Inlägg från: Stolt Enbarnsmamma |Visa alla inlägg
  • Stolt Enbarnsmamma

Vi från Linköping Del:4

Familjetrollet skrev 2009-07-08 08:53:37 följande:
    jag är inne väldigt sällan.eller rättare sagt jag är inne ibland men är då  som offlinegäsp idag är man helt slut.somnade vid 03 inatt,kunde inte somna efter ha sett på tv i 4 timmar ang MJ.när man väl hade somnat så lekte katten med en kula och en boll i flera timmar i sträckundrar hur glada grannarna är under

jag hade gärna träffat er.men idag är vi fullbokade
    OKej, ingen fara funderar på att gå med henne till biblioteket
  • Stolt Enbarnsmamma

Någon som vill träffas och leka idag?

• Stolt Enbarnsmamma

Vi går ut och leker på gården, den som vill är hjärtligt välkommen hit

• Stolt Enbarnsmamma
    SmileyMalin skrev 2009-07-18 22:00:44 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-18 21:54:04 följande:
    kommer det börja gälla nu i höst på alla förskolor?Det är ju sånt man gärna vill veta ett tag i förväg....Hoppas dom vet hur det ska bli när nellie börjar på dagis igen efter semestern!
    Vad jag har förstått genom mina kollegor så ska det börja gälla i hela kommunen fr.o.m. i höst. Konstigt att ni inte har fått någon information om det. Kommunen behöver spara in pengar och gör det genom att inte låta 15-timmarsbarnen äta lunch på förskolan. Hmm...såg precis att Mandarin skrev det
    Maria84 skrev 2009-07-18 22:40:43 följande:
    Alltid trevligt med glädjande nyheter, du gör oss nyfiken här inne Jaru det där med folk som ska läsa allt känner man ju igen, det kommer man tydligen inte undan. Mysigt med Kolmården, dit ska vi också fast lite senare, tror inte det blir förrän i augusti.
    Nej, man gör ju inte det tyvärr. Mm, det ska bli mysigt att gå runt och titta på alla djuren, Nathalie älskar ju djur ska bli kul att se hur hon reagerar hur mår du annars?
    Apipoulai skrev 2009-07-18 22:29:37 följande:
    Vad kul med glädjande nyheter. Det behöver du/ni... men du gör oss, eller iaf mig mycket nyfiken.Det andra kommer knappast som en överraskning... Semester är gött och ni gör rätt som åker till Kolmården, trevligt utflyktsmål.Kram kram!
    Jag kan berätta sen Nej, det kom verkligen inte som någon överraskning! Hur mår du och familjen? *kram*
  • Stolt Enbarnsmamma
    Fru T skrev 2009-07-18 22:00:46 följande:
    Finns människor överallt spom inte tycks ha ett tillräckligt intressant liv så dom måste överbry sig om andras Trevligt med trevligheter, nu blev ja nyfiken jue
    Mm, det finns ju det! Hur mår du och Mathilda då? Hon växer och frodas antar jag?
  • Stolt Enbarnsmamma
    Mandarin skrev 2009-07-19 08:23:15 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-19 08:17:37 följande:
    Det är ju inte den ända andledningen men det är en ...
    Nej, självklart finns det fler anledningar..
  • Stolt Enbarnsmamma

Vet inte om jag minns rätt men jag har för mig att mina kollegor även berättade att man som förälder ska kunna välja om man vill ha barnet 8-11 på förmiddagen eller 13-16 på eftermiddagen. Jag ska höra med dem.
    Vet du något om det Mandarin?

• Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-07-19 09:17:59 följande:
    Ja jag har också hört det. Lite sjukt kan man tycka eftersom man ändå betalar för att ha barnen på plats...Nu blev jag också jättenyfiken, men blir glad över att ni fått trevliga nyheter Vi ska också åka till Kolmården under veckan! Det ska bli jättemysigt!Det får gärna vara lite bättre väder än vad det är just nu...
    Varken jag eller mina kollegor tycker att barnen ska behöva gå fem dagar i veckan. De hade också velat ha kvar det "gamla" systemet med tre dagar i veckan.
    Vi kanske ses på kolmården då Vi åker också gärna när det är lite bättre väder, trist väder idag :/
    Hur mår killarna då? Vad duktig Lucas är på att gå på pottan, stora killen
  • Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-07-19 10:17:03 följande:
    Nej det är lite så jag tänker också. 5 dagar i veckan blir väldigt mycket. dessutom skulel det ha varit skönt att ha några dagar som man vet är lediga om man vill hitta på nåt eller så.Ja, kanske det Vi har inte bestämt vilken dag det blir än. Det får gärna vara uppehåll ochinte jättevarmt Killarna mår jättebra. Det är minst sagt full fart och de är så söta tillsammans. De pratar massor med varandra och är så goa mot varandra. Riktig syskonkärlek Ja, han har varit så duktig och sagt till på morgonen. Men bara på mornarna konstigt nog. Men det är ett steg i rätt riktning. Jag räknar ju inte med att han ska bli blöjfri än. Även om det vore både skönt och ekonomiskt Hur är det med söta N då?Vi måste ta tag i att ses snart!
    Ja, jag förstår verkligen varför föräldrar blir upprörda över de nya reglerna. Vissa hinner ju inte mer än lämna och hem förens de ska hämta igen!
    Vi tycker också att det gärna får vara uppehåll och inte för varmt, är det för varmt så ligger ju bara djuren.
    Vad härligt det låter De är verkligen fina, och så otroligt lika varandra
    Det är bara bra med N. Hon mår toppen Jag är så stolt över henne! Hon har ett antal pussel varav ett med nio bitar och det klarar hon av att lägga alldeles själv, jag är mäkta imponerad!
    Ja, vi måste verkligen se till att träffas! När kan du ses?
  • Stolt Enbarnsmamma
    Apipoulai skrev 2009-07-19 18:23:08 följande:
    Det lustiga med det hela är ju att om x gör det så är det ok, men om någon annan gör samma sak... nä usch vilken hemsk människa den är då. Konstigt beteende helt enkelt. Vi mår bara bra, men jag är supertrött mest hela tiden.En typisk morgon:0700 vaknar MÅSTE gå på toalägger mig sedan igen och somnar om9-10 vaknar, äter frukost, är sedan supertrött igen inom en timme, somnar på soffan. *suck*
    Jag kan inte annat än hålla med dig!
    Förstår att du är trött, men se till och vila ordentligt för nu är det inte långt kvar Ska bli intressant att se vad det är för en liten parvel därinne Vi kanske kan ses någon dag nu till veckan?
  • Stolt Enbarnsmamma
    Apipoulai skrev 2009-07-19 19:53:56 följande:
    Ja gärna om jag orkar. Tisdag och onsdag har vi dock besök från GBG.Torsdag kanske, före el efter mitt BM-besök...(lägger in en brasklapp för bebisen, men jag är övertygad om att jag kommmer gå över tiden, men säker kan man inte vara.)
    Vi ska till läkaren med N på torsdag kl.13.45. Säg en tid du Får hoppas du slipper gå över!
  • Stolt Enbarnsmamma
    Apipoulai skrev 2009-07-19 21:41:10 följande:
    Sju dagar är helt okej. Vill ha ett augustibarn. :)
    Augusti är en väldigt bra månad att fylla år
    JePaLuLi skrev 2009-07-19 21:50:54 följande:
    Ja det är lite så jag känner också. Inte bara för att jag inte hinner mer än att lämna förrän det är dags igen utan för att han knappt hinner komma igång förrän det är dags att slita upp honom och gå hem.Ja är det för varmt blir det bara jobbigt att gå där i flera timmar.Åh vad duktig hon är! Lucas tycker också att det är kul med pussel och sitter gärna och plockar med det, men han har inte riktigt kommit på att man måste vända på bitarna ibland Veckan som kommer har vi ganska mycket inplanerat, men veckan därpå har vi inget än så länge. Ni då?
    Ja, jag är väldigt stolt över henne det går så fort med dem små nu de lär sig nya saker hela tiden! Jag ses gärna nästa vecka, säg en dag som passar er?
    JePaLuLi skrev 2009-07-19 21:53:30 följande:
    Tack förresten Jag är också jättestolt över dem och tycker så klart att de är världens finaste!Det är många som säger att de är så lika, men jag ser inte det. Vissa drag givetvis men inte på samma sätt som andra verkar se det. Men det är nog annorlunda för mig som mamma antar jag.
    Det förstår jag att du tycker mm, det är väl lättare för andra att se det
    ur är det med pojkarn idag då?
  • Stolt Enbarnsmamma

Igår var vi till kolmården Massor med folk men ack så roligt det var Nathalie älskade att titta på alla djuren, att klappa getterna och fåren var en riktig höjdare. Vi fick många fina bilder på henne så jag ska förstora upp några och hänga på väggen Vi ska dit om några veckor igen med mina föräldrar

Idag cyklade vi ner på stan och köpte nya gardiner till vardagsrummet. Har även köpt nya kuddar till vår nya soffa med schäslong (helt underbart att ligga i den och kolla på film på kvällarna)som vi köpte för ett par veckor sedan. Passade även på att köpa nya matta till vardagsrummet. Tidigare hade jag blått och rosa i vardagsrummet men nu har det blivit helt andra färger, snyggt är det iaf Jag ska skaffa en bilddagbok så får ni se
    Har även stylat om i köket också, vi köpte nya köksmöbler på ikea förra veckan Jag älskar inredning, det är så himla kul!

Vad ska ni hitta på för skoj i eftermiddag?

• Stolt Enbarnsmamma
    Skoj med Kålmården, vi var där för några veckor sedan :)När man ändå har dig här, tror du har koll: När öppnar förskolorna i T1 igen efter sommarn? Trodde de skulle öppna denna vecka men ingen som svarar på telefon.
    Förskolorna öppnar igen vecka 32. På måndagen är det studiedag så det är först på tisdagen som dem öpnnar
  • Stolt Enbarnsmamma

Hej på er!

Jag vill bara tala om att jag kommer i fortsättningen inte skriva i denna tråd eftersom det finns folk som läser allt jag skriver och tolkar det skrivna precis som dem vill. Och för att det inte ska komma ut någon intressant information om vårt liv så kommer jag inboxa er istället eller ta det via bilddagboken. För er som är intresserade så kommer jag tala om lösen till bilddagboken!

Ni får ha det så gott och ni vet vart jag finns

• Stolt Enbarnsmamma
    Firstandhappy skrev 2009-07-21 21:13:07 följande:
    skoj skoj skoj med kalas o fina magar...riktigt lika skoj är inte spädbarnskolik o förlossningsdep... fy fan va jag behöver ett liv just nu..Molgan på bvc idag.. 54 lång o 4100g, växer så det knakar, fick dock rådet att sluta amma, får se hur det blir med det.
    Tänkte bara tala om, innan jag försvinner från tråden, att du vet var jag finns om du behöver prata! *krama*
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4