Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

Vi från Linköping Del:4

playmate86 skrev 2009-08-03 22:26:02 följande:
    jag har med gångavstånd den dagen jag ska föda bor på knektgatan ser sjukhuset från fönstret nästan helt perfekt.... kan man promenera till förlossningen när det är dags :) hihi
    Ja, jag hoppas kunna promenera. Annars har vi ju både föräldrar och svärföräldrar fem minuter bort som kan köra. Vi bor ju bara på andra sidan magistratshagen.
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-08-03 22:35:31 följande:
    Vi tar bilen såklart, finns inga andra bra alternativ....taxi isf. Funderar dock på om det inte är billigast att parkera där du bor, speciellt om pappan ska bo över. 40kr dygn eller vad det kostar på er besöksparkering!? Fast om man ställer sig längst bort på US'ssödra parkering kanske det inte kostar något alls!?
    30 kr dygnet kostar det på vår parkering.
    Här kommer nog pappa inte stanna över natten, det kostar så tokigt mycket pengar och det är ju som sagt så nära för oss.. Men samtidigt vill man ju gärna få sova tillsammans. Jag hoppas få komma hem snabbt dock.
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-08-04 00:09:37 följande:
    eftersom grodan föddes på natten så sov ju Tedde kvar då men sen åkte han hem sent på kvällen, vi kände att vi kunde spara dom pengarna å tillbringa all vaken tid ihop iställe så han kom till frukosten igen å åkte sen kväll.... Våra katter ville faktist me ha sällskap! Jag fick enkelrum så han hade kunnat stanna om han velat, dock va det fullt när ja va nyförlöst så den sömnen fick vi ta inne på förlossningsrummet där vi fick stanna tills frammåt eftermiddagen...
    Så tänker vi också, att om jag föder sen kväll/natt så får han ju självklart vara kvar, men om det då blir en natt till så får han gå hem några timmar. Katten behöver ju som sagt också sällskap. Och 250 är mycket pengar för en del även om man kanske anser att det är "billigt". Klart vi kan lägga 250 kronor på det om vi känner för det, men om vi känner att det känns okej att linus går hem några timmar, så kommer vi att göra så. Precis som med förlossningen så bestämmer vi inget innan, men vi pratar mycket om det. :)
  • thelifesaviour

Fy tusan, ringde just upp till förlossningen för jag hade lite frågor om äggvita i urinen och jag har aldrig blivit så otrevligt bemött och då är jag bra på att hantera otrevliga människor. :(

• thelifesaviour

Jag har fått bristningar, men det är inget jag hänger läpp över. Det går ju liksom inte att påverka.

Men woho, nu har jag vunnit en bärsjal på tradera! Det blev en tricot-slen! Känner mig mycket nöjd över det.

• thelifesaviour

Woho! Fr o m idag är jag ledig fram tills bebis kommer! :D

• thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-08-05 10:29:01 följande:
    ja fick hem min igår 350 ikl frakt så gott som ny blocket är bra skit!
    Oh, skoj! Testad den än?
    Betalar 370 inkl frakt för min, verkligen ett kap! Vad blev det för färg för dig?
  • thelifesaviour
    SmileyMalin skrev 2009-08-05 18:58:45 följande:
    det här är troligtvis enda veckan på hela juli/augusti som jag jobbar..... och enligt datorn ska det vara strålande sol och 26 grader varmt resten av veckan...... Kan garantera att det kommer spöregna från lördag och framåt!
    Haha, din stackare! :(
  • thelifesaviour
    SmileyMalin skrev 2009-08-05 21:22:28 följande:
    eller hur! det är ju ett skapligt element i magen också... så dom där 25 graderna känns snarare som 40! Fick du tag på BM idag?
    Japp. Men vi ska avvakta. Känns jobbigt med nästan fem veckor mellan besöken såhär på slutet, när andra går varannan vecka.
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-08-05 21:39:34 följande:
    Grattis! Ett fång semester- till dig! =)
    Tack! :D
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4