Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

dinana skrev 2009-07-22 11:51:32 följande:
    Här vaknade inte barnen förrän vid halv elva =) Eller Molly rättare sagt, hon var så full i liv så hon väckte nog hela huset då. Annars har man sovit hela natten (kom inte i säng förräns vid halv fem för vi satt uppe å kolla på film). Har underbara barn som somnar så fort de kommer i säng =) Glad jag slipper kolik och massa annat krux med barnen. Barnen skall ju inte bli för beroende av en, gör man saker till en vana är det svårt att få dem att sluta med det i längden.
    kolik kan man ju knappast göra nåt åt, är ju inget man skapar hos ett barn för att sen ha det som en vana..
  • Firstandhappy

wille har alltid fått styra sina behov hand i hand med våra och jag kallar inte att kl 21 göra en flaska, byta blöjja säga god natt puss o kram jag älskar dig, lägga honom i säng och han sover hela natten själv utan problem något krux...

Jag kommer aldrig i hela mitt liv göra saker mot mitt barn som jag märker att de inte mår bra av bara för att dom inte ska bli beroende av mig...

Barn ÄR beroende av sina föräldrar på alla sätt man kan ha dom, mat, kläder, närhet, kärlek, ömhet, tröst.. och innebär detta att mitt barn är beroende av mig så tacka fan för det.

• Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 17:22:51 följande:
    Och det är därför, för dessa ord, jag alltid sagt att du är min mamma-idol.
    tack... *ler*

ja för jag märker att wille är en fruktansvärt glad och lycklig liten egen individ som även är väldigt trygg i sig själv och älskar andra människor så jag tror jag gjort nåt rätt i att ge honom all den kärlek och uppmärksamhet som jag tycker han behöver och förtjänar i samspel med att styra honom undan farliga saker och hålla mig till vissa regler..
    Mår inte han bra får han sova i vår säng eftersom jag då alltid finns nära till hand och kan trösta när han vaknar.
    Vill han inte äta viss sorts mat så tvingar jag honom inte osv.. det finns alltid för och nackdelar med allt man gör och man måste bara väga dom mot varandra.. eller nåt..

Sunt förnuft kallar jag det annars..
  • Firstandhappy

eller på rjen öschötska.. rjent jädrans bonnaförnuft.

• Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-07-22 17:30:25 följande:
    Absolut! Sunt förnuft är en fantastisk manick. :) Kärlek och uppmärksamhet och lyhördhet, så tror jag att man skapar trygga människor.
    visst är det så...
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-07-22 17:51:26 följande:
    Som vanligt tolkas man fel.... ...jag skrev väl inget om kolik heller. Verkligen trist att folk uppfattar en fel jämt när man skall skriver något. Tror jag gör som så många andra i tråden och hoppar av. Känns ju inte så kul att hänga här när man ändå blir feltolkad jämt.
    ja annars är det ju väldigt konstigt att ditt prat om sömn o beroende kommer in i samtalet av ingenting när vi pratar om kolik och att bära sina barn o låta dom sova i sängen...

det är är ju som att säga i ett samtal om glass att alla som äter glass är hemska människor för att sen enkelt vafärda det med att man blir misstolkad.
  • Firstandhappy

mer tid ute om dagarna o barn som finns nu o blir större minskar ju tiden framför datorn, blir ju lätt så..

lillmr sover gott på trygga pappa igen o stora mr kastar saker i golvet från sin säng för att högljutt visa sitt missnöjje med att vara instoppad i sängen.. rolig liten människa det där..

ska göra kaffe och sen slänga mig i duschen för att sen njuta av "egentid" vad fan nu det är nu för tiden??? i soffan med min onda hals, är säkert döende i prostatacancer..

• Firstandhappy

kan inte nån bara skriva rakt ut vad det handlar om???

Folk snackar skit?? vilka om vem??
    Folk är inne o läser om andra liv?? Vad handlar det om??
    Man kan inte skriva öppet om sitt liv??? Nä men internet är oxå en allmän plats där alla har rätt att vistas och man måste välja med omsorg vad man delar med sig av..

jag skriver inte att jag hade vulgohårt analsex i växthuset i förrgår om jag inte vill att nån ska veta det.. eller tänker jag fel..

sen hålle jagmed om att det är trist att folk ska behöva flytta sig för att de inte får vara ifred, som tex stolt enbarnsmamma..

nja tolka mig rätt i feltexten lägger jag väl till..

• Firstandhappy

nä bara tänker på att det tjatas en jävla massa om alla avhopp hit o dit o folk som ska lämna tråden av alla dess 300 olika förklaringarna o sen är de kvar iallafall o skriver lika friskt...

jag vet bara att jag står för det jag skriver o sen vem som läser det skiter jag i och hur de tolkar saker eller vad de väljer att göra med den informationen, är det saker som jag absolut inte vill att folk ska veta så skriver jag det INTE ALLS på nätet, vare sig på FL eller FB eller BDB eftersom information sprids vidare..

• Firstandhappy

oj kom på hur dumt det lät nu när jag stod i duschen, inte så att jag menar att de som säger eller sagt att de ska lämna tråden måste göra det o inte är välkomna tillbaka... ville bara förtydliga det...

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4