Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:19:27 följande:
    I morgon firar jag och maken 2-årig bröllopsdag. Först ska han jobba lite sen drar vi till Sörping och äter glass innan vi hämtar Elin på dagis. Myyys på tumanhand.I morgonkväll har jag en överaskning åt maken, hihi. Mera mys på tumanhand. Bra med stora barn som kan vara barnvakt åt Elin!
    Så mysigt
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:37:12 följande:
    Ni får skaffa en trea nu och sen en sladdis om 10 år.
    Ja, funderar på det, för då tror jag att sambon oxå kan tänka sig en fjärde, när det gått så lång tid mellan Fast iofs, om 10 år är han 48, men det funkar ju det med
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:42:16 följande:
    Det är klart att det funkar om han är 48, det skulle vara värre om du var det.
    Ja, precis.
    Fru T skrev 2009-05-25 20:57:26 följande:
    Ja bruka ju få visa leg när ja ska köpa sigg, sen brukar kassörskan se generad ut när dom får se körkortet å att ja är 10 år äldre (ja jag köper ju inte sigg nu)mamma fick visa leg på systemet när hon hade lillebror i barnvagn å mig vid sidan av (ja va då 9år) å hon va 28 vi ser unga ut i vår släkt Vi va å kika på bilar på Biva förut å så står mannen å snackar me en försäljare om lite kostnader på försäkringar å så å så säger Tedde att han är 43 så han har ju hunni komma upp lite där försäkringen inte är lika dyr, då va gubben tvungen å titta till på mig han undrade nog hur gammal ja va där ja dtod me min gigantiska mage å mjukisbyxor å flipflop
    Jag får alltid visa leg på systemet, många ggr har jag dessutom barnen med mig eftersom jag brukar köpa på dagtid (låter som jag ränner där ofta, men det gör jag inte ). Sist var för nån vecka sen, då tittade han i kassan länge på mig först o sen frågade efter leg, sen när jag visade honom det så blev han lite förlägen

Både min mamma o pappa har fått visa leg när de var 35 år! De tyckte ju självklart att det var jättekul
    Fru T skrev 2009-05-25 21:04:21 följande:
    men sen ska man ju visa på systemet upp till 25, man ska helatiden va redo att visa det å gärna visa utan att dom frågar, spec om dom börjar kolla lite på en...
    Japp, jag har alltid det redo i handen
    SmileyMalin skrev 2009-05-25 21:02:51 följande:
    Har just haft nattningskrig med Nellie....Hon somnar fortfarande bara i soffan eller om jag eller Kalle ligger inne hos henne i sängen.Dock slutar det alltid med att den som ska söva somnar innan Nellie vilket innebär absolut noll vuxentid utan barn...Så ikväll tyckte jag att det var dags att hon somnade själv i sängen.Vi läste saga, pussade god natt och sen bröt helvetet ut!Först var hon riktigt arg och satt i sängen och illvrålade:"jag vill inte sova det är morgon nu".Sedan kom hon ut i vardagsrummet och var riktigt ledsen. Då klarade inte mitt mammahjärta mer utan jag gick med henne in i rummet.....Lyckades dock (efter en lååååång stund) få henne att somna när jag satt på en pall bredvid sängen, så det var ju ett litet steg i rätt riktning!Vi får väl flytta oss sakta sakta lite längre bort varje kväll så kan hon nog somna själv lagom tills hon ska flytta hemifrån
    Vad jobbigt. Hoppas det blir bättre nu då, för det där vuxentiden på kvällen är ju så viktig.

Vi sätter oss på en stol bredvid Leos säng när vi nattar honom, där säger vi godnatt o stryker honom på kinden några ggr sen går vi ut, det tar max 5 min.
    Apipoulai skrev 2009-05-25 21:18:58 följande:
    okej... och sen blir man spammad med reklam i brevlåda och mail för all framtid?
    Nej, det har inte vi blivit iaf. Det enda vi får i brevlådan är rabattkuponger på blöjor o våtservetter från pampers (det var pampers blöjor i den där gratisboxen).
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:17:27 följande:
    i den här var det...12 st blöjor, ett litet provpack med tvättservetter, en napp, en haklapp, intimtvål till oss kvinnor, en liten neccesär till den, blöjhinken självklart med påsar till, några bröstinlägg (sånna mot rinnande tuttar) lite infoblad från olika bolag o rabattkuponger..fast det kan tydligen skilja lite mellan olika paket.. men eftersom det är gratis så tycker jag absolut att det är värt det..vet egentligen inte om jag fick plocka ut en till eftersom det är max 1 per familj, men jag ändrade bara nummer o email så fungerade det med..
    Fast vi hämtade ut en när Leo låg i magen o en när Vincent låg i magen, det var inga problem fast det var samma uppgifter båda ggr, fast det var ju iofs lite längre mella mina graviditeter så det var kanske därför.
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:29:52 följande:
    när jag fyllde i mina uppgifter för att få ut kupongen sa den bara att min email och telefonnummer redan fanns registrerat och att jag därför inte kunde få en, så därför stal jag mannens..
    Aha, ok.
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:33:53 följande:
    Vi går in och lägger wille i sängen, säger puss o god natt o stänger dörren, börjar han "skrika" låter vi det gå max 5 minuter, oftast blir han tyst efter 2 o somnar eller annars går vi in o tar upp honom en liten stund o gör sen om proceduren.. sen sover han för natten..
    Det är så smidigt när det går snabbt. Vi sitter mest kvar för att vi vill det o för att det är mysigt. Vi gör samma sak på Vincent.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4