• Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09
  • Katarina m Leon o Matteo

Jeaxx, gud vad kul! Tror det kommer bli perfekt för er! Vi har också fått upp ögonen för de andra byggområdena här i staden så vi har sagt att vi ska åka upp och kolla in Fagerslätt eftersom de verkar ha en etapp två på G? Eller har vi missuppfattat kommunens fullständigt klara områdesinformation (NOT!).

EoD, duktiga ni är som fixar i trädgården! Vår skulle onekligen också behöva en ansiktislyftning..

Nu är vi hemma från Båstad! Har haft det grymt skönt och lyckats undvika bratsen större delen av tiden . Bad och sol i massor!! Nu verkar det ju lite sämre på den fronten så ev. kommer jag och Flisan på fikat på tisdag.. Hoppas ni har det bra!

• Annizsj

Jeaxx- Men va kul, när står huset klart? Nästa gång vi ses får du gärna påminna mig om bältet som jag har lånat. Det ligger nämligen här och gör ingen nytta Tack så mkt för lånet.

Katarina-- Lät riktigt gött med Båstad. Det är lätt att man förknippar staden med brats, men såklart att det finns "vanligt" bra folk också.
    Välkomna hem

Åh va man känner för att spendera en massa pengar när det är mulet ute. Vill köpa ny lampa, nya kuddar till vår sunkiga soffa, kläder till mig och Viggo (MIlo har mängder, men jag saknar en massa kläder i stl 62 som Milo hade..hum....).
    Imorgon ska vi till Borås djurpark. Ska bli jättekul, bara regnet håller sig borta. Själv så har jag inte varit där innan, så det ska verkligen bli spännande. Man får passa på att göra dagsutflykter då vi inte har så mkt planerat denna sommar. Ska till föräldrarnas hus i Värmland igen,men det är först i aug.

Vi kommer inte på tisdag, ska träffa en gammal kompis. Synd för nu var det ett tag sedan. Men i höst är vi laddade, behöver verkligen träffa andra mammor å barn. Man börjar smått gå på varandra här hemma, sambon har ju varit arbetslös sedan i januari. Skönt när han börjar plugga i höst.

Ha en fin kväll!

• Ohanna

Attans- nu fick jag själv förhinder på tisdag! Vad sägs om onsdag istället?

Fika kl 13.00 på Malmborgs
    Johanna och Moa

• jeaxx77

Katarina, katarina, katarina...ni har fattat helt fel!! Nej, jag skojar bara men etapp 2 är där vi har fått tomt så den etappen är redan släppt. Dock finns tomt 723 och 709 lediga för de har blivit återlämnade. Vi hade nog sökt 709 istället om det inte vore för busshållsplatsen utanför. Sista ansökning för dessa 2 tomter är den 15e. Det finns inget bestämt men de kommer förmodligen bygga "etapp3" på andra sidan hakarpsvägen så småningom. Härligt med sol o bad...hoppas det kommer till jönkan oxå!

Annizsj: Om jag fick bestämma skulle huset stå färdigt till jul...men nu har jag yrkesskadad sambo-eftertänksam o fundersam så det ska skickas offerter till höger o vänster (som ingen kommer kika på under semestern...så till typ2012 har vi väl bestämt oss och året därpå står huset färdigt Nej jag hoppas vi kan komma igång efter sommaren och flytta in nästa vår. Fast först måste vi väl bestämma vilken typ av hus vi vill ha.. Ska påminna om bältet, fast jag kommer glömma det

Jag akn fika när som så bestäm dag så kommer vi

• Caranlachiel

jeaxx77: Erik blev tre månader häromdagen också. Heter din dotter Visa? Det har jag helt missat! Vackraste namnet jag hört på jättelänge!

Onsdag funkar lika bra för mig. Nästan bättre för min man har skaffat sig en ny hobby - soft air gun. Suck, han är så nördig... Så onsdagar och söndagar spelar han det, och då kan jag ju passa på att göra annat!

Johanna och Moa
    Annelie och Erik

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • jeaxx77

Annelie, tack så mycket, ja vi tycker oxå Visa är fint

Johanna och Moa
    Annelie och Erik
    Jenny o Visa

• Katarina m Leon o Matteo

Jenny, ok tack, vi får väl se om det blir etapp 3 för oss då.. Vad kul att ni bestämt er för att bygga!! Hoppas vi kan dela era erfarenheter inom en snar framtid! Glöm inte informera om alla detaljer . Vad rolig han är J som börjat skjuta luftpistol! Vart gör man det? Själv lutar jag åt tennis. Katarinas veckans idrott alltså . Hoppas jag hinner börja iinnan intresset avtar .

Ang. fika så kan jag på tis men inte ons men ta det som passar er bäst så hänger vi på om det går..

• Ohanna

Jeaxx; Ja tiden går superfort! Moa är ju oxå tre nånader, tiden har rusat fram! Helt sjukt att hon kanske komma att krypa här i lägenheten i höst! Låter lite mekigt det där med husbyggandet- men det orsnar sej nof frl er så småningom, ni siktade välpå 2012 nu va?

Caran; Softy air gun är ju superskoj! Det spelade vi på min möhippa- var superkul! Blir kul om du kommer på onsdag- var ju ett tag sen vi sågs!

Anniszj; vad ska ni man börja plugga för något?

I helgen har vi faktiskt varit duktiga och städat (inklusive torkat golven och piskat mattorna- vilket inte händer för ofta om man säger så... ) Så nu sitter jag här och känner mig nöjd. Men å andra sidan har gardinstängerna i vardagsrummet trillat ned, fästena har lossnat från väggen och hålen var liksom borrade till armeringen... så vi vet inte alls hur vi ska sätta upp nya eftersom vi vet att området ser ut som en schweizerost... Plus att golvet i sovrummet slagit sej så jag inte kan öppna min gardrob! SÅ vi har lite att ordna under semester. Å så ska vi renovera köket så vi har lite att pyssla med framöver Är dock superskoj att kolla på kök, mindre skoj att faktsikt sätta upp antar jag...

Hoppas vi ses på fikat i veckan allihop!

• Caranlachiel

Ohanna: Ja det var ju långt innan bebisarna kom! Måste varit i februari eller nåt? Moder2B hade ju inte fått då än heller. Har bara provat soft air gun en gång, nu på midsommar när min man hade ordnat en femkamp. Jag vann, och då är både svärfar och ena svågern jägare och min man och min andra svåger är duktiga skyttar. Jag kände mig rätt nöjd.

Min man har varit väldigt produktiv sen han började sin semester förra veckan. Operation Städning har inletts. Jag tar hand om Erik så har han börjat städa rum för rum väldigt noggrant. Rensar ut, slänger, säljer på blocket osv. Jätteskönt! Imorrn kommer en familj och hämtar den groteskt stora hörnsoffa vi förvarat i allrummet på andra våningen men som jag bara hatar och som vi inte använt sen vi flyttade till huset. Ska bli så skönt att få tömt det rummet så jag kan börja inreda!

Måste kommentera till er som ska/funderar på att bygga hus. Ni kommer inte ångra er! Nu byggde inte vi vårt hus själva iofs utan köpte det ett år gammalt - de förra ägarna skilde sig så fort det stod klart i princip. Men vi är så nöjda! Vi har billigaste uppvärmningen av alla vi känner, vi behöver inte flytta pga platsbrist och de närmaste 10-20 åren kommer vi inte behöva punga ut med flera tusen kronor på ett bräde för att renovera tak, toa, kök osv. Sådant tas ju ur egen ficka dessutom och är inget man brukar låna pengar till. Vi trivs jättebra!

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Ohanna

Caran; Styvt jobbat av dig att klassa ut hela den manliga släkten jägmästare i soft airgun! *RESPECT* Jag vann mot maken och allla hans jägarevänner en midsommar på luftgevär- jag var oxå något nöjd Å vilken man du har sen då! Som städar och rensar och grejer! Ska vi byta?! Min man vet nog inte vad ordet st'da betyder... tippar på att han dammsugit typ 4-5 gånger de 5 år vi bott ihop. Men å andra sidan har jag aldrig tvättat bilen och typ tankat 2 gånger eller nåt så det jämnar nog ut sej

Katarina- tennis är superkul! Jag spelade på skoj med ett par vänner i höstas, vi var totala nybörjare alla utom en men det var jätteskoj!

Svar på tråden Mammor i Jönköping med bf vinter/vår - 09