Inlägg från: Apipoulai |Visa alla inlägg
  • Apipoulai

Vi från Linköping Del:4

SmileyMalin skrev 2009-05-23 22:30:57 följande:
    det roliga är att nellie nu är supersur för att hon fyller efter sin pappa...rätt åt ungen när hon inte kunde komma ut i tid!
    Haha! Vad roligt.
    Än så länge förstår hon ju inte att det var hon själv som bestämde datum. Det fattar man nog inte förrän man själv väntar barn. Inte bara att beställa så att säga, varken barn eller födelsedag.
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai

Idag ska jag in på besiktning, hoppas jag komer där ifrån u.a.

• Apipoulai

Ni som har barn sedan tidigare:
    Är det vanligt förekommande att manär känsligare för skador etc när man är gravid? Jag menar.. Igår osthyvlade jag mig i fingret och det tog rätt kraftigt och blödde mycket. Normalt sett hade jag tryckt tills blodet stillade sig samt plåstrat om utan mycket gnäll. (Skadan är juredan skedd) Men igår blev jag helt kallsvettig och började må illa efter tag. Var tvungen att sätta mig, för att sedan när min snälla make tillika "tillfällig akutsjukvårdare" plåstrat om mig, lägga mig med fötterna högt.
    Typiska tecken på chock, vilket jag ALDRIG drabbats av tidigare.

• Apipoulai
    Familjetrollet skrev 2009-05-25 16:02:34 följande:
    jag har inte råkat ut för några olyckor som gravid.har bara haft rejäla komplikationer istället,svimattacker,svimmat osv
    Okej, det kanske är som med hormonerna i kroppen. En del blir känsligare för kommentarer eller beröring, jag blev känsligare för olyckor... Men sen verkar jag ju inte gå igenom allt annat som den "normgravida" går igenom, foglossning tidigt, viktuppgång tidigt (jag gick ner ist) med mera...!?
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 19:37:36 följande:
    nje då inte jag heller... va o hämtade ny baby basic box idag på babyproffsen, kul att de bytt ut lite varor.. så nu har man en nyyy fiiiin blöjhink...
    Ja, är de tnågot att ha, eller? Vad finns i den?
  • Apipoulai
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:19:27 följande:
    I morgon firar jag och maken 2-årig bröllopsdag. Först ska han jobba lite sen drar vi till Sörping och äter glass innan vi hämtar Elin på dagis. Myyys på tumanhand.I morgonkväll har jag en överaskning åt maken, hihi. Mera mys på tumanhand. Bra med stora barn som kan vara barnvakt åt Elin!
    Haha, vad roligt. Vi firade också vår 2:a bröllopsdag i Sörping närmare betsämt på Smultronstället. =D Det var förra året. ;)
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-25 21:11:30 följande:
    vi har en sån me, det är lite rabattkuponger, bjöjprover, våtservetter å sånt där... å så blöjhinken då, den ska va super... gratis är trevligt vi har utnyttjat rabattkupongen på första blöjpaketet, hela 9 kronor gav vi för det
    okej... och sen blir man spammad med reklam i brevlåda och mail för all framtid?
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-05-25 21:31:15 följande:
    Idag har jag varit duktig fotbollsfru och tittat på match. Mycket.. Spännande.
    Kul! Jag tycker om att titta på fotboll. =D Säg till mig nästa gång. :)
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-05-25 21:47:29 följande:
    Jag är inte så förtjust i fotboll. Förstår inte så mycket. Men Linus är sjukt snygg när han spelar fotboll. :D
    Bra det då... att han är snygg när han spelar, då har du nåt trevligt att titta på iaf.
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:55:29 följande:
    ja dani är ju med lugnet själv... fast nu spelar han ju dock inte så mycket... stackaren.. hemma med galen kvinna och inga aggressioner får han ut..
    Min stackars man som är TOTALT ointresserad av fotboll får ständigt höra om mitt fotbollslag och matcher etc. Det ör ju mitt största intressa just nu. Nyss tvingade jag honom att läsa matchreferatet jag skrivit från helgens match. ;) Men det gjorde han så snällt, men han tyckte inte det var kul. Fast å andra sidan får ju jag lyssna på hans flyg, vilket ju jag inte brinner för... ;)
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4