Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-26 17:07:19 följande:
Fast om barnen inte vill ligga i samma säng så tycker jag inte att man ska tvinga dem Men vill de det så ska de självklart få göra det! Våra barn ligger i våran säng ganska ofta. Vincent
iaf, han får komma över till våran säng nästan varje natt o ibland kommer Leo oxå, men oftast vill han ligga i sin säng o då är det klart att han ska få det, han är lika trygg ändå! Våra barn har fått sova mellan oss tills de var en månad ungefär sen fick de sova i vagga o senare spjälis i samma rum som oss tills de fick eget rum runt 10 månader- 1 år. Vi tycker det är jättemysigt när de sover i våran säng men man sover inte mycket o speciellt inte jag som har så ont i ryggen o behöver röra på mig mycket. Vincent ligger oftast nästan på mig så jag kan inte röra mig nånstans, men det är såå mysigt! Förutom när han sparkas o vevar med armarna i sömnen Nepp, nu väntar poolparty o grillning o vin med ett par vänner!
nej men det är väl ingen som tvingar barnen att sova på platser de inte vill sova på.
Wille sover i vår säng max en gång i veckan som mest o oftast behöver han bara somna in där så lägger vi över honom till hans egen sen igen och där sover han hela resterande av natten, därimot när han va liten (nyfödd) tyckte jag det va mysigt att han sov hos oss.