Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi från Linköping Del:4

Firstandhappy skrev 2009-05-23 19:28:45 följande:
    hehehe nä det gör man ju inte, brukar stjäla massa tid på sambons jobb där de har en sån där löjligt dyr o ruskigt skön massagestol (brukar inte gilla dom annars men just den är mumma) när han jobbar helg o det inte är många där..Sen blir det ju kvällsmassage o annat gött hemma lite då o då..
    En sån har de på pappas jobb också. Försäker få honom att köpa en hem också. Har lyckats med att få en med fotmassage iaf, alltid nåt Det är väldigt avslappnande om inte annat.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-24 09:24:20 följande:
    är ju ett par dagar kvar av maj så än fionns det ju chans.. fast maj vore ju bra ur den ekonomiska synpunkten eftersom man får barnbidraget en månad i efterskott, så får du i juni får du inte BB förrän i juli.. om man ska vara sniken o se det så..Jag har bestämt att Molgan ska komma v36+4...  är i 34+?? så 2 veckor kvar..
    Så tänkte vi med och ville gärna att L skulle komma i november, men icke!

Går det nån buss ut till stångebro? Vilken i så fall?
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-05-24 09:51:20 följande:
    Det går ju bussar förbi Ljunkan, men det är inte många meter närmre än att gå från stationen.
    Ok, fast att gå när man inte hittar är inte så lätt
    Fru T skrev 2009-05-24 09:47:03 följande:
    ja kan vet inte vilka bussar det är men ja vet att den som går till Ekängen stannar utanför Cloettacenter, sen går den som går till Rystad förbi Junkan å även den som går mot Linghem...Gå in å kika på Ostgotatrafiken.se
    Ok, tack!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-24 14:02:15 följande:
    bra att kunna torka av... jättefina men lite för "stela" för mitt hem..
    Tyckte också att de såg väldigt stela ut. Men det är ju tur att alla tycker olika

Vi kom inte iväg idag. Blev lite lek här hemma idag istället. Det märks att vi inte har sovit lika bra som vanligt uan pappa Lucas kände nog av att jag saknade P för han låg i stort sett på mig och skulle hålla om mig. Gosfisen!

Funderar på vad vi ska äta idag. Hemmagjorda hamburgare lockar. Det första Patrik sa när han fick reda på att han skulle åka iväg var: Vad ska ni äta då?
    Haha, han har höga tankar om mig i köket 
  • JePaLuLi

Lindex har massa fina klänningar nu. Fick en kupong där man får köpa valfri klänning för 199:-
    Det finns en supersöt rosa klänning som jag har spanat på!

• JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-25 19:23:19 följande:
    guu va trist det är här inne nuförtin! är det bara ja som inte har nå liv
    Du väntar ju på bebis
    På dagarna försöker vi njuta av vädret, på kvällarna är det familjemys och mamma-pappa stund när barnen somnat
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 19:47:42 följande:
    vart o sprungit på ikano med syster o mamma, inte kul alls kan jag lova..vet inte vad det är med folk, kan tro att de aldrig sett en höggravid tjockis med barnvagn innan så som de glor, får ju hysteriutbrott för mindre, sen orkar man inte med alla affärer o ha sig.. blää..blir dock en sväng dit i helgen igen med svärföräldrarna då de ska shoppa upp sig lite till lille o storebror.. Jag väljer de betalar..
    De stirrade massor på mig med när jag gick med magen i vädret och hade lilla Lucas i vagnen. Folk har inget bättre för sig!
    Fru T skrev 2009-05-25 20:01:58 följande:
    Ja veet men ja har ju såå tråkigt men det dröjer nog inte långe innan ja inte är inne lika mycket, kommer sitta å titta på bebis i evigheter iställe
    Ja det kommer du garanterat att göra! Jag kan fortfarande inte stirra mig blind på våra underverk!
    Lucas blir för övrigt 1½ år idag Han fick så klart lite presenter så det blev en del shopping idag!
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:19:27 följande:
    I morgon firar jag och maken 2-årig bröllopsdag. Först ska han jobba lite sen drar vi till Sörping och äter glass innan vi hämtar Elin på dagis. Myyys på tumanhand.I morgonkväll har jag en överaskning åt maken, hihi. Mera mys på tumanhand. Bra med stora barn som kan vara barnvakt åt Elin!
    Åh vad mysigt!
    Grattis!
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-05-25 20:59:15 följande:
    jag höll på att få en chock,tanten sa att hon valde karriären först,sen fick barnen komma.jag tycker nästan att 40 år som förstagångsmamma är jättegammalt
    Stackars barn att ha en så gammal mamma. När de är 20 är hon 70...
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:17:27 följande:
    i den här var det...12 st blöjor, ett litet provpack med tvättservetter, en napp, en haklapp, intimtvål till oss kvinnor, en liten neccesär till den, blöjhinken självklart med påsar till, några bröstinlägg (sånna mot rinnande tuttar) lite infoblad från olika bolag o rabattkuponger..fast det kan tydligen skilja lite mellan olika paket.. men eftersom det är gratis så tycker jag absolut att det är värt det..vet egentligen inte om jag fick plocka ut en till eftersom det är max 1 per familj, men jag ändrade bara nummer o email så fungerade det med..
    Samma som det var i höstas när vi hämtade våran med andra ord!
    Linus fick sin box från Libero idag, den var mycket sämre än förra året. En liten plastboll och strumpor som han kan ha om ett år ungefär var det i...
    Lucas fick flera olika roliga saker.

Jag får också visa leg de få gånger jag är på systemet. Tycker inte det är särskilt kul. Fick till och med visa på Maxi när jag köpt folköl till Patrik :-O
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:17:27 följande:
    i den här var det...12 st blöjor, ett litet provpack med tvättservetter, en napp, en haklapp, intimtvål till oss kvinnor, en liten neccesär till den, blöjhinken självklart med påsar till, några bröstinlägg (sånna mot rinnande tuttar) lite infoblad från olika bolag o rabattkuponger..fast det kan tydligen skilja lite mellan olika paket.. men eftersom det är gratis så tycker jag absolut att det är värt det..vet egentligen inte om jag fick plocka ut en till eftersom det är max 1 per familj, men jag ändrade bara nummer o email så fungerade det med..
    En per familj och barn är det, jag mailade och frågade när vi väntade Linus och de tog bort mina gamla uppgifter så jag kunde registrera mig igen.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-26 22:29:53 följande:
    hehe drog nyss me mig grannen å sistaminuten handla på hemköp blev så jädra sugen på honungsmelon (nyttiga ja) vi tog oss upp på rekordtid å nu har ja ont som fan i högersidan å inte vill det släppa när ja gnider häller, som det brukar göra..Ilandet å tryckandet har inte gått över... får se vad bm säger i morron, hoppas på en undersökning så ja får veta om det hänt nå mer... men känns pinsamt att BE om en  å dom brukar väll inte göra nån om det inte verkligen behövs?Samandragningarna finns defenitivt där men inget regelbundet...
    Jag bad min bm om en undersökning eftersom jag haft så himla ont. Ville veta om det hänt nåt och jag var ju öppen 4 cm Fast det var ju med andra barnet förstås. Men jag bad henne att känna efter med Lucas också, då var tappen bara påverkad. Klart att du kan fråga

Spännande! Du kanske är på förlossningen nu?! Jag minns att jag hade massa sd och bara väntade på att de skulle bli regelbundna och öka i styrka. Så drygt att bara vänta!
    Med Linus gick vattnet med världens fart och sen kom det kraftiga värkar direkt.
    Lycka till om det är på G nu iaf!!
    Familjetrollet skrev 2009-05-27 07:01:34 följande:
    det är bästa uppfinningen*skratt*hoppas alla mår bra.här mår jag uselt idag,har haft mardrömmar i natt...eller mardrömmar är kanske fel ord.hade en otäck dröm om att vi förlorade ännu en bebisvad ska ni hitta på idag?här ska det sista packas,möbler monteras ner bla bla bla.imorrn får vi våra nycklar*jippi*har nån hört nått mer från dinana?
    Jag ska åka till Söderköping och faktiskt träffa min mamma som jag inte pratat med på över 3 år. Det är nog det som händer idag. Lite nervöst, men samtidigt skönt att det blir av.
    Jag såg Diana på håll på Willys, men hann aldrig prata med henne.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4