-
Jag var bara 24 skulle fylla 25 när jag fick mitt 3:e barn.Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 20:19:33 följande:På mig stirrar många oxå när vi är iväg med barnen o antagligen för att jag ser ung ut. Jag är "bara" 26 o har två barn, men många säger ju att jag ser yngre ut så det kanske är därför. Hörde en gång två tanter som diskuterade mig, de pratade högt för att jag skulle höra, de undrade varför man skaffade barn innan man fyllt 20 år o varför man har två barn vid så ung ålder, då var jag ändå 25 år. Så jag gick fram till dem o sa "vill ni se mitt leg, jag är långt över 20"
-
Fast det var lite annorlunda på den tiden. Lite vanligare att man skaffade barn i 20-årsåldern än vad det är nu. Jag var ju 20 när jag fick min första dotter. Då var det många som tittade på mig, fast jag såg iofs inte äldre ut än 15 år.Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 20:24:50 följande:Oj, ja o det är ju inte så superungt ändå när man är 24-25, men kanske att ha 3 barn då.
Nu tittar folk ganska mycket också, fast mest när jag har alla döttrar med mig. Många undrar hur jag kan börja om när mina stora är så stora som dom är. Men det är nog det bästa jag gjort! -
Ni får skaffa en trea nu och sen en sladdis om 10 år.Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 20:33:49 följande:Det är ju jättebra att ha ett glapp där, då kan ju de äldre barnen hjälpa till o de tycker det är kul att få syskon. Jag skulle oxå kunna tänka mig att få en sladdis sen, men jag är så förbenat bebis sugen så jag kan inte vänta typ 10 år till
-
Ja, det ska bli supermysigt. Det sker ju inte varje vecka direkt.Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 20:35:27 följande:Så mysigtTack! Vi ska verkligen ta vara på VÅR dag!Familjetrollet skrev 2009-05-25 20:37:00 följande:då får ni ha en riktigt trevlig bröllopsdagLeos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 20:19:33 följande: helt lagom ålder.när jag fick tredje barnet så var jag 29 år.en kompis till mig hade 4 barn som 24 åring.tror hon tom hade en pappa till varje barn.hoppas alla har haft en bra dag.denna dag har gått superfort.imorgon ska jag följa med tösen till skolan igen då 6 åringarna ska få äta i skolan mm
Jag tycker även jag är i lagom ålder nu när jag väntar nr 5. -
Det är klart att det funkar om han är 48, det skulle vara värre om du var det.Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 20:40:49 följande:Ja, funderar på det, för då tror jag att sambon oxå kan tänka sig en fjärde, när det gått så lång tid mellan Fast iofs, om 10 år är han 48, men det funkar ju det med
-
50?? Det tycker nog jag är i senaste laget. Men funkar det för dom så är det ok. Men jag vill inte ha barn så sent i livet.Familjetrollet skrev 2009-05-25 20:47:13 följande:precis mäns ålder spelar inte lika stor roll.när jag fick linus så var det en annan mamma på bb,hon var 50 år och hade fått sina första barn(tvillingar)bättre sent än aldrig...maken känner att han vill skaffa ett sista barn ibland,han blir 47 år i höst.jag vågar inte chansa då jag bara får mer och mer "fel" kroppsligt.hade jag vägt 10 kg mindre,inte haft ont osv så hade det kanske blivit en nr 5
-
Apipoulai: Det är smultronstället vi ska till. Vi åkte dit på vår första riktiga dejt, så det är "vårt ställe".
JennyoPatrik: Tack! Jo, det ska bli så mysigt. -
Hipp hipp hurra för dig! Hoppas du har haft en bra födelsedag. Kramarplaymate86 skrev 2009-05-26 10:24:32 följande:händer idag då i detta underbara väder?själv ska jag ut och äta china mat med min sambo och sen i eftermiddag får jag gäster då jag fyller 23 år idag :)
-
Denna dag blev inte som det var tänkt. Lämnade Elin på dagis kl 9, hämtade Jessica som bara hade en lektion idag, hem. Björn kom hem, duschade, sen stack vi iväg till Sörping och mumsade god glass. Promenerade lite i Sörping, telefonen ringer. DEt är dagis, Elin har feber. In i bilen och åter till Linköping och verkligheten. Hämta Elin och åka hem. Lägger lillfröken, hon somnar direkt.
Ingen resturang ikväll alltså, hmmm.
Pratar med Jessica om hon kan vara barnvakt på dagen istället. Hon ställer upp såklart!
Så istället för resturangbesök på kvällen så blir det Tornby hela em. Vi avslutar med en tur till "vår" kyrka och en pizza i Linghem.
Så vi fick ju en mysig dag iaf. Även om det inte blev som planerat. Resturangbesöket sparar vi till en annan kväll.
-
Prata med din bm om allergin. Det gjorde jag och det finns flera allergimediciner man får äta men man måste få rek från bm först.Fru T skrev 2009-05-27 10:57:48 följande:Ja va uppe vid 6 å käka frukost me mannen som vanligt men sen lyckadess ja sova flera timmar till i soffan Känns som ja snyter ut bebis snart, vart fan kommer allt snor ifrån Blev lite putt när ja va uppe på apoteket igår, får inte äta några piller mot allergin överhuvetaget varken som gravid eller ammande det finns EN nässpray ja får använda (vilken tur att ja hade flerpack av den hemma då, bra med läkare i släkten som sagt) men ja tycker inte nasspray hjälper lika bra som tabletter