Inlägg från: Koloratur |Visa alla inlägg
  • Koloratur

Irriterande, unga föräldrar.

AtroCious skrev 2009-06-03 14:46:11 följande:
    Men lägg ner nån gång. Ingen är emot unga föräldrar, vissa har sagt små "negativa" saker som faktiskt stämmer i många fall (så som att vi inte har utbildning, det har vi oftast inte). Ingen har sagt att du är en dålig mamma, att du inte borde ha barn bla bla bla.Det är du som fått för dig att hela världen är emot dig för att du är ung förälder, och du verkar ha väldigt svårt för att förstå nånting av det vi skriver.
    Vi? Jag har en utbilning. Jag har ett jobb. Hela världen är kanske inte emot mig och jag har ingen aning om ifall jag verkligen skulle kalla FL för världen, men i mitt verkliga liv är det i alla fall så att jag ifrågasätts allt som oftast "för hur kan någon som är så ung ta hand om ett barn? Du är ju ett barn själv!"

Barn har jag inte varit sedan jag var 10 bast.
  • Koloratur
    mosterYster skrev 2009-06-03 14:49:38 följande:
    Jag har väntat på att du skulle komma tillbaka till tråden och hjälpa till. Väntat och längtat. Kära UNGA mamma som anser att din ungdom i sig inte är en merit , jag är ganska imponerad över hur man lyckats misstolka ditt budskap så kapitalt!
    Men varför hackar ni på mig nu? Nyss var jag ju ingen idiot.
  • Koloratur
    AtroCious skrev 2009-06-03 14:50:35 följande:
    Hela tråden handlar ju om just det! Att man ska vara stolt över att man är föräldrer, inte åldern. Och det är precis det som mosterYster skrivit till dig gång på gång på gång...
    Öh, okej??!
  • Koloratur
    mosterYster skrev 2009-06-03 14:47:57 följande:
    Eh, läs mina inlägg! Unga kan vara bra föräldrar - eller dåliga. Samma gäller för äldre föräldrar. Same same.
    Så för att klargöra en del. Du menar alltså att du inte kan avgöra hur bra eller dålig förälder jag är över ett internetforum? Även om du inte visste min ålder? Svarar du ja kan jag köpa det, svarar du nej tror jag nog att mänskligheten är på väg åt fel håll.
  • Koloratur
    mosterYster skrev 2009-06-03 14:52:21 följande:
    Ja men i verkliga livet... nu har du hela tiden pratat om folk I DEN HÄR TRÅDEN, hur ska vi i tråden kunna veta att de som nedvärderat dig är för oss helt obekanta människor som DU mött?
    Det har jag ju skrivit ett ex antal gånger, det är väl mest på det viset ni skulle kunna veta det. Fast jag trodde ju att ni läste mina inlägg, hm.
  • Koloratur
    AtroCious skrev 2009-06-03 14:52:55 följande:
    Men du lyssnar ju inte!
    Ändå ingen anledning att hacka.
  • Koloratur
    AtroCious skrev 2009-06-03 14:54:26 följande:
    Haha, håller med dig. Du får faktiskt lite beröm för att du kämpat så mycket.
    Men kan ni lägga av och barnsla er!
  • Koloratur
    AtroCious skrev 2009-06-03 14:55:59 följande:
    Det är ingen som hackar, inte någon. Vi försöker bara få dig att förstå att du tjatar om just det som tråden handlar om!  Du tycker ju samma sak, men du har fått för dig att vi inte alls gör det.
    okej men då bestämmer vi väl att jag tycker samma sak då och sedan kan ni väl bara sluta?

Nu ska jag åka och hämta min son TROTS att jag är för ung för det och sedan ska jag laga mat TROTS att jag "inte har några pengar" och sedan ska jag åka hem och sova under Västerbron för jag har ju ingen egen bostad heller. Jag är ju en typisk ung förälder, en sån där irriterande sort.
  • Koloratur
    AtroCious skrev 2009-06-03 14:59:39 följande:
    Haha, ge dig nu. Ingen här är elak, ingen ifrågasätter ditt föräldraskap, ingen anser att du skulle ha väntat. Jag var för tusan 16 när jag blev med barn! Att du skriver så där är ju bara så... humoristisk. Du vill inte förstå.
    det var jag med. Så nog förstår jag, med skillnaden att jag inte tycker det är speciellt humoristiskt att klaga på NÅGON föräldratyp.
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.