• Mizzz

Vi från Linköping Del:4

JePaLuLi skrev 2009-07-18 15:15:46 följande:
    Voltaren får man iaf inte använda. Tror det är samma med zoon tyvärr, men det är jag inte säker på. det är bra att du är envis, men du ska må bra i första hand. Det är viktigast!
    Det står dock att "ska inte användas utan läkares ordenation". Jag använda faktisk zon vid ett tillfälle när jag ammade, pga nackspärr. Pratade med vårdcentralen och de sa att jag kunde använda det en kort stund.

Men som sagt, man bör prata med läkare först!
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-07-18 19:34:54 följande:
    I Fass står det ju samma oavsett vem man pratar med ;)

"Amning: Det är inte känt om barn som ammas påverkas via modersmjölken. Rådgör alltid med läkare före behandling med Zon."

Ja, alltså, det ska ju vara om det verkligen behövs. Jag var ensam med Linus (Fredrik jobbade i Trollhättan då, så jag var tvungen, kunde ju inte ta hand om honom själv då.
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-07-19 18:52:20 följande:
    å sen skulle ja aldrig kunna låta disken stå  då blir det ju ännu jobbigare att diska att diska efter en måltid tar inte så lång tid men igår ville inte fröken va nån annanstans än i min famn å DET blir ja "strässad" av... å sen hjälps vi åt med allt men när Tedde lagar mat (typ alltid) så diskar ja å vi äter oftast precis innan han går till jobbet då han går gruppledare nu å börjar 17,50
    Tycker att det låter ganska normalt. Känns hårt kanske, men det är bara att rida ut, om några månader kommer allt vara annorlunda.

Jag minns precis hur jag kände i samma stund som du är nu mmen jag har redan dragit det här så jag drar det inte igen

Har du nån bärsjal eller så? Om hon accepterar den så funkar det ju att diska med henne i den.
  • Mizzz

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-21 11:42:41 följande:

Igår var vi till kolmården Massor med folk men ack så roligt det var Nathalie älskade att titta på alla djuren, att klappa getterna och fåren var en riktig höjdare. Vi fick många fina bilder på henne så jag ska förstora upp några och hänga på väggen Vi ska dit om några veckor igen med mina föräldrar Idag cyklade vi ner på stan och köpte nya gardiner till vardagsrummet. Har även köpt nya kuddar till vår nya soffa med schäslong (helt underbart att ligga i den och kolla på film på kvällarna)som vi köpte för ett par veckor sedan. Passade även på att köpa nya matta till vardagsrummet. Tidigare hade jag blått och rosa i vardagsrummet men nu har det blivit helt andra färger, snyggt är det iaf Jag ska skaffa en bilddagbok så får ni se Har även stylat om i köket också, vi köpte nya köksmöbler på ikea förra veckan Jag älskar inredning, det är så himla kul! Vad ska ni hitta på för skoj i eftermiddag?
    Skoj med Kålmården, vi var där för några veckor sedan :)

När man ändå har dig här, tror du har koll: När öppnar förskolorna i T1 igen efter sommarn? Trodde de skulle öppna denna vecka men ingen som svarar på telefon.
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-21 21:15:34 följande:

Idag har jag shoppat järnet! Massa kläder till barnen, framför allt till Vincents dagisstart..barnen kommer vara såå fina på dagis då de fick lite matchande kläder idag Lyckades dessutom hitta några plagg till mig, hör o häpna
    Trevligt!
    Vi får ta nån träff snart gumman!
  • Mizzz
    SmileyMalin skrev 2009-07-27 13:44:45 följande:
    jag fikar gärna imorgon efter min BM-tid. Ska vara där vid 11.00 så från typ kvart i 12 skulle passa mig och Nellie! Några fler som ska med?
    Jag kommer jätte gärna och är med på fika!
  • Mizzz
    thelifesaviour skrev 2009-07-27 17:18:31 följande:
    Hm.. De passade utmärkt i mitt fotoalbum, 10x står det ju bara på hemsidan, men det kanske inte är 10x15.. Men jag har ett helt "vanligt" fotoalbum och de gick in fint.
    Det beror på hur dina bilde är, de blir 10x"det som passar med formatet på dina bilder"
  • Mizzz
    Mizzz skrev 2009-07-27 18:04:26 följande:
    Det beror på hur dina bilde är, de blir 10x"det som passar med formatet på dina bilder"
    dvs, vill man ha 10x15 får man beskära sina bilder själv.
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-27 17:18:46 följande:

Jag kanske kan hänga på. Beror på vädret. Är det bra väder så åker vi iväg o hittar på nåt kul hela familjen.
    Imorrn skulle det inte bli så bra, onsdag blir bättre
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-07-27 18:48:28 följande:
    Fast det spelar väl ingen roll vad det är för pixlar, det är väl mer formatet på motivet som jag har fattat det.
    Men pixlarna har ju med formatet att göra
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-07-27 18:58:10 följande:
    Ja iofs Men jag tror du förstod hur jag menade...
    Nja

Alltså är förhållandet mellan fixlarna 2:3 så kommer bilderna i detta fall bli 10x15
  • Mizzz
    SmileyMalin skrev 2009-07-27 20:48:21 följande:
    Vart ska vi ses imorgon då vi som är fikasugna? passar kvart i 12?
    Det passar bra för mig, var?
  • Mizzz

Tisdag kl:11:45
    Utanför entren till HM. (den uppe vid busshållsplatsen)

SmileyMalin
    Lillisen
    Becka (Leos och Vincents mamma) Jag tror att jag kan komma iaf, beror på vädret o hur jag mår..har åkt på uvi o mår inte så bra just nu. Men kommer jag så passar jag nog på utan barn

• Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-28 09:35:50 följande:

Jag kommer ner till stan idag! Ska bli kul att träffas
    SKOJ!
    Du, jag har ett par fodrade gummistövlar i stl 22, vill du ha dom? Fredrik ville slänga dom, men måste ju fråga om du vill ha dom. Dom är inte trasiga eller så, ser nästan nya ut!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-28 09:43:28 följande:

Vi tar dem gärna! Vincent behöver nya stövlar nu till dagis
    Ok, då tar jag med dom idag!
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-31 19:57:31 följande:

Ok, då vet jag Då måste vi testa det nån dag Nån som vet föresten när skänninge marknaden är?
    Jag ska dit på torsdag eftermiddag, ganska sent, efter skolan. Men du får gärna hänga på om du vill
  • Mizzz

Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-31 20:32:51 följande:

Tack vad snällt J vill kanske följa med så då åker jag med honom. Men vill han inte det så kan han vara hemma med barnen sa han så kan jag åka med dig Vi kan ju höras av i veckan.
    Ok, jag åker iaf som sagt ganska sent, vid 17 eller så.. Så du kanske kan följa med iaf för att få lite barnfritt

Men vi får höras senare!
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-08-03 18:18:28 följande:
    ne hon vill ha närheten, nätterna går bra å när mn går med vagnen. Övrig tid vill hon sitta ihop så gott som helatiden... men sen är hon ju faktist inte äns två månader än, trots det så tycker han ja skämmer bort henne...
    Hmm, visste inte att man kunde skämma bort någon med kärlek...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4