Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-05-28 20:11:57 följande:
    Ja har sluppit sånna komentarer faktist bara en tjej som envisas att fråga om jag är säker på att det inte är två... eeh nee det va bara en på ultraljudet (å hon har sätt bilden) men ja kan ju ha sinnesförvirring å att det faktist är två, ja är ju trots allt gravid...Ja får höra mycket att dääm det ÄR verkligen bara en stor mage å samma lilla Linda... mmm + lite mer lår å 17 kg övervikt, tänker ja då... men med ett leende för det är inga jobbiga eller dryga komentarer..Idag när ja va på ikano va det en stackars gubbe som höll på att gå in i en stolpe för han blängde så argt på min mage
    Skönt att du sluppit det Det blev ganska drygt de tre sista veckorna när ALLA jag överhuvudtaget pratade med oavsett om det var nån kände eller nån i en affär, påpekade att det måste vara tungt på min lilla kropp (nä, det menar du inte lixom), att det måste vara tvillingar o oj vad kort du är, ja då är det lättare att hoppa över dig o sen värsta gapskrattet, jag fattade aldrig vad som var så skoj med det, men men..
    När jag var typ i vecka 25 så började alla fråga om det var dags nu o de höll på att dö när jag sa att det var ca 15 veckor kvar
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Fru T skrev 2009-05-28 20:15:29 följande:
    Va rund å fin den va ja har gett upp framifrån bilderna för nu är magen inte ett dugg fin då det har blive ilte bristningar å ådrerna bara lyyyser på den, dessutom vägrar trosorna ligga kvar över hårlinjen så den synen besparar ja alla
    Ja, jag var väldigt stolt över min gravida mage faktiskt Jag slapp bristningar båda ggr o den var rund o go

Denna bild är några dagar innan Vincent föddes..

thelifesaviour skrev 2009-05-28 20:29:26 följande:
    Det där är verkligen en jättefin jättemage. :)
    Tack Den var fin o jättestor
    SmileyMalin skrev 2009-05-28 20:37:13 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-28 20:22:58 följande: förstår att folk hade svårt att låta bli att kommentera den magen Ser väldigt tungt!!
    Haha, ja, egentligen så förstår jag det oxå Men det blev lite jobbigt efter ett tag. Det var tungt! Speciellt då jag var gravid med Vincent för då kunde jag ju inte vila på samma sätt eftersom jag hade Leo att ta hand om oxå.

Åh, allt bebisprat o magprat gör mig såå sugen på en till bebis!! NU!!

Firstandhappy skrev 2009-05-28 20:41:40 följande:
    blir så trött på att man som gravid kvinna blir till någon slags allmänhet som alla har rätt att känna på eller kommentera.. vare sig man känner folk eller inte..Folk tänker verkligen inte längre än va näsan räcker utan säger vad som när man är gravid även om det bara är "vänligt" menat..Vill jag att folk ska kommentera min mage så kan jag gå omkring med ett kommenteringsplakat runt halsen där folk kan skriva vad de tycker, eller ha på mig en tröja där det står, säg gärna nåt om min mage...
    Håller med! Likadant var det med folk som ville ta på min mage hela tiden! De jag kände var väl lite ok med, iaf min mamma o pappa. Men när det var en person som stod bakom mig i kön på H&M som satte sin hand på min mage utan att fråga så gick gränsen för mig med, gud vad arg jag blev!
    Fru T skrev 2009-05-28 21:12:09 följande:
    OJ den va stor
    Ja, den var det Ändå var det bara 8 kg upp. Det kan man inte tro på den jättemagen.
    Fru T skrev 2009-05-28 21:12:34 följande:
    Bara å sätta igång å baka
    Ja, jag vill ju det, men ändå inte..får snällt hålla mig till nästa sommar så Vincent blir lite äldre först.
    Fru T skrev 2009-05-28 21:17:48 följande:
    nemen fy, här frågar alla om det är okey å klappa magen, tror inte det är nån som tagit utan att fråga först..
    Det var riktigt störande när okänt folk gjorde så iaf.
    Fru T skrev 2009-05-28 22:12:19 följande:
    på ren öchötska
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4