• dinana

Vi från Linköping Del:4

Humm, behöver man verkligen betala medlemsavgift till alfakassan om man inte är medlem där längre?? Fick en räkning idag på 360 kr från dem.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Fru T skrev 2009-06-25 14:23:25 följande:
    har du gått ur där så behöver du inte betala, men om du fortfarande är medläm och inte får ersättning så ska du göra det.. Ring till dom vettja!
     Är ju mammaledig, så tveksamt om jag är medlem. Det pratade vi ju om redan i april... sen har jag betalat av bara farten. Men nu när jag fick räkningen så blev jag väldigt fundersam. Trodde inte jag var medlem eftersom jag var mammaledig.
  • dinana

Jaja, funderar lite på å ta en fika imorgon/glass.. någon som är sugen? Kan mellan 9-11:30 å 14:30-16:30 Helst på förmiddagen dock. Någon? Tänkte mig IKANO, så kan jag strosa in lite på IKEA och Lekia

• dinana

Jo, men jag är ju inte inskriven på arbetsförmedlingen, skall man betala a-kassa i alla fall då? Trodde det hörde ihop. Blev ju utskriven då när jag blev sjukskriven den 27e april.

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-25 20:35:35 följande:
    Ja, du ska betala ändå, jag är inte heller inskriven på af, det är man ju inte om man inte kan söka jobb aktivt o då det gör man ju inte när man är mammaledig.
    Aha, löjligt att det skall vara så dyrt nu då. när jag var inskriven på af så betalade jag 150 kr,... nu skall jag betala 300 kr extra helt plötsligt.
  • dinana
    dinana skrev 2009-06-25 20:43:08 följande:
    Aha, löjligt att det skall vara så dyrt nu då. när jag var inskriven på af så betalade jag 150 kr,... nu skall jag betala 300 kr extra helt plötsligt.
    Om man betalar, vill man ju liksom få något tillbaka också...
  • dinana

Lee hade gått upp till 2890 idag på kontrollen. Kändes rätt skönt att han gått upp 300 gram sen sist.

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-25 22:45:29 följande:
    Vad bra!
    Jämför lite med Mollys uppgifter och Lee ligger lite före fortfarande.. så jag kör på med amning så länge det funkar. Det är säkert blues, så man får väl helt enkelt snacka vidare om det hela och ta det lugna och försöka få lite egentider emellanåt.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-06-26 08:15:46 följande:
    ush finner inga ord,en av världens bästa artister har avlidit fick veta av maken nyss att michael Jackson har gått bort hastigt
    Jag hörde det på nyheterna i morse. Trist... drömde smått om det också.. kanske för att radion stod på i bakgrunden.
  • dinana

Här rinner inte brösten alls längre... lillen får mat när han säger till. Men han sover i sin egen säng tack och lov hela nätterna. Vaknar oftast runt tre snåret då plockar jag upp honom. Kan omöjligt tänka mig att ha honom liggandes i vår säng. Vet inte varför jag aldrig gillat det. Men vår säng är en vuxensäng. Där får man bara ligga om man är vuxen, eller om man skall amma. Vill inte ha en massa kräk o kiss i min säng =) Tror dessutom inte det är så bra att ha dem liggandes bredvid sig en längre stund då det lätt blir till en vanesak då och är svårt att bli kvitt när de blir äldre. Men det är ju förstås olika från person till person. Men som sagt gör det inte till en vana bara. Det är många här på Familjeliv som skriver om det och behöver hjälp då de inte lyckas få sina barn att sova ensamma i egen säng senare.

Bara ett tips, vet ju inte hur ni gör.

Kul att amningen fungerar för er.. har en uppsamlare om du vill ha. Den passade tyvärr inte mig.

Nä nu skall jag gå och hämta M på dagis.

Fru T skrev 2009-06-26 10:25:02 följande:
    Det är Jätteskönt att fröken sover nästan hela natten, att vakna vid femtiden för att bara slänga fram tutten å sova vidare känns som en bagatell.. Men att vakna några timmar senare i en stor mjölkpöl är ingen höjdare! Nu måste ja lägga plastadfrotte under lakanet upptill å ser INTE fram emot det för det blir ju så jädra varmt Att börja dagen med att pumpa OCH amma är ett måste här... Aja blir till att bygga upp en bra reserv i frysen å sen ska ja nog börja donera te neo om det fortsätter, alltid bra att göra en god gärning om man kan...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4