• Cia80

Vi från Linköping Del:4

Kommer in och säger hej! Blir inte mycket tid framför datorn nu när man börjat jobba heltid.
    Men jag trivs jättebra! Mycket nytt att lära sig så jag är rätt så trött när jag kommer hem, sen är jag inte så van vid att stå upp i stort sett hela dagen. Men jag tror det kommer bli jättebra när jag väl kommit in i det.

• Cia80

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 20:09:23 följande:

Vad jobbar du med?
    Jag har börjat sommarjobba på thoraxintensiven. Är utbildad undersköterska.
  • Cia80

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 20:21:06 följande:

Ok. Vad kul, jag är oxå undersköterska
    Ja, det är riktigt skoj! Vart jobbar du?
  • Cia80

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 20:27:50 följande:

Jag har inget fast jobb, så just nu är jag arbetslös när jag inte är mammaledig. Men när jag jobbade så var det inom äldrevården. Jag har inte jobbat nåt på sjukhuset.
    Jag har heller inte nåt fast jobb. Hoppas på att detta sommarvikariat ska förlängas i höst. Men vi får väl se.
  • Cia80
    Maria84 skrev 2009-05-25 09:30:48 följande:
    Härligt väder och tur det För i em ska vi till Trädgårdsföreningen och ha picknick med en massa kompisar. Blir tre st Lucas Nu ska vi ta och få lite i oss och sen blir det trädgårdsarbete innan det bär iväg.
    Härligt det låter!
    Idag önskar jag att jag vore mammaledig igen istället för att gå till jobbet.
  • Cia80

Nån som har nåt roligt att säga om förskolan som ligger på nygatan 44?

• Cia80
    Apipoulai skrev 2009-05-27 16:59:29 följande:
    Nygatan... vad var det för fel på den gamla gatan? ;)
  • Cia80

Får ta en promenad och kolla läget. Har fått erbjudande om plats där.

• Cia80
    Apipoulai skrev 2009-05-27 17:35:19 följande:
    På tiny tots? Har en vän som har sin fyraåring där, och de verkar trivas.
    Det står inget om tiny tots. Bara förskolan nygatan 44.
  • Cia80

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-05-27 19:23:06 följande:

När vi var runt och kollade olika förskolor så var vi bland annat där och kikade. Trevlig personal, stora utrymmen , fräscha lokaler. De har väldigt nära till trädgårdsföreningen så dit var de en hel del eftersom deras utegård inte är särskilt stor. De öppnade sin förskola i januari så när vi var dit så hade de inte särskilt mycket på väggarna.
    Hoppas det hjälpte dig lite!
    Tack för hjälpen!
    Vi gick dit nu i kväll för att kolla omgivningarna och som sagt gården var ju lite liten, men trädgårdsföreningen är ju inte långt bort.
    Från oss tar det ca 5 minuter att gå och det är ju inte helt fel.
    Tänkte att vi ska göra ett besök där och se vad vi får för intryck. Känns det inte helt ok så kommer vi ändå tacka ja, men ändå fortsätta stå i kö. Vill ju inte riskera att stå utan ifall jag får jobb i höst.
  • Cia80

Hej tjejer!
    Hoppas allt är bra med er. Jobbar för fullt så jag har inte så mycket tid att skriva i tråden.
    Välkommen hit Snellen!

• Cia80
    Firstandhappy skrev 2009-06-03 13:54:10 följande:
    fusk... vill med börja jobba igen, så trött på att gå hemma nu...
    Jag måste erkänna att det är lite skönt att komma hemifrån och ut ur bubblan. Få lite vuxenkontakt. Inte bara vara mamma utan även jobbarkompis.
  • Cia80
    Firstandhappy skrev 2009-06-03 14:00:53 följande:
    ja jag tyckte det va underbart när jag fick börja jobba igen efter Wille, sen blev jag ju sjukskriven i feb o vart hemma sen dess...kommer va hemma i ca 5 månader till på HP och FP, sen vill jag börja igen...
    Vad jobbar du med?
  • Cia80
    Firstandhappy skrev 2009-06-03 14:04:38 följande:
    personlig assistent... jobbat inom äldreomsorgen med men det är inget för mig, funderar på att läsa till akutmedicin o söka till sjukhus men vet inte än, gillar att sitta o dricka kaffe o grilla på kvällarna o ha skapligt betalt för det..
    Hehe, det lät ju inte helt fel med grillning och få betalt.
    Jag jobbar på sjukhuset och trivs jättebra!
  • Cia80

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-03 21:57:52 följande:

Har fått fotmassage av sambon nu medans vi såg greys, jag bölade som vanligt, gör det varje vecka nu för tiden.
    Här har du en till som bölar till Grey´s.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4