• Pistou

utländsk pappa som bor i Sverige?

Jag förstår hur det känns.
    Jag är för tillfället föräldraledig med vårt andra barn, vår dotter på 7 mån. Sonen är 3,5 år och var hemma med mig tills han började förskolan i februari i år (han går 15 timmar i veckan). Vi har bott utomlands tidigare och flyttat runt en del, så det var först när vi flyttade till Sverige förra sommaren som förskola blev aktuellt för sonen (maken ville dock sätta honom i förskolan tidigare, men jag hade svårt att släppa taget ). Min man har inte heller varit föräldraledig. Jag är dock egen företagare och har jobbat deltid, men egentid har det ju inte blivit mycket av.

Nu i påskas tog min man med sig sonen till sina föräldrar i Paris en vecka och det gick jättebra. Jag fick tillbringa lite tid ensam med lillflickan här hemma och fick dessutom lite tid över till annat. Detta var första gången vår son och jag var ifrån varandar en hel vecka och allt hade gått bra med nattning och sånt som brukar vara lite speciellt när man är borta.  

Så mitt förslag är absolut att din man tar med sig den store. Visst måste de väl kunna kommunicera på något sätt även när du inte är med? Vilket språk brukar de tala med varandra?

Jag är säker på att det skulle gå bra, och du får samtidigt lite tid över med er 1-åring.

People don't care how much you know until they know how much you care.
Svar på tråden utländsk pappa som bor i Sverige?