• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • mosterYster

Såja. Lite hjälp på traven. Var hittar du kommentarer om att du/andra unga är en dåliga föräldrar? Bara att läsa och visa mig vad du menar.

• mosterYster
    Koloratur skrev 2009-06-04 10:00:08 följande:
    Varför skriva "vissa mammor..." och himla med ögonen åt mina inlägg då? Syftar man kanske inte på att jag är en sån där då? Men, nej, jag struntar i er debatt om dåliga, unga föräldrar. Jag är förälder, punkt slut. Och jag är en bra sådan. Ni kan inboxa era sk klagomål på mig som medlem/människa/förälder istället för att lufta dem i en öppen tråd. Soc Enköping har tel 0171-625125. Dit kan ni ringa om jag nu är en så värdelös förälder, jag har inget att dölja och behöver inte skämmas för min ålder. Ja, jag är seriös. Och nu kommer ni komma med en massa inlägg om att jag inte är sann, dum i huvet, trögfattad och ful. Men gör det då. Jag väntar vid vägarna om sommaren.
    Jag tycker att det är HELT OFATTBART att du FORTFARANDE hävdar att detta är en debatt om unga dåliga föräldrar. HELT OFATTBART.

Du fattar inte ens hur mycket du gör bort dig?
  • Millimina

Av den sista sidan så har jag kanske inte förstått så värst mycket... ledsen i så fall om jag lägger mig i.

Jag är 35 i år och var en ung mamma till min förstfödde. Jag var inte så stolt då över att vara en ung mamma, men jag är lite mallig i efterhand att jag klarade det ganska bra. Våra vänner fick sina första barn för två år sen, samtidigt som vi fick vårt tredje. De har ett enklare liv på många sätt. Om jag fått mitt första när jag skaffat mig allt så hade jag varit stolt över att jag väntat och ordnat allt så bra. Nu är jag stolt i stället över att det gick bra i slutändan (eller, nåja, vi lever iaf )

Jag tycker man får vara lite stolt över vad som helst. Allt som bättrar på självkänslan som förälder är bara bra!

• mosterYster
    Millimina skrev 2009-06-04 10:42:00 följande:
    Av den sista sidan så har jag kanske inte förstått så värst mycket... ledsen i så fall om jag lägger mig i. Jag är 35 i år och var en ung mamma till min förstfödde. Jag var inte så stolt då över att vara en ung mamma, men jag är lite mallig i efterhand att jag klarade det ganska bra. Våra vänner fick sina första barn för två år sen, samtidigt som vi fick vårt tredje. De har ett enklare liv på många sätt. Om jag fått mitt första när jag skaffat mig allt så hade jag varit stolt över att jag väntat och ordnat allt så bra. Nu är jag stolt i stället över att det gick bra i slutändan (eller, nåja, vi lever iaf ) Jag tycker man får vara lite stolt över vad som helst. Allt som bättrar på självkänslan som förälder är bara bra!
    Haha, nä, förstår att det sista kan verka knasigt för en utomstående, men om du orkar så kan du läsa de 10 sista sidorna. Jag är Don Quijote
  • Millimina
    mosterYster skrev 2009-06-04 10:45:41 följande:
    Haha, nä, förstår att det sista kan verka knasigt för en utomstående, men om du orkar så kan du läsa de 10 sista sidorna. Jag är Don Quijote
    Det enda som hände när jag läste de senaste tio sidorna är att jag är lycklig och glad över att inte längre vara 20-någonting.

Och lite mer glad över att jag är intellektuellt smart.

Lycka till allesammans

• Koloratur
    Millimina skrev 2009-06-04 11:01:33 följande:
    Det enda som hände när jag läste de senaste tio sidorna är att jag är lycklig och glad över att inte längre vara 20-någonting. Och lite mer glad över att jag är intellektuellt smart.Lycka till allesammans
    Ni ser, är man 20 betraktas man automatiskt som dum oavsett vad man än säger och gör. Där har du ditt bevis mosteryster ;)
  • mosterYster
    Koloratur skrev 2009-06-04 11:07:53 följande:
    Ni ser, är man 20 betraktas man automatiskt som dum oavsett vad man än säger och gör. Där har du ditt bevis mosteryster ;)
    Ähmenförfan...

Hur vet du att jag inte är 20 förresten?
  • Schnooglewookiemush
    Koloratur skrev 2009-06-04 11:07:53 följande:
    Varför hittar du på att alla är emot dig? Varför hittar du på att alla är dumma, att alla ogillar dig för att du är ung? Varför?
  • Reglementet

kola

Det borde du polisanmäla, om folk trakasserar dig. Det utgår jag ifrån att det inte är folk från denna tråden på fl som gör heller.

• Koloratur
    AtroCious skrev 2009-06-04 11:45:15 följande:
    Varför hittar du på att alla är emot dig? Varför hittar du på att alla är dumma, att alla ogillar dig för att du är ung? Varför?
    inlägg 716 kanske? ;)
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.