Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:35:53 följande:
    Hmm..undrar om Dianas bebis är född nu, tror nog det. För jag har inte fått nåt mera sms.
    Ja, en liten pojke har det blivit. :)
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-05-19 19:39:40 följande:
    himla tur att vi alla är olika för annars skulle det finnas grymt mycket barn eller alldeless för få Jag är välldans nyfiken på om ja kommer hinna uppleva min första morsdag i år I morron ska ja te bm igen å ja har nästa träff veckan efter bf men ja tror ja ska be om en träff nästa vecka me om hon har nån... skönt att gå dit bara för att liksom hon är ju såå mysig!
    Jag har blivit lovat att bli firad på mors dag i år också, för jag är ju faktiskt redan mamma, på ett sätt. Och om Linus ska bli firad i år så ska jag med. ;D
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-05-20 08:29:09 följande:
    om 3 timmar ska jag åka till mamma o lämna av sonen (dansar lyckodansen) o vara barn och karl-ledig heeela kvällen... wille är trotsig o mannen likaså.. Nä vars, kommer sakna wille som fan hela eftermiddagen o kvällen o natten o morgondagen,men nu måste jag ta ett brejk o se om mig själv lite..
    Ha världens bästa dag och natt nu, det är du värd! Att ensam göra ingenting hemma är så skönt. :)
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-05-20 08:44:22 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-20 08:39:32 följande: ååhh jag hade rätt att det var en gosse. den välkända blå lagunen var stora farliga grustag som vi badade i på 90-talet.egentligen var det förbjudet då det var grunt på en del ställen och jättedjupt bara ett fotsteg fram.så gott som alla lambohovs ungdommar badade där det ligger i skogen bakom slaka kyrkogård.vad jag vet så skulle bonden som hade det göra badplats av "blå lagunen",vet dock inte om det blev av.det var prat om att det skulle byggas badplats där på mitten av 90-talet.
    Jag tror hon sa att han vägde 1900 (ungefär, minns inte exakta siffran) och var 45 lång. Ett litet knyte som var lik storasyster, föddes vid 13 igår.
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-05-20 08:58:59 följande:
    att ensam göra ingenting hemma är underskattat nu för tiden, tycker man fyller alla sina små hål med alla möjliga "måsten" oftast istället för att bara vara o kurera sig själv in o utvändigt.. nä här ska man aktivera sonen genom att ge honom dammsugaren så jag kan bädda säng o sånt..
    Dammsugaren är bra aktivering för sonen! Pussa honom från mig.
  • thelifesaviour

linus är så himla fin!! nu när jag kom hem och skulle göra lunch, så öppnade jag kylskåpet. där i fanns det fina saker med post-it-lappar på! en macka som det stod "lunch?" på, jordgubbar som det stod "efterrätt" på och en lapp som det bara stod pussar på.

• thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-05-20 13:30:14 följande:
    Ja visst är det underbart! Vi har en whiteboard tavla där man kan hänga nycklar och annat. Där stod det "Du är mina drömmars tjej" med ett hjärta i morse. Man blir så glad av det där lilla extra. Sen är Patrik expert på att knåpa ihop söta sms som får tårarna att rinna Det är så det ska vara! Det är kärlek!!
    Det är verkligen kärlek! :D
    Så små saker är sjukt viktiga, åtminstone i min värld, små presenter, fixa varandras favoritmat, fina sms osv osv.
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-05-20 13:38:41 följande:
    Jag håller med! det lilla betyder så mycket. Extra mycket när man har en vardag med småbarn som ska gå ihop. Då är det viktigt att man ger det lilla extra och visar varandra sin uppskattning och inte tar varandra för givna. Det ger en extra kärlekskick och den där nykära känslan bevaras betydligt längre. I alla fall för oss.
    Så sant så sant. :)
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4