Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

Familjetrollet skrev 2009-08-09 17:00:37 följande:
    på mig gick slemprppen vid 7:30 och vid 10.28 var det klart.men förlssningen gick i raketfart i slutet då de fick slita ut sonen som höll på att dö under krystarbetet.hoppas alla mår bra.äntligen kom värmen och solen tillbaka.idag såg vi en skadad fickmåsunge som skrek förtvivlat efter sin mamma.ingen fågel kom,bara en massa kråkor.barnen är ledsna över att vi inte kunde hjälpa ungen.men så är livet.
    Usch, vad läskigt. Tur det finns det som kan hjälpa och rätta till så att många olyckor kan förhindras.
    ? Do what you like. Like what you do. ? Världen fick 6/8 -09 sitt åttonde underverk.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-09 17:45:01 följande:
    Lucas hade också navelsträngen runt halsen. Men vi fick höra att nästan alla barn har det nån gång, det är väldigt sällan det händer nåt allvarligt pga det. Som tur är!
    Det hade jag med. Fick ligga i kuvös en liten stund också.
    ? Do what you like. Like what you do. ? Världen fick 6/8 -09 sitt åttonde underverk.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-09 18:45:50 följande:
    Ja som sagt så har de allra flesta barn det någon gång, även om de inte har det just när de kommer ut.Varför behövde du ligga i kuvös?
    För jag var visst alldeles blå och hade fått före lite syre eller nåt. Vet inte så noga.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-09 21:45:36 följande:
    Jag hade också kraftiga pinvärkar länge och var bara öppen 3 cm länge. Under hela lördagen hade jag riktiga värkar men inget hände. Fy fan vad jobbigt det var, men jag upplever det ändå som helt underbart eftersom allt är som bortblåst när han kom ut. Helt underbart var det och jag älskar som sagt att föda barn Men det måste ju stå att det blev sugklocka och allt det?Det står det i min. Barnmorskan satte klockan på mig och så var det lämkaren och sköterskan som hävde sig över magen för att pressa ut honom. Jag har blivit erbjuden massa terapi efter det, men anser inte att det är nödvändigt. Det har inte påverkat mig, jag är inte rädd för förlossningar och jag anser att jag har en positiv upplevelse trots allt.
    Du kan få föda mitt nästa...så underbart tyckte jag inte att det var trots att all smärtlindring sattes in vid rätt tidpunkt och kom som befrielser. Eller ja, det var påfrestande att krysta, men det är bra jobbigt nu tycker jag. Gillar inte svullnaden och faktumet att man fick sys lite gran. Obehagligt. Usch!
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-09 22:17:47 följande:
    Det skulle jag gärna om det var möjligt Jag längtar till att få föda nästa gång, så häftigt och underbart! Tog du EDA? Det tycker jag verkar läskigare än nåt annat, jag föder hellre utan smärtlindring!
    Edan var det bästa. Eller ja allt var det bästa när man fick det... Lustgasen kom som en befrielse, sen behövdes mer och då blev det epidural, riktigt bra grejer. Till sist kom Ida som den slutgiltiga smärtlindringen. Lätt epidural nästa gång också...
  • Apipoulai
    Apipoulai skrev 2009-08-09 22:40:48 följande:
    Edan var det bästa. Eller ja allt var det bästa när man fick det... Lustgasen kom som en befrielse, sen behövdes mer och då blev det epidural, riktigt bra grejer. Till sist kom Ida som den slutgiltiga smärtlindringen. Lätt epidural nästa gång också...
    Ida var den bästa såklart ;) Det gjorde ju skitont med epidural också, så jag tänker inte prova utan.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 14:05:51 följande:
    De kollar syn och hörsel framförallt.
    Vi fick göra hörseltest innan vi åkte från BB. Frivilligt såklart, men det tackar man inte nej till. Hon klarade sig u.a. vår lilla stjärna.
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 14:33:45 följande:
    bra grej det där de har på sjukhuset, drop in o testa hörseln, vi gjorde det efter 3 dagar när han skulle in på efterkontroll.. har du inte bild på den lilla nån stans??
    090806 7h 12min
    <3 Vår stjärna! <3

Japp, fantastiskt att man kan testa på så små.
  • Apipoulai
    LillaLilli skrev 2009-08-10 16:56:46 följande:
    men vilken liten söting!
    Mamma upp i dagen. ;)
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 18:35:56 följande:
    Ja hon är verkligen otroligt lik dig. Särskilt när du var nyfödd
    Ja eller hur. Jag har återfötts... reinkarnation kanske finns. ;) 
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 19:23:46 följande:
    Hmm... Får klura på den ekvationen eftersom du fortfarande lever
    Nätt och jämnt iaf. ;)
    Nu har jag iaf en till att leva för.
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 21:22:48 följande:
    ingen fara, är inte hemlig av mig...Fin som bara den... fast jag tycker egentligen att alla nyfödda är ganska fula så jag säger fin av ren artighet...
    Tack. Ja riktigt i början var hon ganska "ful". Såg konstig ut liksom. De behöver liksom mogna lite och svälla av.
  • Apipoulai

Hej å hallå.
    Ringarna har jag inte ens provat, de kanske är mer tillförlitligt mått än vågen.!?
    Nu har det blivit lite dåligt med mat igår kväll och idag, mem vågen stod på min ursprungsvikt innan grav. idag. Min målvikt ligger dock ytterligare tre kilo ner.
    Men innan grav. hade jag muskler som vägde... vad är det nu?

Farmor&Farfar, faster och en kusin kommer komma hit idag. =) De är så nyfikna.
    Igår kom grannar förbi. De har en två månaders tjej och gisses vad stor hon var i jämförelse.{#lang_emotions_surprised}

• Apipoulai
    Fru T skrev 2009-08-13 13:19:40 följande:
    Nu är det muskler i vila ja jag hänger mig inte så mycke på vikten utan mer hur kläderna sitter men ringarna börjar va välldigt trist att va utan, dom är ju såå fina...
    Det är nog bra, för vikten säger inte så mycket egentligen. Jag väger normalt ganska mycket (tycker jag själv) men så tränar jag ju en hel del, inte extremt, men mer än de flesta. Och muskler är tyngre än fett...och snyggare. ;) Men jag kamoflerar mina muskler även om de finns där.
    Bara man mår bra med sig själv så spelar inte vikten så stor roll.
    Men jag måster erkänna att jag inte vill ha den övervikt jag hade med graviditeten. Fy vad jobbigt att släpa på dag ut och dag in.
  • Apipoulai
    dinana skrev 2009-08-13 14:44:29 följande:
    Nämen gratulerar... jag har visst varit borta mycket härifrån. När kom tösen??? Jag har långt kvar till min startvikt, den låg ju på 62 kilon, så 6,5 kvar då. Men men i den här takten sp är jag nog där inom en månad eller två. =) Babysången 0-12 månader öppnade idag, så det är ju inte så konstigt om det inte var några där för några dagar sedan =P *hihi* Torsdagar mellan 9-12. De nämnde att de skall start babymassage också på tisdagar 10-12 men bara för bebisar mellan 0-6 månander. Så roligt för de små att få komma ut lite.
    För en vecka sedan. :) torsdag 6/8 13:12. {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4