Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping Del:4

Apipoulai skrev 2009-08-04 20:19:03 följande:
    Så var sista BM besöket avklarat. Nu får verkligen bebisen ta sig samman och komma ut. Allt var bra, fortfarande en komplikationsfri graviditet. Jag hoppas det blir en dito förlossning. :) Ingen diabets, inget knas med blodtryck och inga bristningar. =)Skeninge marken imorgon?!
    åh dit vill jag,men just nu är vi utan bil{#lang_emotions_frown}
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-08-04 21:24:16 följande:
    Går det inte bussar?
    det gjorde det förr.hur länge håller marknaden på idag?
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-05 08:14:10 följande:
    11-24 idag o 9-24 imorgon.
    tack för snabbt svar.hoppas allt är bra med er.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-05 10:00:35 följande:
    Ja, det är det. Njuter av semestern för fulla muggar På måndag börjar barnen på dagis, inskolning då..är såå nervös! Leo vet jag ju att han kommer klara sig, men Vincent..vet ju egentligen att det kommer gå bra, men är så hönsig.Hur är det med er?
    här är det bara bra.maken har semester ännu.vi funderar på att åka till skänninge i eftermiddag om maken hinner köpa nån bil innan dess{#lang_emotions_laughing},sen blir det cupolen loppis oxå.

inskolning på dagis brukar gå bra.med sonen och lilla tösen var det rena kaoset vid inskolning.lilla tösen gick inte ihopp med sin fröken,men denne slutade så älskade lillan sitt dagis direkt.med stora tösen var det inga problem.

det gäller ju att barnen känner sig trygga med sin nya omgivning och personkemin funkar bra med fröknar osv.det kommer nog att gå riktigt bra med vincents inskolning
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-08-05 11:09:00 följande:
    Nån som vet vart Södra oskarsgatan ligger? Ska visst hämta mitt nya körkort på posten där.
    du åker förbi  tornby och scan sedan åker du under bron mot ishallen.efter bron kommer det ett par rödlysen där ska du svänga in mot höger förbi en bilaffär.en liten bit in på vägen ligger stora posten.

maken fick hämta sitt körkort bort vid mjärdevi området innan lambohov.de har tydligen nån postutlämning där oxå
  • Familjetrollet

finns det intresse för röd/svarta vinterskor i stl 22?endast använda i vagn!och gammal enkel sulky?och en princess taklampa?

jag håller på och tömmer de sista barnprylarna

• Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-08-06 09:38:11 följande:
    Nu har jag iaf fått en extratid imorgon klockan 14, ska försöka slappna av fram tills dess.
    då ska jag hålla tummarna för dig imorgon
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-08-09 15:57:02 följande:
    men det måste vara snabbt för en förstföderska? hur länge hade du värkar hemma innan ni åkte in?Fast hur en förlossning blir "på pappret" behöver ju inte alls stämma med hur kvinnan upplever det. Finns ju dom som föder barn i flera dygn och drar på sig varenda komplikation och ändå ser sin förlossning som positiv och bra. Och andra som på pappret har väldigt lätta och bra förlossningar men som ändå upplevde det som väldigt negativt...Men marknad+langos säger du... det ska jag komma ihåg Hoppa studsmatta eller sjunga singstar har jag märkt ger rejäla sammandragningar.... så om någon månad får jag väl prova allt på samma dag
    på mig gick slemprppen vid 7:30 och vid 10.28 var det klart.men förlssningen gick i raketfart i slutet då de fick slita ut sonen som höll på att dö under krystarbetet.

hoppas alla mår bra.äntligen kom värmen och solen tillbaka.idag såg vi en skadad fickmåsunge som skrek förtvivlat efter sin mamma.ingen fågel kom,bara en massa kråkor.barnen är ledsna över att vi inte kunde hjälpa ungen.men så är livet.
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-08-09 17:17:55 följande:
    Usch, vad läskigt. Tur det finns det som kan hjälpa och rätta till så att många olyckor kan förhindras.
    ja det var läskigt,för de tog sonen direkt och sprang till akutrummet.då viste jag inte ännu att det var en son

töserna föddes med navelsträngen runt halsen.
    nr 2,stora tösen hade navelsträngen hårt åtdragen runt halsen så det var rena turen att jag kom in till förlossningen i rätt tid.den förlossningen tog bara 2 timmar från att vattnet gick,sen öppnades jag 10 cm på en timme.bm sa att förlossningen antagligen blev supersnabb då tösen hade brått ut.men det är inte bra att föda för snabbt heller.min längsta förlossning tog 4 timmar och den var den västa av alla förlossningarna.då var första värken över 4 minuet lång och jättetäta

nu ska jag ta och sy lite barnsaker.ska knåpa ihopp blöjfodral mm.dags att sy upp ett lager som sen ska ut på T
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 08:28:28 följande:
    Ja alla som har testat tycker ju att det är helt underbart. Jag tycker att nålen verkar läskig och vet ju att jag klarar mig utan. Hade ingenting med Lucas och lustgas med Linus.Ewa: Lycka till med liten Wille idag. Det kommer gå jättebra!
    jag hade bara lustgas med alla tre barnen.de hann inte sätta in nått annat då förlossningarna var så snabba.
    hoppas du mår bätter idag

här är man inkommen från hundrastgården.idag är det lagom varmt ute
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4