Inlägg från: LittleMee |Visa alla inlägg
  • LittleMee

Vi från Linköping Del:4

Puh, första gången på några veckor då man har båda händerna fria under dagen. Han vägrar nämligen sova själv annars.

När lillen har vant sig vid barnvagnen kanske någon vill ta en promenad nån gång framöver?

Idag kommer förhoppningsvis mitt Ellos paket. Har beställt för några tusen så Andreas blir nog inte så glad när han får syn på allt det där . Behöver nya kläder för att piffa upp mitt självförtroende då jag inte kommer in i mina gamla.

• LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-05-19 12:50:20 följande:
    jag tar gärna en promenad framöver
    Vad bra .

Han gillar än så länge inte barnvagnen så vi kan vänta nån vecka så vi inte skrämmer iväg dig med hans skrik
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-05-19 12:55:34 följande:
    hur gammal är sonen?här har man två töser som skriker värre än operasångerskor ibland*skratt*
    Då är du härdad .Han fyller 1 månad idag. Ju mer skrik desto bättre sover han. Har flera gånger funderat på att ställa mig utanför nån förskola men då finns det nog en risk att någon tror att man är skum och slår larm.. hi hi.
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-05-19 15:56:48 följande:
    har han kolik eftersom han skriker mycket?
    Jag vet inte. Bvc rekommenderade Minifom mot spädbarnskolik men den hjälper inte. De säger bara att det fortfarande är nytt och att vissa bebisar har en vildare personlighet. T om bm blev lite förvånad idag när vi gick dit idag. För en gång skull gallskrek han inte. Man känner sig ganska nedslagen som mamma då jag inte kan få honom att bli nöjd.
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-05-19 16:29:42 följande:
    stackars liten.vår tös hade kolik i 4 månader,den upphörde när jag slutade amma.tyvärr är minifom inte bra i längden då man måste öka styrkan hela tiden.i början var det 5 droppar till varje måltid,till slut var det runt 20 droppar per måltid.tösen kunde skrika i 4 timmar i sträck.man var helt slutkörd då man knappt fick nån sömn under denna tid.hon vägrade oxå sova i vagn/säng.så för att få henne att sova så var det bärsele det enda som fick henne att somna.
    Jag har inte kunnat amma.

Min mamma ska komma i veckan med systers bärsele så vi får hoppas på att den hjälper fast jag tvivlar lite på det. Det är inte så att han är lugn när han enbart får ligga i ens famn utan man måste stoppa in lillfingret med ena handen och klappa på rumpan med andra *pust*
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 17:10:03 följande:

Jag har mått superbra båda mina graviditeter. Mådde bara jättelite illa i början men kräktes aldrig o var väldigt trött i början med Vincent. Men sen mådde jag toppenbra hela tiden, dock var det lite jobbigt de tre sista veckorna eftersom jag hade så stor mage så det var lite tungt. Men annars var det inget alls, det är därför som jag verkligen tokälskar att vara gravid
    Minns när du sa att man kommer att sakna sin graviditet när det är över trodde jag att du var tokig . Jag längtade så mkt men sista veckorna ville jag knappt att han skulle ut. När jag vaknade ur narkosen blev jag nästan lite ledsen över att magen var borta. Helt groggy sa jag till Andreas att jag ville ha syskon med en gång (Lillen var sisådär 2 timmar gammal). Kan också säg att jag älskade att vara gravid. Fast det får dröja ett par år till.
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:11:35 följande:

Haha  Ja, det är ju lite dubbelt det där. När man är gravid så längtar man självklart efter bebisen o sen när bebisen är ute så saknar man att vara gravid o känna sparkar, jag kände mig så fin när jag var gravid o många kommenterade att jag passade i att vara gravid, att riktigt lyste om mig Snittades du?
    Jag mådde också jätte bra under hela graviditeten men jag passade inte som gravid. Gick upp en del, näsan svullnade upp, födelsemärkena blev mörkare, synen förvärrades och sen 20 andra småsaker .

Ja, fick ligga i 2 dagar då jag inte kunde öppna mig. Efter många timmars regelbundna värkar och fostersvullst (eller hur det nu stavas) beslutades det att jag skulle snittas vilket var jätte synd.
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:21:00 följande:

Ok. Ja, det är ju så olika det där när man är gravid. Det enda som hände mig var att jag svullnade en hel del på slutet med Leo.Ok, så det blev akutsnitt då då eftersom du sövdes eller?
    vet inte om det räknas som akusnitt då han och jag mådde bra förutom att jag hade ont. Det gick inte att sätta epidural eller ryggmärgsbedövning på mig då jag har trångt mellan koterna. Så det kändes mer humant att söva ner mig efter att ha försökt många ggr med 3 olika doktorer.

har du fött vaginalt både ggr?
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:27:11 följande:

Usch, det är ju inte sådär jättekul att sätta epiduralen när man ska snittas. Usch, det var verkligen otäckt, fast jag fick bedöving innan iofs, men det kändes ändå.Jag har fött med snitt båda ggr. Planerat snitt.
    Nej, det är inte så trevligt när man väl ligger där. Knäpp man är som vill gå igenom samma sak igen .

Får man fråga varför du snittades?
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 19:23:53 följande:

Ja, visst är man När Vincent föddes så fick jag dessutom livmoderinflammation en vecka efteråt o var supersjuk o var inlaggd på sjukhuset i två dygn med ständigt två olika sorters dropp, men ändå så avskräcker inte det mig från att vilja ha ett tredje barn Jag snittades dels p.g.a förlossningsrädsla, det var mest p.g.a av det, jag var/är livrädd för en vaginal förlossning p.g.a att jag blev gruppvåldtagen när jag var 15 år o kan inte riktigt släppa det o det gör sig påmind då när nån ska "rota därnere".Dels så är mitt bäcken för trångt så hade jag ändå antagligen blivit snittad, för läkarna sa att jag bara kunde föda vaginalt om barnen vägde mindre än 3 kg o det är ju inte så vanligt.
    Usch da. Inte så roligt när man spec precis har fått barn och vill ta hand om det istället för att ligga på sjukhuset.

Jag beklagar det som hände dig i tonåren.

Hur får man reda på om ens bäcken är för trång?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4