Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

Skorpan08 skrev 2009-06-05 14:35:02 följande:
    Jag kikar in för att tala om att jag tänker lämna tråden nu. Kanske att jag lämnar FL helt och hållet, det hat jag inte bestämt ännu.Om det skulle vara någon som vill fortsätta hålla kontakten med mig så inboxa mig så skickar jag min mail/msn.Kram till er!
    vad tråkigt.jag inboxar dig.hoppas allt är bra med er
    dinana skrev 2009-06-05 14:35:40 följande:
    har inte brio butiken inne i stan det tro.. eller den andra butiken på samma gata. hum.... kommer inte på vad den heter
    nalle maja heter den andra vagnbutiken
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-05 14:44:35 följande:
    ja men precis... så är det ja =) nallemaja.. konstigt namn på en barnvagnsbutik... men de brukar ju ha lite allt möjligt där inne.
    jag tyckte oxå namnet var lite konstigt i början.butiken har haft 2 ägara innan de som har butiken nu.hon som hade butiken innan är jättetrevlig.
    dinana skrev 2009-06-05 14:43:32 följande:
    sonen han mår bara bra. vi tog bort sonden innan vi åkte hem från sjukhuset då vi hoppades på att slippa den.. .och det har gått bra än så länge. Han har gått upp 205 gram sen vi lämnade sjukhuset och det är väl inte fy skam.jag vet inte hur det blir med semester här men tyckte sambon skulle få semester v 28-29 och 30 i alla fall. vi pratade också om att åka till öland, och ölands djurpark. mest för Mollys skull, sen har jag lite släkt där nere som kan vara kul å träffa.
    vad bra att lillen går upp i vikt som han ska.sover han bra om nätterna?min son hade sond i två veckor,han var för svag för att kunna amma.har ni kommit på nått namn till lillen?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-05 14:52:55 följande:
    ja det känns skönt. vi har kört med vårtnappså länge, underlättar ju en del när de är små. har försökt att ta bort den emellanåt men han föredrar vårtnappen än så länge... han sover utmärkt om nätterna. matar honom två gånger på natten och det brukar funka bra.. än så länge. men från och med nästa vecka så skall mannen börja jobba.. så då blir det nog bökigare.inget namn ännu.
    vårtnappen var ett helvete för mig.sonen förstod inte ricktigt hur han skulle suga så amningen gick åt skogen.i samma veva som han skrevs ut så upptäcktes hans mjölkallergi.så han fick gå på sträng diet i 4 år.de ger nutramigen på avd 15 så det var vid permissionen hans mjölkallergi upptäcktes.

här tjatar lillan på att vi ska till ikea.får se om resten av familjen vill gå dit*skratt*själv blir man rastlös när det är dåligt väder ute.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-05 15:01:06 följande:
    ja känner igen det där.. vill också till ikea... men trist att gå dit själv...
    vi får ta en sväng dit tillsammans framöver.nu har man promenadväg dit igen.nästa vecka är det skolavslutning så sen får man 2 trotsiga töser hemma*skratt'

lillan har kommit in i en riktigt jobbig period där hon testar allt,värst är kvällar.säger man ordet nej så har helvetet brutit ut.kan inte vara lätt att snart fylla 6 år.barn ska trotsa men ibland blir det för mycket när två töser trotsar samtidigt.

jag vet bara hur jag var själv som liten.huga vad lillasyrran fick stå ut med mycket*skratt*
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-05 17:52:10 följande:
    Här vart det stendött i eftermiddag ?
    kan man lugnt säga.här har vi nyss käkat tacos efter ha kommit hem från ikea.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-05 19:27:16 följande:
    mumsigt, här blev det tomatsoppa och pasta. ingen direkt mat, men det var Molly som valde mat idag och hon envisades med att vi skulle ha soppa, och tomatsoppa var det enda vi hade hemma.
    det är ju bättre än inget.lillan har fått pippi på köttbullar och maken bara pratar om pommes *skratt*
    SmileyMalin skrev 2009-06-05 19:43:44 följande:
    Äntligen soffan Nu hoppas jag Nellie somnar tidigt ikväll så jag får ta fram min stora godispåse och synda rejält Imorgon ska min lilla vovve ställas ut för första gången! Ska bli spännande att se hur den lilla bondhunden uppför sig bland alla fina utställningshundar
    då får man hålla tummarna.hur gick förra hundtävlingen?
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-06-05 19:53:05 följande:
    rätt dåligt Hundarna är i fin form men tyvärr klarar jag inte riktigt av att hänga med i deras tempo nu när foglossningarna börjar bli värre. Trist! Men ska försöka hålla i gång ett par veckor till!
    foglossning är inte skoj.vi får hålla tummarna att det går bättre på nästa tävling

sitter och funderar på om det finns nått sevärt på tv ikväll
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-06-05 15:23:54 följande:
    Ja, vi träffade dem när vi var nere på stan, de såg så skärrade ut. :(
    det kan man förstå.tur att de kom fram utan problem
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-06-05 19:56:16 följande:
    här blir det nog "Talang". Iallafall om sambon håller sig kvar vid datorn så jag får hålla i fjärrkontrollen
    haha.jag trodde det var slut för säsongen.får ta och glappa lite på fjärren sen.här är man helt mör efter tre promenader idag.äntligen börjar man få ordning på lyan.nästa vecka ska vi ringa ang tapeterna som inte har nått lim,G har vart och kollat och sagt att det måste åtgärdas.

vill inte sätta upp gardiner och en massa prylar innan tapeterna är på plats i barnens rum
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4