• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Familjetrollet skrev 2009-06-02 10:32:54 följande:
    adressen är Lilla aska griftegård KREMATORIET, 58598 LINKÖPING
    tack tack nu hittar vi...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T
    Familjetrollet skrev 2009-06-02 10:35:21 följande:
    varsågod.nu ska jag slappa i soffan framför VBÅ,har missat många avsnitt,men det har nog inte hänt så mycket i serien
    hehe ne EN dag i den serien kan ta mååånga veckor i verkligheten
  • Fru T

Jaha då har ja tagit ett beslut att inte köra mer bil fören bebis tittat ut!!!

Åkte till ikano...

Inom loppet av en timma (hemifrån å hem igen) så höll ja på att få utbrått ca 10 ggr... började nog gråta fyra av dom, tex för att en lastbil körde i rumpan på mig, drickan i kyldisken inte va tillräkligt kall, mamma hör inte sin mobil när hon kör bil å det va inte änns nå viktigt ja ville hene... Men bäst av allt ja va tvungen att dra bak sätet när ja skulle ut ur bilen...

tror ja kan räknas som en trafikfara nu så passagerar sätet är MIN plats

Men ja hittade iallafall klänningen + en kardigan + leggings = mer pengar spänderade än va som va meningen... menmen allting i min vanliga storlek å inte i närheten av mamma kläderna så ja kommer ju ha användning för det sen me!

• Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-02 12:15:24 följande:
    Nu för tiden så måste man ju inte heller ha svart på begravning. När min mormor o morfar begravdes så hade mamma o min moster skrivit i dödannonsen att det var valfri klädsel men gärna lite ljust. För det hade mormor o morfar velat. O när min sambos morfar begravdes var jag höggravid med Vincent o det var tre veckor kvar till jag skulle föda, jag använder inte heller så mycket svart o definitivt inte när jag var gravid så jag tog min mammajeans kjol o den enda svarta mammatröjan jag hade. Min sambos kusin som oxå var höggravid hade vit kjol. Ingen av oss ville köpa nya kläder när det var så kort tid kvar på graviditeten.Men skönt iaf att det löste sig till slut
    Ne klart man inte behöver va helsvart, mamma va förbi här nyss å hon hade en vit blus under en mörk kardigan, men ja ville inte ha en vit klänning å se ut som en uppstoppad maräng dessutom hade ja tänkt köpa den klänningen ja köpte nu ändå eftersom ja är så gla i den vita

sen är man ju lite undantagen när man är höggravid, spec nu när ja är tre dagar över me...
  • Fru T

Ja kan tillägga att Morfar va en "nyckter" alkoslist som levt ett välldigt speciellt liv å det är många blandade känslor runt hela hans död och allt som har med den att göra.. För mig och mina syskon har han tex inte vart nån morfar åt på många år, mina syskon kände han knapt då dom bara träffat honom ett fåtal ggr... Vi har ju mormors man som är mer morfar för oss...

Alla släkter har sina intriger...

Bäst kontakt hade mammas älsta syster å hennes barn med honom... å dom bor i växjö.. Morfar bodde hela mitt liv här uppe i Linköping...

• Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-02 12:35:59 följande:
    Vart i stan bodde han?
    han har bott lite överallt me nu senast så bodde han på nåt boende vid bibblan..
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-02 13:41:58 följande:
    Ok, tänkte om han hade bott här i lambohov eftersom begravningen är i närheten.
    Ne det är nog det ända området han inte bott i...
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-06-02 17:48:21 följande:
    hur håller du ihop sweet??
    Jag? inte mycket idag faktist...

Skulle vilja lägga mig i ett mörkt hörn å sova tills det är över!
  • Fru T

Stackars bebis som lever i min kropp nu känner inte dom av mammas humör å sinnestämning?

• Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-06-03 06:58:07 följande:
    Idag undrar jag följande:Hur fan lyckas katten fånga en fågel, genom en fönsterspringa?!
    DET va en bra fråga!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4