SmileyMalin skrev 2009-08-15 18:32:37 följande:
oj är du så långt gången! Ja då förstår jag att det börjar bli bråttom! Men när kollade dom senast hur bebisen låg?
Ja, så långt gången är jag. De kikade sist i fredags för en vecka sedan. Så vi har ju haft en vecka på oss. Nästa bm-besök har jag på måndag och då blir det att boka in vänding om h*n inte vänt sig än.
Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-15 18:30:37 följande:
Jag håller med! Alla, oavsett hur man har fött sitt barn, är ju helt lyriska över att få träffa sitt barn. Det är ju även de som har adopterat ett barn så det där med att just föda vaginalt är så olika. Jag vet ett ett par som adopterat o de har blivit riktigt ledsna när folk hela tiden håller på att påpeka att föda vaginalt är så häftigt, men det är det ju att adoptera oxå säger de. Jag har oxå blivit ledsen många ggr när folk verkligen inte tänker sig för o har sagt rakt ut att jag är feg o ingen mamma som fött med snitt. Men å andra sidan så har jag ju gjort det som är bäst för mig o mina barn. O har egentligen aldrig känt nån sorg över att inte fått föda vaginalt. Jag kände lite så innan Leo föddes då jag visste att det skulle bli snitt, men efteråt så var jag inte ett dugg besviken. Däremot så har alla andra besvär o bekymmer över att jag inte fått föda vaginalt o att det är såå synd om mig. Men det är inte ett dugg synd om mig. Jag ville ju ha snitt o älskade det o mina barn föddes så. Jag förstår verkligen dig Sanna, klart att man har ställt in sig på saker o ting. O jag förstår verkligen att du vill föda vaginalt. Så jag håller tummarna för att bebis vänder sig!
Om jag får förlösas med snitt så kommer jag antagligen känna precis som du, att det varit precis lika bra (man vet ju ingenting annat iaf) och jag förstår inte hur någon kan säga så som de uppenbarligen gjort, att man är feg och dålig för att man väljer snitt. Jag ser inget konstigt i det, alla har olika bilder av hur de vill föda barn. :) Tack för att du berättar så fint om dina snitt iaf! :)