Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-06-24 09:48:10 följande:
    ja asså ja sover ju i bara troser men även dom blir ju helt dyngsura å vi har fönstret öppet.. men men det går väll över nån gång får man hoppas...Ja det är helt underbar men ja väntar på bakslag
    våran stora tös sov hela natten från att hon blev en månad.de andra barnen var inte lätta att få till att sova bra på natten.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-06-24 11:57:04 följande:
    Idag kom brevet som vi har väntat på. De hittade inga fel på Lillebror, moderkaka eller navelsträng utan allt såg helt normalt ut. Så det blir ett s ka oförklarigt missfall. Känns ju inte lättare direkt...
    sänder dig styrkekramar.vårt barn saknande navelsträngen.men enligt bm så kan bebisen tom slita av navelsträngen.

idag är det verkligen varmt.blev en snabbtur in till stan.måste dock in till stan igen om ett par timmar.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-24 20:03:52 följande:
    Tack för svar. Det blir nog så att jag får avstå amningen helt då, för min kropp klarar inte av den här vikten. Mådde skit för ett par år sedan också och då vägde jag 75 kilo. Då sa de åt mig på vårdcentralen att banta och sen när jag hade gjort det så skulle jag må bra igen. Och japp det funkade! Mitt blodtryck är åt fanders, blodtrycksmedicinen hjälper inte längre. Skall till läkaren på måndag för det... så får se vad hon säger då. Har ju fel på klaffarna så man skall ju inte slita ut dem för mycket.
    lider med dig.är det inte "amningspsykos/förlossningsdepression" du har fått då?hoppas du mår bra snart igen.jag ska oxå ner i vikt,kroppen tar så mycket stryk av alla extra kilona.,tyvärr vägrar kroppen ställa in sig på att gå ner i vikt.vi kanske kan börja promera tillsammans runt skäggetorp?
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-24 21:23:33 följande:
    Nej,.. det tror jag ju inte. Men man vet ju aldrig. Kan ju kolla med min läkare. Följer gärna med ut å går. Gick en runda igår och fick så klart blåsorpå fötterna direkt... men men... man vänjer sig säkert. Går du några speciella tider?
    går mest på dagen,men barnen tycker det är så trist.ev kan jag gå kvällar om maken kan ta hand om barnen då

ikväll är man helt slut efter allt farande hit och dit under dagen.imorgon ska jag till ikea och köpa gardinstänger och sen ska jag ta det lugnt
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-24 21:40:34 följande:
    okej, jag kan inte på dagen.. vill inte dra med Molly nämligen. Men kvällar går bra, eller 8-12 måndag, tisdag o fredag.
    går molly på dagis på dagarna?vi kan ta en runda nån förmiddag framöver.så blir nog våra töser lite lugnare resten av dagen*skratt*
    vi kan avvakta tills dina blåsor ha gett sig
  • Familjetrollet

nu ska jag ta med datorn till sovrummet och invänta på att DAYS ska bli färdigladdat

ni får ha en bra kväll

• Familjetrollet

här var det lugnt
    idag fick vi sovmorgon.

här ska vi ev ta en tur till stan igen.

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-25 11:33:26 följande:
    här får man bara på sig gravidkl'äderna än så länge.. alla andra kläder är ju i storlek 34/36 =( nu drar man snarare 42/44. Har 16 kilo till min startvikt.
    vi får "banta"tillsmammans.jag ska ner minst 10 kg.innan barn nr 2 vägde jag runt 44 kg idag väger jag 62 kg.jag kan inte ens springa några meter utan att behöva stanna för att kunna andas.ett par trappar är rena döden numera

jag har stl 42-44 och förr hadr jag stl 34.tom maken börjar tycka att jag har lagt på mig för mycket sista året.i år kommer jag inte ens bada utomhus då jag ser ut som en valross
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-06-25 13:43:59 följande:
    Haha, jag som tycker du är så smal å fin... =) Ja, vi får ta å gå ner nu i sommar. Det är ju ett par månader att slita på. Jag äter ju dessutom så onyttigt nu också så jag kan behöva lite tjat. Funderade på att skaffa mig inlines å åka på.. har aldrig provat, men det såg så kul ut.
    tack.tyvärr ser jag mig som fet då jag väger bra mycket mer än jag önskar.ser mig som en flodhäst
    dinana skrev 2009-06-25 18:38:18 följande:
    Jaja, funderar lite på å ta en fika imorgon/glass.. någon som är sugen? Kan mellan 9-11:30 å 14:30-16:30 Helst på förmiddagen dock. Någon? Tänkte mig IKANO, så kan jag strosa in lite på IKEA och Lekia
    skulle gärna gå,men lillan har fått hög feber under kvällen
  • Familjetrollet

äntligen kan man sitta ner och ta det lugnt.idag har vi fart runt och handlat tll hemmet,vart på kolonin och valla gård.jag har suttit barnvakt åt supersöta grannens tös och nu är lilla ebba sjuk i hög feber.

så imorgon ska jag bara slöa hemma och ta hand om töserna.

nu visade det sig att även andra tösen har feber,dock lägre än lillasyster

man får väll inte feber av att springa och leka en hel dag i värmen?

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4