Inlägg från: Mandarin |Visa alla inlägg
  • Mandarin

Vi från Linköping Del:4

SmileyMalin skrev 2009-06-28 20:43:27 följande:
    ser precis likadan ut som den vi köpte begagnad för några veckor sedan Nu ska bara sambon komma på nåt smidigt sätt så att även bebisen kan åka säkert och bekvämt däri!
    Jaha, kul... vad fick ni ge för den?

Och framförallt är den bra?
  • Mandarin

Inatt har vi haft besök av en inbrotttjuv....
    Linn vaknade inatt så jag var inne hos henne och han inte riktigt somna om när jag hörde ett matalljud. Tänkte att någon håller på att ta en av cycklarna som står nedanför/ under vårt sovrummsfönster, så jag öppnarde och tittade ut. Men hörde bara ungbomar som festade.
    Sedana när Hushiar kom hem från jobbet låg sakerna kvar...

• Mandarin
    dinana skrev 2009-07-09 19:54:40 följande:
    Har en liten fråga, vad drar/drog era 1-års barn för storlek? (alltså när de skulle fylla ett år).
    stl 80 oftast och ibland 86
  • Mandarin
    Fru T skrev 2009-07-16 11:24:40 följande:
    Idag blire Smultronstället
    Mumms... har det så trevligt
  • Mandarin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-18 21:11:11 följande:

Fast nu är det ju prat om att alla kommunala dagis i våran kommun ska ha 8-11 fem dagar i veckan. Vet inte om det är klubbat o bestämt ännu, men de som jag har pratat med säger att det nog kommer bli så. Så då får ju alla gå så, ingen får bestämma sina egna tider.
    Ja, det pratas om det. För att spara på mat pengar...
  • Mandarin

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-19 08:17:37 följande:

Vad jag har förstått genom mina kollegor så ska det börja gälla i hela kommunen fr.o.m. i höst. Konstigt att ni inte har fått någon information om det. Kommunen behöver spara in pengar och gör det genom att inte låta 15-timmarsbarnen äta lunch på förskolan. Hmm...såg precis att Mandarin skrev det
    Det är ju inte den ända andledningen men det är en ...
  • Mandarin

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-19 09:19:38 följande:

Vet inte om jag minns rätt men jag har för mig att mina kollegor även berättade att man som förälder ska kunna välja om man vill ha barnet 8-11 på förmiddagen eller 13-16 på eftermiddagen. Jag ska höra med dem.Vet du något om det Mandarin?
    Nej ,inte än.
  • Mandarin
    Apipoulai skrev 2009-08-03 23:36:57 följande:
    Hur många av er gick över tiden? Och hur många dagar?
    13 dagar ): med Amanda ett par dagar med dom andra. De skulle stätta igonom mig dagen efter.
  • Mandarin
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 13:31:18 följande:
    willes första dag med avklarad, gick oxå jättebra trots att han aldrig gått på ÖF eller nåt annat, beror nog kanske mer på hur barnet är som person.. eller nja komination kanske..Kom dit, tog ur honom ur vagnen o poff va han borsta, sprang in o sa hej till en fröken o sen va han i full gång, trillade från en cykel, åkte rutchkana själv o kramade en liten söt flicka.. spännande minsann att vara på dagis..Kommer få gå 9-14 3 dagar i veckan till mammas stora glädje, jippiii mitt barn får äta med andra på dagis.. Imogon blir det pappas dag att vara med willus på dagis så ska mamma stortvätta i stugan..
    Var går Wille på dagis?
  • Mandarin
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 13:56:58 följande:
    förskolan pärlan här i lambohov...
    Jo det viste jag ju du behöver inte brätta om du inte vill
    Nyfiken i en strut bara, yrkesskada
  • Mandarin

3-4 ggr i månaden lämmnar vi nog bort också. Fast då Amanda och Linn för att de själva vill och inte över natten. Alex lämmnar vi bort vid behov kanske har blivit 5-8 ggr på 1,5 år. Då är de hoss farmor, hos farbrödernas tjej/fru.
    Vad gör under tiden kan man undra.... tja handlar, städar, går på bio m.m.
    De mår inte bårligt av at ha banvakt ibland, bär imot skulle vi vuxna mår dårligt om vi aldrig fick vårda vår realtion på tu man hand.

• Mandarin

Idag var vi Busfabriken jätte kul. Sambon gjorde värdensstörsta mjukglass ha ha
    När vi precis kommit in började det haga och inte lite häller. Det låg kvar drivor när vi gick ut ca 1,5h senare.

Någon mer som såg?

• Mandarin

Någon som är intresserad av en Pop vinteroverall?

Har även ett par jätte fina vinterskor stl 21 Vincent.

• Mandarin

Glömmde... overallen är stl 80 och använd en vinter jätte fint skick

• Mandarin

Första dagen tillbaka på jobbet idag efter semmestern. Vill inte.........

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4