Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Fru T skrev 2009-07-23 22:35:13 följande:
    ååååå ja smälter  fick det lyckligaste leendet nånsin från lilla fröken nyss hon ligger själv på stora sängen å samtalar me lampan i taket så ja titta in å kolla till henne å när hon ser mig så bara lyyyyser hela ansiktet upp, har fått leenden förut men detta va nåt alldeless extra... å när ja pratar me henne så heelt plötsligt så börja hon låta, två gånger fick hon fram helt underbara små läten å flinar på så ja nästan börja gråta synd att tedde missa bara
    Åh det är så mysigt det där allra första
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-07-24 07:51:27 följande:
    man finner inga ord...hn är bsra barnet själv och avgör ett av de svåraste besluten i livet.vet du nästa avsnitt kmmer när de får träffa adoptvidföräldrarna?
    Ja fruktansvärt! Det avsnitt jag såg var när bebisen föddes och adoptivföräldrarna kom och när de sen lämnar BB med bebisen och föräldrarna står kvar... Grinade som en tok! Det fanns ju flera avsnitt på länken, men det översta var det jag såg.

Ha nu en trevlig helg allihopa. Nu drar vi till solstan och hoppas så klart på sol Enligt nyheterna var det störst solchanser där iaf
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-24 09:09:09 följande:
    Lite Juno över det. :) (orkade inte se hela dock)
    Det här var sorgligare, det var ju på riktigt
    Nej jag såg inte heller hela. Man kunde ju dra muspekaren över så såg man vad delarna handlade om. De sista 10 minutrarna var väldigt starka och känslosamma.
    Tycker det var ett väldigt moget och osjälviskt beslut, det måste ha varit fruktansvärt! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att lämna bort mitt barn efter att ha burit det i 9 långa månader och sen fött fram det. Kärleken till sitt barn är obeskrivlig och enorm!
    Surrogatmamma är nog inget för mig!
  • JePaLuLi

Tjoho, nu är vi hemma igen!
    Vi har haft det helt underbart och barnen har skött sig exemplariskt. Man kanske borde åka på semester oftare

• JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-07-25 20:15:41 följande:
    då fäljer jag med...
    Du är så välkommen hjärtat!

Familjetrollet skrev 2009-07-25 19:55:07 följande:
    klart att dina fina pojkar uppför sig.de har ju en jättebra mamma och pappa som förebilderhär är allt åt skogen.bussgods har slarvat bort en DYR samlarsak så i nästa vecka måste jag ner dit och stöldanmäla paketet.köparen är jättetrevlig trots att hennes paket inte kom fram,enligt killen på bussgods så har det bara försvunnit!jag som trodde att bussgods var säkertsen pajade min nya mobil,så nu är den på service.kameran bara lade av.jag har skött mobilen pedantiskt.så nu är man utan kamera i över en månadså igår var min värsta dag på länge...
    Tack snälla, men de har sina stunder de med. Lucas testar ju allt just nu och är högt och lågt
    Men på restaurang blev han till och med bekymrad för det han tappade på golvet, konstigt att han inte blir det hemma

Usch och fy! Bussgods tror man ju ska funka. Får du nån ersättning då?
    Skönt att köparen är förstående åtminstone.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-07-25 20:32:09 följande:
    enligt köparen ska bussgods betala varans värde samt frakten.det blir inte lätt att säga ett värde då det är en samlarsak som är oväderlig för köparen och andra samlareman vet ju att posten lyckas slarva bort saker och de står inte för det.men att bussgods skulle slarva bort dyra värdesaker trodde jag aldrigså nu ska man behöva krångla med dem och få pengar tillbaka förhoppningvis...barn i lukas ålder testar alla gränser,barn är allt roliga.här har vi en papegoja på snart 6 år.vissa dagar är det bara för mycket när tösen ska härma allt man sägerjag brukar skämta med maken att detta är bara början.undra hur töserna blir runt 13-15 års ålder.min son som snart är 15 år är i sin bästa ålder just nu
    Nej, man skickar ju med bussgods för att vara lite tryggare.
    Posten litar jag inte på för 5 öre.

Hehe, ja det blir ju så.
    Ja det blir nog nåt att bita i, två tonårsdöttrar
    Ja det hör ju till så man får bita ihop ibland, räkna till 10 och intala sig att han utvecklas
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-07-26 08:41:16 följande:
    ja det ska bli kul och se hur barnen blir när de är ungdommar.äntligen är solen här igen.är det nån fika på gång framöver?
    Det hoppas jag!
    Vi behöver sysselsättas framöver, Patrik börjar jobba imorgon igen
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-07-26 17:56:24 följande:
    åhh vad härligt att vara hemma igen och ha fått sova i sin egna säng Astrid Lindgrens Värld var en riktig hit igår! Nellie älskade det och for runt som en galning. Framförallt alla små miniatyrhus som barnen kunde gå in i. Funderar på att åka dit en heldag i höst när "bara" alla lekytor öppna och låta Nellie leka loss rejält! Nu var det lite tajt om tid att hinna med alla rutschkanor och annat skoj!Jag och Nellie hänger gärna med på fika nästa vecka om det är någon dags som passar. Typ tisdag förmiddag skulle passa oss bra, då har jag ändå BM omkring 11 någonstanns.
    Vad roligt!
    Vi funderade på att åka dit, men det känns som att barnen är lite små än. Kanske nästa sommar...
    Tisdag funkar för oss.

Igår hittade ja en urmysig kofta som jag föll för direkt, men jag tyckte att den var på tok för dyr. Idag kom Patrik med en påse med koftan i Han hade vänt och gått och köpt den till mig. Så underbar! {#lang_emotions_heart}
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-07-26 19:25:28 följande:
    Idag fick våra nyfunna vänner från föräldragruppen sin son. =)Tror du vi är avundsjuka, eller!? Men de hade BF en vecka före oss också.Massor med grattis iaf.  (fast de läser inte här)
    Vad roligt!
    Grattis till dem!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4