksom.

Grattis tillökningen!
  • mosterYster

ehm, TILL tillökningen, skulle det stå...

• mosterYster
    Mieria skrev 2009-05-19 12:31:23 följande:
    Varför är man stolt över att man har blivit gravid?? Det är som att vara stolt över att man kan svälja när man har tuggat ellerhur?? Båda är saker som är en direkt påföljd av ett kroppsligt beteende som en apa klarar galant!!
    HAHAHA!
  • mosterYster
    WhiteAngels skrev 2009-05-19 14:19:10 följande:
    För mig är gränsen 30 och inte en dag efteråt..
    OK, vi har förstått det. Kan vi lämna ämnet "WhiteAngels gräns för när hon inte längre vill skaffa barn" och återgå till trådens fråga?
  • mosterYster
    TessaS skrev 2009-05-19 15:51:09 följande:
    Min mamma är 56 år och har mens... det måste bara vara att köra på då?
    Det tycker jag. Kroppen säger till när den inte har lust att reproducera sig. Om man är för mager, för fet, för ung eller för gammal. Men så länge kroppen signalerar OK så...
  • mosterYster
    MicaelochMaria skrev 2009-05-19 15:59:45 följande:
    Jag har en alldeles UTMÄRKT utbildning, och min sambo är höginkomsttagare, så du behöver inte oroa dig Och detta har jag hunnit med INNAN jag fick mina barn, tänka sig! Sicka fördomar! Och vet du? jag har fortfarande hela livet kvar, jag behöver inte gå runt och planera när jag ska skaffa barn och liknande, för det är jag redan klar med. Snacka om fördomar! Hahahahahahahahahaha!!!
    vad var det där för vansinnesskratt?

"Snacka om fördomar! Hahahahahahahahahaha!!!"

Ska man bli rädd?
  • mosterYster

Jag sitter här och skrattar så mycket nu. Jag är trångsynt nog att inte förstå hur man INTE kan förstå frågeställningen i ts.

Hängde ni med på den dubbla negationen?

*fortsätter att gapskratta*

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.