Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Maria84 skrev 2009-05-28 09:49:58 följande:
    Jag har ju tre svärföräldrar par men inget av dem är vettiga. Det är väl de som vi just kallas svärisar i så fall och de är inge roliga de heller.
    älskar verkligen mina förra svärföräldrar, är inget direkt fel på dom jag har nu förutom att pappan är fruktansvärt dominant och högljudd och man ska göra allt på ett sätt som passar honom även om det är här hemma hos mig, vilket jag aldrig tollererar, svärmor är tyst och livrädd för att folk ska bli osams o försöker medla hela tiden mellan alla bara för den sakens skull vilket jagh inte heller kan ta då jag är född med egen mun och egen talan.. ja ja..
  • Firstandhappy
    Skorpan08 skrev 2009-05-28 09:57:48 följande:
    Tack!
    Ja grattis får man säga på den store dagen... fast 39 tycker jag låter som en underbar ålder...
  • Firstandhappy

Tycker alltid det är ett lika roligt fenomen att folk ska bli så hyperförsiktiga när det händer saker i deras närhet men aldrig annars..

Hur många låste in sig här i Linköping och slutade gå ut när en 26 årig kvinna blev bortrövad och mördad i Sundsvall för 4 år sedan??

Hur många slutar gå ut på promander trots att risken att skada sig eller råka ut för en olycka är större då än att man skulle bli utsatt för ett våldsbrott?

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-28 15:37:34 följande:
    Ja måste byta samtals ämne... Fråga för några dar sen om det här med förlossningsbrev/förlossningsplan men fick inge svar... Har ni skrivit sånt, skulle man kunna få tjuvkika lite? Ja sitter å funderar på om ja ska skriva eller ej men vet inte riktigt hur eller vad ja ska skriva... Ja tror ja liter på att ja kan prata för mig när ja kommer upp men Tedde vill att ja ska skriva (troligtvis för att han ska slippa komma ihåg mina tankar)...
    har skrivit en nu.... fast det står ju mest om hur jag vill ha det denna gång pga dålig upplevelse från förra förlossningen..
  • Firstandhappy

men,,, jag kan säga lite vad som står i min....

* Sätta droppkanylen direkt när jag kommer in eftersom jag kan vara extremt       svårstucken och bättre att ha det gjort då.
    * sätta EDA slangen ganska omgående OM jag skulle vilja ha den så vi slipper         väntetiden.
    * dämpad belysning
    * bestämd barnmorska som kan ge klara besken och ha en rak kommunikation    med mig
    * PCB bedövning önskas ev..
    * Pilatesboll
    * frågan om smärtlindring efter förlossning önskas
    * vill inte se moderkakan
    * pappan kommer inte klippa navelsträngen

• Firstandhappy

Fru T....

Bra ide att sitta ned med honom och skriva som du sa...
    även han kan ju få minnesluckor o glömma hälften o då finns det lapp som säger hur ni vill o inte vill ha det.
    Jag och Dani har även börjar öva på värkställningar, hur jag vill sitta och var han ska massera eller hålla... skrev en stor kom ihåg lapp till oss att GLÖM INTE PACKA BADBYXOR efetrsom jag vill ha dani med mig i duschen...

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-28 15:58:20 följande:
    Det där me moderkakan sa ja till Tedde för ett tag sen minns ja, ja läste nån bok å då va det en bild på moderkakan å det stod att dom visar upp den... Ja typ slängde boken på honom å sa att ja vill fan inte se nån jävla moderkaka
    nä jag hade inte heller behov av att se den o tycker bara den verkar äcklig så jag skrev ydligt att jag inte ville o de frågade inte ens sen om jag ville utan tog bara ut den o kollade själva på den o sen va den borta....
  • Firstandhappy

fick bekräftat igår förresten att det inte va jag som va dum i huvudet ang EDA bedövningen, narkosläkaren sa direkt efter han kollat på min rygg att de hade garanterat inte fått den rätt efetrsom jag inte kände av nån effekt, så det va inte bara jag som va larvig o tyckte att det verkade fel.

ska packa ner honom i bb väskan med...

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-28 16:00:24 följande:
    Ah det där med badbyxor va jadra smart eftersom ja kan sitta hur mycket som hällst i duschen... TACK ja tror faktist ja börja bli lite klokare på mig själv Får man ha pilatesboll i duschen tror du? för en sån har ja hemma å älskar å sitta å gunga på den när det ilar som mäst...
    dom har sånna på BB o låna så ja det får du...
    Ja badbyxor är bra att ha med...
  • Firstandhappy
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 16:07:30 följande:
    men din lilla är väl ganska "nykläckt"? Läkaren jag går hos på NIKE-mottagningen sa att det hänt en hel del med personalens synsätt sen jag födde för 3 år sedan, men det verkar ju tyvärr inte stämma
    har säkert hänt massor men dåliga människor finns det i alla arbetsgrupper..
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4